Gå til innhold

Jeg vil lære om samfunn, politikk osv.. Hvor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kan svært lite om politikk, samfunn, typ hva som skjer i verden, USA, kriger osv. 

Hvordan kan jeg lære og å forstå mer? Jeg ser nyheter og leser avisen, men faller fort vekk, for jeg forstår ikke hva de snakker om. Vet ikke hva som er galt med meg, jeg er voksen og kan ekstremt lite og jeg føler meg alltid så dum når familie, venner og bekjente diskuterer ting og jeg bare sitter der og later som jeg henger med. 

Jeg vil lære og forstå, men trenger bygges opp, nesten fra barns øyne. Flaut å si det.

Anonymkode: ab0f4...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg kan svært lite om politikk, samfunn, typ hva som skjer i verden, USA, kriger osv. 

Hvordan kan jeg lære og å forstå mer? Jeg ser nyheter og leser avisen, men faller fort vekk, for jeg forstår ikke hva de snakker om. Vet ikke hva som er galt med meg, jeg er voksen og kan ekstremt lite og jeg føler meg alltid så dum når familie, venner og bekjente diskuterer ting og jeg bare sitter der og later som jeg henger med. 

Jeg vil lære og forstå, men trenger bygges opp, nesten fra barns øyne. Flaut å si det.

Anonymkode: ab0f4...d50

Jeg er faktisk helt lik.

Anonymkode: d9057...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min interesse for politikk kom gjennom å høre på podcaster. Mange podcaster henviser eller refererer ofte til andre podcaster, bøker eller andre medier som er relevante. Jeg sjekker alltid ut det jeg synes er interessant.

Om ikke du synes stoffet er interessant blir det vanskelig å komme inn i det. Så velg noe du i utgangspunktet kan litt om eller allerede er litt interessert i og ta det videre.

Vil anbefale "popcorn og politikk" på NRK. Det er tidligere Podcast "Trump mot verden" som nå snakker veldig løst om storpolitikk fra hele verden. 

"Oppdatert" og "krig og fred" fra NRK er som litt lenger nyhetsreportasjer som går bittelitt dypere enn en avisartikkel.

Jeg er stor fan av mimir Kristianson og hører på alt hva stiller opp i. "Wolfgang Wee podcast" har mange gode norske gjester og er tidvis veldig politisk 

Anonymkode: 3f21f...216

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I tillegg til podcastene nevnt ovenfor kan jeg anbefale:

Aftenpodden

Aftenpodden USA

Giæver og gjengen

Forklart

Anonymkode: 780fa...8b2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...