Gå til innhold

Bør jeg gå i meg selv, eller er han bare feil mann?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har datet en mann i ca et halvt år nå, han er kjærlig, snill, ansvarlig og vi har gjensidige følelser for hverandre. Vi vil det samme i livet, har samme verdier og interesser. Vi koser oss alltid i hverandres selskap.

Likevel har jeg enkelte forventninger jeg er usikker på om jeg bør forvente at han innfrir. Han er veldig typisk mann på den måten at han ikke prater noe særlig om følelser og spør sjeldent om ting for å bli bedre kjent med meg. Har aldri fått noe verbal kjærlighetserklæring selv om jeg ikke er usikker på hva han føler for meg. Jeg føler jeg er den eneste som prøver å bli dypere kjent, og er stort sett alene om å ta opp temaer jeg synes det er viktig å prate om før man blir offisielt sammen som et par. Han innrømmer han er av typen som heller tar det meste som det kommer, og ikke er flink til å spørre om ting selv. Jeg sitter likevel igjen med en litt tom følelse av at vi ikke blir nok kjent med hverandre, sånn på et dypere nivå. Jeg tiltrekkes i utgangspunktet veldig av hans personlighet da hans stødige og rolige energi demper min noe eksentriske energi, men går med et savn om mer dybde og at han også kan ta opp mer seriøse temaer... Han sier han prøver å åpne seg mer for meg og vet han kan oppleves litt som en "lukket bok" uten å mene det selv. Han har bare vært i lange seriøse forhold tidligere, og er ikke av typen som dater masse jenter, selv om han er en veldig kjekk mann. 

Jeg liker han kjempegodt, men får lyst til å trekke meg unna når jeg føler jeg ikke får den responsen fra han jeg forventer på slike områder. Men er jeg storforlangende? Jeg kan jo ikke forandre han, det skjønner jeg... 

Anonymkode: 6f388...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Han er feil mann for deg TS. 

Dere passer ikke sammen.

Anonymkode: 32a6a...036

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje litt av begge: gå i deg selv og han er feil mann? 

Anonymkode: e01bc...82f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han infrir jo ikke det du søker. På sikt vil dette plage deg mer og mer og mer og mer. Helt til du ikke orker mer. Gå nå. 

Anonymkode: 2f233...064

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Han er feil mann for deg TS. 

Dere passer ikke sammen.

Anonymkode: 32a6a...036

Så fordi hun forventer ting ut av det blå som hun ikke får endret han til å passe inn med så er det han det er feil på? Vil heller si at det er disse unødvendige forventningene som er problemet. Hvorfor tvinge mannen til å snakke om følelser? Det kan du gjøre med venninner. Menn gidder kun å høre på sånn når vi prøver å ligge med dere eller det er tidlig i forholdet og vi vil fortsette å ligge litt til, men etter det kan man bruke tiden sin mer fornuftig.

Anonymkode: 72b68...4c1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så fordi hun forventer ting ut av det blå som hun ikke får endret han til å passe inn med så er det han det er feil på? Vil heller si at det er disse unødvendige forventningene som er problemet. Hvorfor tvinge mannen til å snakke om følelser? Det kan du gjøre med venninner. Menn gidder kun å høre på sånn når vi prøver å ligge med dere eller det er tidlig i forholdet og vi vil fortsette å ligge litt til, men etter det kan man bruke tiden sin mer fornuftig.

Herregud. Lær deg å lese. Personen du siterer skrev at mannen er feil FOR TS!!

Anonymkode: de7d4...9eb

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke noe feil med ham, han bare passer ikke med TS. 

Anonymkode: be132...697

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er kjærlig, snill, ansvarlig, deler dine verdier og interesser. Dere har det fint i hverandres selskap og du tviler ikke på følelsene hans for deg. Som en bonus er han kjekk også.

Og likevel har du et problem med han/dere?

Sånn seriøst TS...

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
SoWhat? skrev (4 minutter siden):

Han er kjærlig, snill, ansvarlig, deler dine verdier og interesser. Dere har det fint i hverandres selskap og du tviler ikke på følelsene hans for deg. Som en bonus er han kjekk også.

Og likevel har du et problem med han/dere?

Sånn seriøst TS...

Ja, han må visst dekke absolutt alle behovene til ts.

Anonymkode: 6523b...e1a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en sånn mann (vært gift i 15 år), og jeg er så glad for det. Det blir bare bedre og bedre. Rolig, stødig og kjekk - den beste kombinasjonen! Husk at man kan bli kjent på andre måter enn gjennom å prate. Ved å gjøre ting sammen, løse oppgaver sammen osv.

Anonymkode: 0f6d9...0ab

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør oss, for å bekrefte det du selv innerst inne vet - han fyller ikke behovene dine. Mannen er sikkert svært bra, det er ingenting galt med han, men du savner noe som ikke faller han naturlig. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det høres dødfødt ut å date han, hadde ikke jeg giddet! 

Anonymkode: d298c...5ec

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dere har datet i et halvt år nå, men er ennå ikke blitt formelt kjærester? Det syns jeg er lenge, men selvfølgelig vil det variere. 

Siden det allerede har gått 6 måneder, så tror jeg nok ikke han kommer til å forandre seg. Dette er nok noe du må enten godta eller så må du gå.

Anonymkode: 2fe96...586

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøv https://fuelbox.no/produkt/par/ og se om en sånn setting kan hjelpe ham med å åpne opp. Det er viktig at dere som par klarer å kommunisere rundt følelser, verdier, fremtidsønsker m.m. 

Anonymkode: 171bc...d28

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for tips alle. Også de som er negative. Dette er ikke noe som plager meg så mye at jeg vurderer å dumpe han, men ønsker jo innspill. Han er en fantastisk mann og jeg vet vi passer sammen, og jeg tenker at jeg kanskje er kravstor når han ellers utfyller meg utrolig bra. Jeg har alltid vært språksterk og har hovedsaklig kommunisert via det, og mulig jeg også sammenligner han litt vel mye med andre jeg har vært sammen med som også har vært mer pratsomme når det gjelder følelser og dypere tema. Men de har ikke vært i nærheten av hvor moden, raus og hatt like gode verdier som denne mannen har, og det tar jeg selvsagt ikke for gitt heller. 

Ts

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere har datet i et halvt år nå, men er ennå ikke blitt formelt kjærester? Det syns jeg er lenge, men selvfølgelig vil det variere. 

Siden det allerede har gått 6 måneder, så tror jeg nok ikke han kommer til å forandre seg. Dette er nok noe du må enten godta eller så må du gå.

Anonymkode: 2fe96...586

Han reiser i lengre perioder i forbindelse med jobb, så vi har ikke møttes hver uke. Vi har møtt hverandres familie, og er eksklusive, men har ikke hatt praten "nå er vi et par" enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en sånn mann (vært gift i 15 år), og jeg er så glad for det. Det blir bare bedre og bedre. Rolig, stødig og kjekk - den beste kombinasjonen! Husk at man kan bli kjent på andre måter enn gjennom å prate. Ved å gjøre ting sammen, løse oppgaver sammen osv.

Anonymkode: 0f6d9...0ab

Hva slags tanker hadde du før du ble ordentlig godt kjent med han? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han reiser i lengre perioder i forbindelse med jobb, så vi har ikke møttes hver uke. Vi har møtt hverandres familie, og er eksklusive, men har ikke hatt praten "nå er vi et par" enda. 

hvorfor blande inn familie ? 

Anonymkode: 6c48d...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøv å still han noen spørsmål som han må gå litt dypere for å svare: 

• Hvordan ser du for deg at livet er 10 år frem i tid?
  • Hvis du skulle nevne en person som du ville vært mer lik, hvem er det og hvorfor?
  • Er det noe du angrer på at du ikke gjorde når du hadde muligheten til det?
  • Hvor har du lyst til å reise neste gang og hvorfor?
  • Hva hadde du gjort hvis du hadde vunnet en million kroner?

Anonymkode: 60794...32f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...