AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #1 Skrevet 2. januar 2022 Jeg flyttet ut for å gå på VGs, og ble dessverre raskt gravid. Bf ville ikke ha noe med barnet å gjøre. Mamma og pappa sa da at jeg og barnet kunne flytte hjem til de. Mamma passet ungen (la oss kle han Leo) i mens jeg gikk på VGS. Jeg fikk meg en godt betalt jobb rett etter vgs, og mamma passet Leo (siden arbeidstidene var varierte.) så skjedde det ting på pappas arbeidsplass og han sa opp . Jeg var den eneste i familien med en inntekt. Han søkte aktivt etter en ny jobb en stund, så virket det som om han gav opp. Jeg betalte alt for de, huslån, mat, elektrisitet etc. det var greit for jeg fikk jo masse hjelp, og kunne ikke hatt jobben min uten de. Nå har jeg funnet meg en kjæreste og vi skulle flytte sammen. Jeg fortalte mamma og pappa det og de virket sjokkerte. «Skal Leo bo her da?», nei vi tar han jo med oss. «Skal du betale for to husholdninger da?» Jeg forstår nå at jeg har vært pensjonsplanen deres. De er i slutten av 40 og begynnelsen av 50 årene, og ingen av de har jobb. Nå presser de på om at kjæresten min bør flytte inn hit i steden for at jeg flytter ut og sier at jeg er egoistisk og utakknemlig. At de ikke hadde trengt å hjelpe meg med Leo. Er jeg en dårlig datter som setter de i denne situasjonen? Anonymkode: 82bff...2d8 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 2. januar 2022 Nei, det er du ikke. Anonymkode: 295f3...44a 90
Slitenmamma Skrevet 2. januar 2022 #3 Skrevet 2. januar 2022 Nei vet du hva, folk i tidlig 50 årene kan fint finne seg en jobb. Det er uholdbart at du må bo der å betale for de. Vil si at du har gjort dem en større tjeneste enn at de passer din sønn. 47
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #4 Skrevet 2. januar 2022 Nei, herregud. Anonymkode: 01bb8...f6f 10
lillevill Skrevet 2. januar 2022 #5 Skrevet 2. januar 2022 Oi, spesielt. Men det skjønner du vel? at dette er veldig spesielt? Tror du folk vanligvis har det sånn i norge? 21
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #6 Skrevet 2. januar 2022 hvis de er cirka femti år gamle, så burde de virkelig klare seg selv. de er femti år, ikke femten liksom... Anonymkode: 6d9b8...7e9 13
mammams Skrevet 2. januar 2022 #7 Skrevet 2. januar 2022 Dette kan de vel ikke seriøst mene? De kan potensielt leve i 40 år til, og forventer at du skal forsørge de resten av deres liv? Leo går vel i bhg/ på skole/SFO så du og kjæresten vil klare dere uten barnepass fremover. Nei du er ikke urimelig, du har vært flink som har fullført utdannelse som ung mor og gått mot statistikken. Ved hjelp av foreldrene dine ja, men du står ikke i livstidsgjeld av den grunn, høres ut som du allerede har betalt for barnepass og mer til. 22
Silla123 Skrevet 2. januar 2022 #8 Skrevet 2. januar 2022 Hjelpes, stakkars deg. Foreldrene dine burde skamme seg. Bare stå på ditt, så får de finne seg en jobb som alle andre 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #9 Skrevet 2. januar 2022 Merkelig oppførsel av de. Selvsagt flytter du, og uten å betale de noe.. De har mange år igjen av arbeidslivet selv. Anonymkode: 0089c...0a6 6
altflyter Skrevet 2. januar 2022 #10 Skrevet 2. januar 2022 (endret) Wow. Bare wow. Jeg ville spurt dem rett ut: »Er planen deres i fult alvor å leve på meg resten av livene deres? Jeg setter pris på hjelpen dere har gitt meg, men etter å ha forsørget dere i x antall år så føler jeg at min gjeld til dere er tilbakebetalt. « Edit: og nei. De hadde ikke trengt å hjelpe deg med Leo, men du hadde heller ikke trengt å forsørge dem. Logikken deres faller på sin egen urimelighet. Endret 2. januar 2022 av altflyter 26
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #11 Skrevet 2. januar 2022 lillevill skrev (6 minutter siden): Oi, spesielt. Men det skjønner du vel? at dette er veldig spesielt? Tror du folk vanligvis har det sånn i norge? Nei, men det er jo spesielt å få barn på vgs også, så litt usikker på hva jeg «skylder» de. Jeg kunne ikke hatt den jobben jeg har uten de i disse årene. ts Anonymkode: 82bff...2d8 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #12 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, men det er jo spesielt å få barn på vgs også, så litt usikker på hva jeg «skylder» de. Jeg kunne ikke hatt den jobben jeg har uten de i disse årene. ts Anonymkode: 82bff...2d8 Du har jo betalt for hjelpen. Nå trenger du den ikke lenger, da skal du heller ikke betale. Anonymkode: 01bb8...f6f 30
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #13 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg flyttet ut for å gå på VGs, og ble dessverre raskt gravid. Bf ville ikke ha noe med barnet å gjøre. Mamma og pappa sa da at jeg og barnet kunne flytte hjem til de. Mamma passet ungen (la oss kle han Leo) i mens jeg gikk på VGS. Jeg fikk meg en godt betalt jobb rett etter vgs, og mamma passet Leo (siden arbeidstidene var varierte.) så skjedde det ting på pappas arbeidsplass og han sa opp . Jeg var den eneste i familien med en inntekt. Han søkte aktivt etter en ny jobb en stund, så virket det som om han gav opp. Jeg betalte alt for de, huslån, mat, elektrisitet etc. det var greit for jeg fikk jo masse hjelp, og kunne ikke hatt jobben min uten de. Nå har jeg funnet meg en kjæreste og vi skulle flytte sammen. Jeg fortalte mamma og pappa det og de virket sjokkerte. «Skal Leo bo her da?», nei vi tar han jo med oss. «Skal du betale for to husholdninger da?» Jeg forstår nå at jeg har vært pensjonsplanen deres. De er i slutten av 40 og begynnelsen av 50 årene, og ingen av de har jobb. Nå presser de på om at kjæresten min bør flytte inn hit i steden for at jeg flytter ut og sier at jeg er egoistisk og utakknemlig. At de ikke hadde trengt å hjelpe meg med Leo. Er jeg en dårlig datter som setter de i denne situasjonen? Anonymkode: 82bff...2d8 Sykt. Nei, du har vært altfor snill. Flytt ut med den nye kjæresten din og ta med deg «Leo». Foreldrene dine er fortsatt unge, de får få seg en jobb som normale par i 40-50 årene Anonymkode: 81ae6...f9a 10
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #14 Skrevet 2. januar 2022 Min mor ble gravid med søsteren min da hun gikk på VGS. De fikk bo gratis til mamma og pappa i flere år, frem til hun ble ferdig med studier. Hun betalte en symbolsk sum for mat for seg og datteren de siste årene, men å bo/strøm/øvrig mat fikk hun/de gratis. I noen perioder tok mormor ulønnet permisjon fra jobben for å passe søsteren min, dette dekket hun og morfar fra sine egne sparepenger. Det er IKKE vanlig at foreldre krever penger av barna sine på denne måten, har jeg faktisk aldri hørt om 😳 Anonymkode: 29e3f...2b5 18
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #15 Skrevet 2. januar 2022 De har vel noen inntekt? Fra nav? Anonymkode: b6152...571 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #16 Skrevet 2. januar 2022 De fikk vel penger fra Nav, bostøtte osv? Ellers har de faktisk svindlet deg. En bhg plass koster 3500 i måneden sånn ca. Ekstra pass ved siden av er kanskje 5000 tilsammen. Altså har foreldrene dine robbet seg for penger 🙄 Flytt ut med god samvittighet TS 🥰 Anonymkode: b20e6...5df 10
IDGAF Skrevet 2. januar 2022 #17 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): De har vel noen inntekt? Fra nav? Anonymkode: b6152...571 Moren jobber ikke, og faren sa opp? Får man virkelig penger fra NAV hvis man velger å ikke jobbe? 😳🤨 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #18 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): De har vel noen inntekt? Fra nav? Anonymkode: b6152...571 Nei, i og med at han sluttet selv, og ikke ble sagt opp, så får han ikke det. Min mor har aldri jobbet. ts Anonymkode: 82bff...2d8
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #19 Skrevet 2. januar 2022 IDGAF skrev (1 minutt siden): Moren jobber ikke, og faren sa opp? Får man virkelig penger fra NAV hvis man velger å ikke jobbe? 😳🤨 Men, men det var helt syke forhold på jobben til pappa. Han burde sykemeldt seg, men han orket bare ikke og sluttet på dagen. Han måtte bare bort! Vi skjønner jo nå i etterkant at det ville vært bedre å sykemelde seg, da hadde han hatt flere rettigheter, men vi var bare så glad for at han så selv hvor sykt det var, så vi alle støttet han i å slutte fortest mulig. ts Anonymkode: 82bff...2d8 1
IDGAF Skrevet 2. januar 2022 #20 Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, i og med at han sluttet selv, og ikke ble sagt opp, så får han ikke det. Min mor har aldri jobbet. ts Anonymkode: 82bff...2d8 Har du «bevis» på at du har betalt huslån? Isåfall kan du kanskje kreve en del av boligen. Da har du kanskje til å kjøpe noe du, kjæreste og «Leo» kan bo i. Ikke ha dårlig samvittighet ovenfor foreldrene dine, de bryr seg tydeligvis ikke noe om deg og din økonomi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå