Gå til innhold

Koster det noe å bre få resept på ormekur?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Til katt hos dyrlegen? Kan man bare ringe? 

Anonymkode: a809c...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ett år siden forrige helsesjekk, må den sjekkes først. Min veterinær gir da ut gratis resept hvis det er mistanke om innvollsorm. Trenger jeg i løpet av året, ringer jeg bare inn. Tror det er et gebyr på 100,- for resepten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hos min veterinær må man ha med avføringsprøve, og hvis det blir påvist orm får man kjøpe ormekur der.

Anonymkode: 63ca1...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler en hundrelapp for resepter utenom timer.
Men har årlig kontroll hos fast veterinær som kjenner pus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan ringe, men mange veterinærkontorer er blitt restriktive på dette. At man må ha time for å få resept på ormekur, mens andre er det bare å ringe til. Vil anbefale deg å ringe noen andre om de vil ha deg inn på time. Du må gjerne betale et gebyr på apoteket, som de igjen betaler til veterinærkontoret. Denne er på alt fra rundt 100- lappen til ca 200 kr. Så kommer medisinen i tillegg.

Anonymkode: be7bb...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvorfor skal dyrlegen gjøre det gratis? Pleier du å få gratis tannlege? Rørlegger?  

Anonymkode: a6917...8cc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bienvilleparish

Må ha en helsesjekk som koster 1000 kr for å få resept.. Flott, for da er det sikkert en hel hau med katter som går rundt med orm fordi folk ikke gidder når det blir så dyrt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
oxycodone skrev (18 minutter siden):

Må ha en helsesjekk som koster 1000 kr for å få resept.. Flott, for da er det sikkert en hel hau med katter som går rundt med orm fordi folk ikke gidder når det blir så dyrt. 

Håper folk flest er oppegående nok til å ha katten inn til sjekk én gang i året. Klarer de ikke de, klarer de nok heller ikke å gi ormekur. Uansett om de må betale mye eller lite...

Anonymkode: c29d6...a80

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
oxycodone skrev (23 minutter siden):

Hvis man ikke har råd til en 1000lapp i året for helsesjekk og vaksiner til dyret sitt så bør man faktisk ikke ha dyr. 

Anonymkode: b2bec...f3b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar bare ned og får kjøpt direkte av veterinær. De sjekker når jeg fikk sist. Koster rundt 200 kr 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bienvilleparish
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hvis man ikke har råd til en 1000lapp i året for helsesjekk og vaksiner til dyret sitt så bør man faktisk ikke ha dyr. 

Men du vet det er veldig mange som har dyr fordiom? Spesielt katter som man får gratis. Tipper terskelen for mange er lavere for å gå på apoteket å få kur reseptfritt som det var før enn til dyrlege å betale sjekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.1.2022 den 17.36):

Det blir vel mye alle bekker små hos folk. Bør og burde, slik fungerer ikke livet

Anonymkode: f2367...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...