Gå til innhold

Er Jesu andre kome nær.

Sommer2464

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Vi er straks i 2022, hvordan kan folk fortsatt tro på Gud og Jesus? Er som å tro på julenissen

Anonymkode: f7d0b...e64

Hvordan kan man IKKE tro , er mitt spørsmål til deg? 

Anonymkode: 3aef3...2a4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest laPistola
Omikronet skrev (4 minutter siden):

Jesus kaller på deg

Jesus døde for dine synder

Du er tilgitt av Gud

Herren velsigne deg og bevare deg, lyse sitt ansikt lyse over deg og være deg nådig.

Flott, da har jeg ingenting og bekymre meg for 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Er det ikke slitsomt å leve i en fantasiverden og måtte "please" noen hele tiden? Hva med å leve i virkeligheten og nyte livet? Gjøre som DU vil fordi du vil og ikke fordi en oppdiktet Gud "sier" du skal gjøre ditt og datt?

Anonymkode: f7d0b...e64

Ikke meg du svarer men vet hva tro betyr for folk? Det betyr trygghet og et godt liv. En "klippe" i livet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har opplevd er det ikke mange i menneske historien som har opplevd.

Jeg snakker om umulige opplevelser. Helt ekstreme overnaturlige super-spirituelle opplevelser. 

Hadde ikke jeg blitt lurt og følgt i hviskerens fotspor, hadde jeg sikkert vært Messias 😉

Men sånn serr, min svakhet som førte til at jeg hørte på denne hviskeren, dens konsekvenser er i meg til dette sekund. 

«Du så hvor liten og mindre verdt du er sammenlignet med dem andre mennesker. Jeg kan få deg til å bli større og bedre en dem. Bare for en dag. Jeg lover.»

Ja, jeg var pretty fucked up bro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Helt enig med deg, jeg tror faktisk at Jesus kommer tilbake om ikke så lenge… 

Anonymkode: 7f7dd...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt enig med deg, jeg tror faktisk at Jesus kommer tilbake om ikke så lenge… 

Du er vel ikke Jehovas vitne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvordan kan man IKKE tro , er mitt spørsmål til deg? 

Det var ikke til meg, men:

Det finnes ingen gode bevis for: Julenissen, tannfeen, påskeharen, spaghettimonsteret, spøkelser eller noen guder.

Siden jeg forsøker å tro på mest mulig sant og minst mulig usant, venter jeg med å tro på fantastiske ting som bryter beviselige naturlover, til det finnes bevis for det.

Derfor tror jeg ikke på noen av de ovennevnte.

Endret av Capitan Fracassa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sommer2464 skrev (45 minutter siden):

Du er vel ikke Jehovas vitne?

Nei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja nå skjer det faktisk snart. Håper dere er frelste

Anonymkode: 0bb1f...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei?

Men jeg bare tenkte det fordi Jehovas vitner kommer ofte med sånne profetier men hvis ikke Jehovas vitner har kommet med noe profeti høres det lovende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det at Jesus skal komme tilbake er en sammenblanding av da hedningene trodde at sola var en gud, og at den stadig kom tilbake. Dette gikk på folkemunne i flere hundre år. At en person som trodde at han var guds sønn skal komme tilbake for å dømme levende og døde gir ingen mening. Det finnes ingen verken gud eller Jesus. Ta det helt med ro. Vær mot andre slik du vil at andre skal være mot deg. 

Anonymkode: 36ec9...c9b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er faktisk muligens enda eldre enn myten om sola.

i gammel, gammel mytologi handler det om kornguden, som dør/blir drept og gjenoppstår slik kornet «dør», blir «gravlagt» og gjennoppstår. Denne troen dukket sannsynligvis opp i Yngre Steinalder. Det finnes flere variasjoner. En av dem, myten om  Adonis, trodde folk på i Judeas nærområde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ikke meg du svarer men vet hva tro betyr for folk? Det betyr trygghet og et godt liv. En "klippe" i livet. 

Nja, det betyr også tvil, skyldfølelse og angst fordi man ikke tror NOK, helvetesangst blant de som er i en del sekter, problemer når andre snakker om sin tro og bønnesvar og man selv ikke opplever det samme osv.

Anonymkode: b89a7...cd9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Capitan Fracassa skrev (8 timer siden):

Det var ikke til meg, men:

Det finnes ingen gode bevis for: Julenissen, tannfeen, påskeharen, spaghettimonsteret, spøkelser eller noen guder.

Siden jeg forsøker å tro på mest mulig sant og minst mulig usant, venter jeg med å tro på fantastiske ting som bryter beviselige naturlover, til det finnes bevis for det.

Derfor tror jeg ikke på noen av de ovennevnte.

Det er forskjell på tro og vitenskap. Ingen greier noensinne å bevise konkret med vitenskap at det finnes en Gud men tro er noe folk har i hjertet sitt som gir trygghet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sommer2464 skrev (På 31.12.2021 den 16.14):

Jeg så en video på YouTube at en jødisk rabbiner mente at Messias skulle komme i 2022 rundt samme tid som en supernova enkelte kristne hevder at Jesus andre kome skjer i 2022 pga dette noen som vet noe om dette.

Først må påskeharen, julenissen og Jon blund  gjennoppstå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er forskjell på tro og vitenskap. Ingen greier noensinne å bevise konkret med vitenskap at det finnes en Gud men tro er noe folk har i hjertet sitt som gir trygghet. 

Å bevise at en gud eksisterer er lett, å motbevise en gud som har gjemt seg eller er død er mye vanskeligere

Anonymkode: 81b94...d80

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er forskjell på tro og vitenskap. Ingen greier noensinne å bevise konkret med vitenskap at det finnes en Gud

Jeg er enig i dette. Men da er det jo rimelig tåpelig av de som stadig vekk påstår at Gud er vitenskapelig bevist.

Jeg vet forresten ingen ikke-vitenskapelige måter Gud er bevist på heller, gjør du?

Sitat

men tro er noe folk har i hjertet sitt som gir trygghet. 

Tro er noe man gjør med hjernen sin, ikke hjertet.
Det gir trygghet til mange, men også redsel for å være syndig, arroganse og dømmesyke mot andre osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...