Gå til innhold

Hvilken dating-lek er dette?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Helt skremmende likt det jeg opplever. Utrolig hvor mye disse mennene kan ødelegge for et menneske. Jobber med å komme meg Vekk fra han, men sliter.

Anonymkode: 1085b...ba0

Ja, det er utrolig at det går an. Fikk melding nå i kveld, men den var så tåkete at jeg ikke hadde sjans til å forstå hva han mente. Hver gang jeg ser navnet og profilbildet hans på Messenger, så har jeg begynt å si «Jævla drittsekk» 😅 Det hjelper faktisk, så prøv å si noe stygt hver gang du tenker på han eller ser navnet hans eller noe 👍 
Vet jeg burde blokkert han, men det greier jeg ikke… 

Anonymkode: aeea7...99a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

For min del henger det nok mye sammen med avvisning i oppveksten. Jeg føler jeg nesten må treffe han igjen for å kunne være den som avviser han. At det blir mitt valg og at han ikke er bra nok for MEG. Men det ser ikke ut til at det skjer, så jeg fortsetter med å jobbe med meg selv. 

Anonymkode: 41273...da8

Samme her . Jeg fjernet ham fra SM og han blokkerte meg. Er vant at han tar kontakt igjen som han har ikke gjort og det plager meg. Har begynt å jobbe med meg selv og gå til psykolog( ikke bare pga han) og det er nok der det ligger. Avvisning i barndommen. 

Anonymkode: b13d4...973

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Samme her . Jeg fjernet ham fra SM og han blokkerte meg. Er vant at han tar kontakt igjen som han har ikke gjort og det plager meg. Har begynt å jobbe med meg selv og gå til psykolog( ikke bare pga han) og det er nok der det ligger. Avvisning i barndommen. 

Anonymkode: b13d4...973

Bare ta tiden til hjelp. Minnet vil blekne mer og mer. Men det kan ta lang tid. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

For min del henger det nok mye sammen med avvisning i oppveksten. Jeg føler jeg nesten må treffe han igjen for å kunne være den som avviser han. At det blir mitt valg og at han ikke er bra nok for MEG. Men det ser ikke ut til at det skjer, så jeg fortsetter med å jobbe med meg selv. 

Bingo! Dere som sliter med hekt som dette, se på barndom og relasjoner til deres nærmeste, spesielt foreldre. Om dere har opplevd lignende forhold der, med betinget kjærlighet (at kjærlighet kom i porsjoner), så er dere i stor grad programmert til at det er slik kjærlighet skal være. Og da krever det mye å få snudd mønsteret så dere unngår å havne i slike forhold. man er rett og slett programmert til å oppsøke akkurat dette. Jobb med å fokusere på hva dere faktisk ønsker ut av et forhold, og at dere faktisk fortjener gode forhold. Og søk gjerne hjelp. Bøker som "Hekta!" av sissel Gran, eller boken Kjærlighetsmønster kan være til god hjelp. 

Anonymkode: 7a0c1...cc1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Det er grunnen til at jeg får panikk når hektene (vært flere av dem) brått ikke vil møtes mer, det er så mye lettere å komme seg videre når jeg så bra ut og var selvsikker siste møtet og at jeg var den som stilte meg likegyldig til å møtes igjen. Om ikke blir jeg hengende igjen i årevis, jeg MÅ avslutte det sånn. Har en far med borderline som jeg var/er veldig nære med men aldri visste hvor jeg hadde i oppveksten og psyke humørsvingninger som skremte meg, det har vel ikke akkurat vært positivt for kjærlighetslivet i voksen alder 😅

Sissel Gran har og sagt at følsomme mennesker som tenker mye og med varierende svak grensesetting er mer utsatt for hekt. Men at det en gang i blant kan ramme hvem som helst. Nå ser jeg ts er singel etter langvarig forhold, det er også et typisk tidspunkt for hekt etter min erfaring. 

Anonymkode: 22b9a...b20

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bare menn som er slik, hadde en jente i over et år for ikke så lenge siden som til slutt fant ut at hun skulle slette meg etter mye tøys og drama. Jeg behandlet henne vedlig bra hele veien, noe hun også sa flere ganger. Plutselig ut av det blå sendte hun melding på julaften, og jeg var hyggelig og snill som alltid. Vi snakket litt, og så var det stille igjen. Nyttårsaften sendte hun IGJEN melding og jeg var IGJEN snill og hyggelig.

Noen mennesker er det bare noe galt med. Jeg har ikke opplevd noen som henne tidligere, men det er et eller annet veldig galt der. Heldigvis klarte jeg å bare ta avstand da hun "forsvant" første gang og kom meg videre, men hun utnytter at jeg er snill og fortsatt vil hennes beste og sender meg meldinger. Det er nok bare å komme seg bort, men det er ikke alltid lett. Jeg vet at hun fortsatt har følelser, men det hjelper ikke når hun er litt sprø.

Anonymkode: 5724f...85a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er grunnen til at jeg får panikk når hektene (vært flere av dem) brått ikke vil møtes mer, det er så mye lettere å komme seg videre når jeg så bra ut og var selvsikker siste møtet og at jeg var den som stilte meg likegyldig til å møtes igjen. Om ikke blir jeg hengende igjen i årevis, jeg MÅ avslutte det sånn. Har en far med borderline som jeg var/er veldig nære med men aldri visste hvor jeg hadde i oppveksten og psyke humørsvingninger som skremte meg, det har vel ikke akkurat vært positivt for kjærlighetslivet i voksen alder 😅

Sissel Gran har og sagt at følsomme mennesker som tenker mye og med varierende svak grensesetting er mer utsatt for hekt. Men at det en gang i blant kan ramme hvem som helst. Nå ser jeg ts er singel etter langvarig forhold, det er også et typisk tidspunkt for hekt etter min erfaring. 

Jeg var også singel etter et 6 år langt forhold når jeg traff han jeg ble hekta på i 3 år tilsammen med det året vi møttes og de 2 årene etterpå hvor jeg ventet på et tegn fra han.

Jeg har som deg også en far som var veldig uforutsigbar. Han kunne være morsom og tulle med oss barna og våre venner, lese og synge med oss, være leken og han kunne være litt slakk på grenser hvor mor var streng, men han kunne også fly i flint for små ting, overse oss, rakke ned på meg spesielt,  skrike, true, gi oss ris, gi klaps og kalle oss de verste ting når han ikke hadde dagen. 

Så det henger vel sammen med å aldri føle meg god nok, være usikker og ønske oppmerksomhet i barndommen. Jeg har blitt hekta på 3 menn, hvor alle vekket slike følelser som jeg kjente igjen fra barndommen. Kanskje det handler om et forsøk på å få de til å like meg sånn at de gamle sårene kan gro.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg og har en far med borderline… Og er utsatt for mange traumer i min oppvekst. Jeg synes bare det er kjipt å koble det sammen til hvordan jeg «oppfører» meg i relasjoner som voksen. Selvom jeg innerst inne vet at det har en kobling. Og siden jeg har vært i et stabilt forhold i 10 år, så har jeg ikke måtte forholde meg til det før nå…
Ts

Anonymkode: 79287...044

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.1.2022 den 1.51):

Det er ikke bare menn som er slik, hadde en jente i over et år for ikke så lenge siden som til slutt fant ut at hun skulle slette meg etter mye tøys og drama. Jeg behandlet henne vedlig bra hele veien, noe hun også sa flere ganger. Plutselig ut av det blå sendte hun melding på julaften, og jeg var hyggelig og snill som alltid. Vi snakket litt, og så var det stille igjen. Nyttårsaften sendte hun IGJEN melding og jeg var IGJEN snill og hyggelig.

Noen mennesker er det bare noe galt med. Jeg har ikke opplevd noen som henne tidligere, men det er et eller annet veldig galt der. Heldigvis klarte jeg å bare ta avstand da hun "forsvant" første gang og kom meg videre, men hun utnytter at jeg er snill og fortsatt vil hennes beste og sender meg meldinger. Det er nok bare å komme seg bort, men det er ikke alltid lett. Jeg vet at hun fortsatt har følelser, men det hjelper ikke når hun er litt sprø.

Anonymkode: 5724f...85a

Hun ville bare ha oppmerksomhet fra en hun hadde følelser får og ikke fikk. Slik jeg tolker oppførselen hennes. 

Anonymkode: 28e6e...2d9

AnonymBruker
Skrevet
On 1/5/2022 at 3:08 AM, AnonymBruker said:

Jeg var også singel etter et 6 år langt forhold når jeg traff han jeg ble hekta på i 3 år tilsammen med det året vi møttes og de 2 årene etterpå hvor jeg ventet på et tegn fra han.

Jeg har som deg også en far som var veldig uforutsigbar. Han kunne være morsom og tulle med oss barna og våre venner, lese og synge med oss, være leken og han kunne være litt slakk på grenser hvor mor var streng, men han kunne også fly i flint for små ting, overse oss, rakke ned på meg spesielt,  skrike, true, gi oss ris, gi klaps og kalle oss de verste ting når han ikke hadde dagen. 

Så det henger vel sammen med å aldri føle meg god nok, være usikker og ønske oppmerksomhet i barndommen. Jeg har blitt hekta på 3 menn, hvor alle vekket slike følelser som jeg kjente igjen fra barndommen. Kanskje det handler om et forsøk på å få de til å like meg sånn at de gamle sårene kan gro.

Håper du klarer å helbrede ditt indre barn og få gode, trygge relasjoner fremover ❤️

13 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg og har en far med borderline… Og er utsatt for mange traumer i min oppvekst. Jeg synes bare det er kjipt å koble det sammen til hvordan jeg «oppfører» meg i relasjoner som voksen. Selvom jeg innerst inne vet at det har en kobling. Og siden jeg har vært i et stabilt forhold i 10 år, så har jeg ikke måtte forholde meg til det før nå…
Ts

Jeg har et nært familiemedlem som er psykolog, og hun minner meg alltid på at tilknytningsmønster faktisk kan endres, det er ikke skrevet i stein at du må ha det slik for alltid men det bør jobbes med ❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Håper du klarer å helbrede ditt indre barn og få gode, trygge relasjoner fremover ❤️

Jeg har et nært familiemedlem som er psykolog, og hun minner meg alltid på at tilknytningsmønster faktisk kan endres, det er ikke skrevet i stein at du må ha det slik for alltid men det bør jobbes med ❤️

Takk ❤

Skrevet

Hvordan helbreder en sitt indre barn?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ts

Når du har vært i et stabilt forhold i ti år beviser det bare at det ikke er deg det er noe feil med. Så vidt jeg husker fra boka til Sissel Gran så sier hun at alle kan havne i et hekt, når man blir utsatt for hot n cold. Det er dypt menneskelig å bli forvirret over at man først blir overøst med interesse, oppmerksomhet, komplimenter og sex, før det plutselig blir fratatt en. Såklart tripper man etter mer.

Men så klart kan man være mer sårbar for den typen adferd hvis man har vært mye avvist som barn. Man vet liksom ikke standarden for hvordan man skal behandles. Og hot n cold-oppførsel er utrolig forvirrende. Så det er vanskelig å bare kutte tvert når man ikke helt skjønner hva som skjer.

Mitt råd er å adressere oppførselen hans direkte og konkret påpeke hva han gjør, feks ha sex og så hører du ikke noe på en uke. Jeg skrev til en som drev sånn noe ala; jeg skjønner ikke hva du driver med og jeg er usikker på om du skjønner det selv. Jeg fikk da tilbake et ærlig svar om at han skulle prøve å finne ut av det og så hørte jeg ikke mer fra ham. Relasjonen hadde nok fortsatt på hans premisser hvis jeg ikke hadde satt den grensen for at nok var nok.

Beklager rød skrift, vet ikke hva som skjedde der 😅

Anonymkode: 38ef1...b77

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
GrønnNellik68 skrev (8 timer siden):

Hvordan helbreder en sitt indre barn?

Kanskje ved å lære å elske deg selv uten å være avhengig av å søke kjærlighet fra andre. At du lærer å elske alle dine sider, både gode og dårlige, og tilgir deg selv for eventuelle feil du har gjort som liten. 

AnonymBruker
Skrevet

Han spiller nok ikke spill. Antakelig er han bare emosjonelt umoden, som mange andre guttemenn i den alderen. Det er en grunn til at en på 41 ikke har greid å etablere seg, for å si det sånn.

Anonymkode: ad451...913

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han prøver å "hekte" deg. Sånn folk er ubrukelige, mangler empati.

Les boka "Hekta på et håp om kjærlighet," Sissel Gran. Veldig god bok, peker på hvor skadelig et sånn "hekt" kan være.

Anonymkode: b2cbe...5bf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.1.2022 den 13.01):

Han prøver å hekte deg. Når de vet du har følelser funker hot and cold for å få tilgang til sex uten forpliktelser. Velkommen til dating 2022. 

Anonymkode: 28e6e...2d9

👆🏻

Anonymkode: 36bd8...855

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...