Gå til innhold

Har en god jobb men vil gjerne studere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Noe med mennesker, fx vernepleie eller grunnskolelærer, det er også mange jenter på  slike studier, det er ikke akkurat en ulempe når Tinder ikke funker….

Anonymkode: 65bd0...8dd

Jeg som sluttet i jobben for å studere. Jeg også tenkte det å studere på jentestudie ville hjelpe meg med å få damer. 

Men jeg ber deg om å ikke finne på å slutte jobben din. Det var et mareritt da det gikk opp for meg hvor dum jeg hadde vært. 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jobber som senioranalytiker stilling som risikoanalytiker i et forsikringsselskap. Byttet jobb nylig fra 650 tusen 

Anonymkode: 65bd0...8dd

Dette er absurd. Det var samme jobb jeg hadde. Føles nesten som jeg gir råd til mitt gamle jeg.

Det jeg angret på var som sagt at jeg ikke tok en prat med psykolog og min familie. Jeg satt i stedet og rasjonaliserte hvordan penger og jobb var noe jeg alltid kunne få tilbake, men at 25 årsalderen var min siste mulighet til å få være student og få venner og dame. 

 

Anonymkode: d1311...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Noe med mennesker, fx vernepleie eller grunnskolelærer, det er også mange jenter på  slike studier, det er ikke akkurat en ulempe når Tinder ikke funker….

Anonymkode: 65bd0...8dd

Tror du bør ty til noen av de andre forslagene her enn å bytte yrke bare for damer eller venner, når du kanskje overhodet ikke vil trives i slike jobber.

Anonymkode: e5920...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimbus2000 skrev (7 timer siden):

Ikke slutt i jobben din. Kombiner studiene med jobben din. Eventuelt gå ned i stillingsprosent. 

Det kan være smart. Det er ikke lett og kombinere studier med jobben for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jobber som senioranalytiker stilling som risikoanalytiker i et forsikringsselskap. Byttet jobb nylig fra 650 tusen 

Noe med mennesker, fx vernepleie eller grunnskolelærer, det er også mange jenter på  slike studier, det er ikke akkurat en ulempe når Tinder ikke funker….

Anonymkode: 65bd0...8dd

Siden du nevner vernepleie og grunnskolelærer, kanskje det da kan være av interesse å hospitere ved en bolig for psykisk utviklingshemmede, skole, rusomsorgen, psykiatrien osv, for å få et inntrykk av hva arbeidet innebærer? Eventuelt frivillig arbeid?

Anonymkode: 6a379...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Siden du nevner vernepleie og grunnskolelærer, kanskje det da kan være av interesse å hospitere ved en bolig for psykisk utviklingshemmede, skole, rusomsorgen, psykiatrien osv, for å få et inntrykk av hva arbeidet innebærer? Eventuelt frivillig arbeid?

Anonymkode: 6a379...e92

Takk for tipset, skal se litt på det! TS

Anonymkode: 65bd0...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...