AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #1 Del Skrevet 1. januar 2022 Jeg leser her at mange venter til 8-9 dpo før de tester, og jeg lurer på hvor mange dager før forventet mens det er? Jeg skal ha mens 7.januar og håper den ikke kommer, hvor mange dager før kan jeg ta graviditetstest? Anonymkode: 534af...db6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #2 Del Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg leser her at mange venter til 8-9 dpo før de tester, og jeg lurer på hvor mange dager før forventet mens det er? Jeg skal ha mens 7.januar og håper den ikke kommer, hvor mange dager før kan jeg ta graviditetstest? Anonymkode: 534af...db6 Hvis man har 14 dager mellom eggløsning og mensen (som er sånn ca gjennomsnitt) så vil det si at hvis man er 8dpo at det er ca 6 dager til mensen kommer. Dette kan variere litt. Det aller sikreste er å vente til dagen man skal ha mensen å ta graviditetstest, men mange får positiv test noen dager før det 😊 Anonymkode: 40af1...07e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 1. januar 2022 #3 Del Skrevet 1. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg leser her at mange venter til 8-9 dpo før de tester, og jeg lurer på hvor mange dager før forventet mens det er? Jeg skal ha mens 7.januar og håper den ikke kommer, hvor mange dager før kan jeg ta graviditetstest? Anonymkode: 534af...db6 Dpo betyr Days Past Ovulation, dvs dager etter eggløsning på norsk. Så hvis du vet når du har eggløsning feks pga du har brukt eggløsningstest så er dpo dagene Etter eggløsning. Ca 14dpo pleier normalt mensen komme etter en eggløsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stAre Skrevet 1. januar 2022 #4 Del Skrevet 1. januar 2022 (endret) jeg venter mens 5 og er 10 DPO idag. Det anbefales å teste tidligst 11-12 dpo. det er få som ser strek så tidlig som 9dpo,så hvis den er negativ må du vente et par dager å prøve på nytt. egget festes gjerne mellom 6-10 dpo og så trenger kroppen noen dager for å øke hcg nivået. Bruk tidligtester før IKM. Lykke til 😊 Endret 1. januar 2022 av stAre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå