Gå til innhold

julekalender-fyll

Gjest Gjest_mor til to_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mor til to_*

Jeg har to barn (4 år og 1,5 år), og de får annenhver dag. Jeg kjøper ting som jeg kanskje allikevel ville ha kjøpt, men det er noe litt spennende med å pakke det opp allikevel:

Største: votter, genser, tannkrem, tannbørste, lørd.godt (når lørdag), strømpebukse, teaterbillett, julepynt-sett (panduro hobby), julekjole, pen bluse (til julekjolen), stæsj (hårspenner, strikker og annen pynt), lapp om at det skal bakes pepperkaker, osv

Minste: votter, trøye, smokker, lørd.godt, tannbørste, genser, fargestifter, julekjole, strømpebukse, puslespill osv.. Mangler noen ennå her.

Håper det kan være tips til noen. Og hvis noen tenker: høres litt kjedelig ut.. Jeg gjorde det i fjor - og det var stor suksess. Blir jo noen kroner, men det er jo ting jeg ville ha kjøpt allikevel. Så slipper vi alt "juggel" som vanligvis kjøpes til kalendere. Det blir jo bare liggende å slenge allikevel..

Julaften kan det være greit med noe som man kan leke med - slik at ventetiden ikke blir så lang.

Lykke til alle som skal lage kalender. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sikkert kjekt for ungene. Selv om jeg er 19 år så skal henger mamma små godteriting på kalenderen min, i desember. Kalender er koselig for store unger og. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små barn syntes det er utrolig spennende med ny tannbørste (med lyd, med farger som endrer seg osv) og ny smak på tannkremen (rent godteri - spør du meg..).

Men alt avhenger jo av alder selvfølgelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint fyll syns jeg :)

Foreldrene mine gjorde noe knallbra i kalender til lillesøster et år. Hun ønsket seg en forferdelig dyr julegave, så det ville bli for dyrt for dem å gi henne gulekalendergaver i tillgg. Derfor skrev de en rebus på en stor pappplate og klippet den opp i 24 puslespillbiter. Rebusen var en nøkkel til hva hun skulle få til jul og hvor hun kunne finne den. Så fikk hun en brikke av rebusen hver dag, sammen med en hårstrikk eller en seigmann eller noe bittelite. På juleaften hadde hun det kjempemoro hele formiddagen med å pusle og lete etter gaven. Tror hun likte dette mange ganger mer enn om hun hadde fått en gave hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke var:

dette hørtes dyrt ut..

men som du sier..så er det jo kanskje ting man hadde kjøpt likevel..

og da blir jo det jo ike så ille..

så så lenge barna setter pris på det..så virker dette som en fin kalender...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I år skal vi kjøpe en stor boks GeoMag ti lillemann og dele den opp i 24 deler ;)

Til Prinsessen regner jeg med å kjøpe noe stæsj på Glitter og Hennes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...