AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #1 Del Skrevet 31. desember 2021 Jeg trener en del styrke og har nå fått beskjed av legen om å gå over til plantebasert kost på grunn av mageproblemer. Legen min mener at kjøtt og melkeprodukter er for tungt å bearbeide og bryte ned. Vanligvis spiser jeg mye tunfisk, kylling og ørret pluss litt rødt kjøtt, men er nå helt på bærtur og vet ikke hva jeg skal spise av proteinrik plantebasert mat, og hvor mye for å beholde/ gå opp i muskelmasse. Kan legge til at jeg spiser ofte quinoa, brun ris og grønnsaker som tilbehør. Anonymkode: 4eea8...685 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #2 Del Skrevet 31. desember 2021 Mange kjøtterstatninger inneholder mye protein og lite fett. Nøtter, linser, bønner er super mat. Jeg drikker uansett litt proteiner til frokost i tillegg til plantebasert kosthold. Erte eller soyaproteiner blandet i vann. Føler det er en super start på dagen. Anonymkode: 1f425...4df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #3 Del Skrevet 31. desember 2021 Tvertimot må du spise svært variert for å få i deg nok proteiner. Proteiner av kjøtt og fisk er fullverdige og av bedre kvalitet og passer veldig godt til menneskets behov. De fleste planteprodukter gjør ikke det. Overskuddet fra proteinsyntesen i kroppen ved plantebasert kosthold blir til kalorier. Syntesen av animalske protein gir ikke protein som blir til kalorier. Pass på å få i deg jod og B12. Du måte tilskudd i form av piller. Anonymkode: afac0...d4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #4 Del Skrevet 31. desember 2021 Tofu, tempeh, bønner, linser, kikerter, edamebønner, nøtter, frø Anonymkode: 8505e...a3c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 2. januar 2022 #5 Del Skrevet 2. januar 2022 Jeg digger brød med litt (vegansk)smør, masse avokado og tofu som jeg marinerer. Kan også drysse over litt frø for ekstra næring. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tom1986 Skrevet 3. januar 2022 #6 Del Skrevet 3. januar 2022 Du bør gå til en ny lege. Høres veldig merkelig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #7 Del Skrevet 3. januar 2022 Mange verdensrekordholdere som er plantebaserte, også innen styrke. Du finner sikkert mye info om dette via google. Lykke til TS! Anonymkode: fb823...707 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne87Rogaland Skrevet 3. januar 2022 #8 Del Skrevet 3. januar 2022 Les dette: https://pan-norway.org/ernaeringsfakta/planteprotein-helseaspekter-og-kilder-til-planteprotein/?fbclid=IwAR0JZo0nHur1kNBfI_Cna5ZxeKrhjTG2v-d_CIKrYOuE6d14ZKZq0SNtf0w Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #9 Del Skrevet 4. januar 2022 On 12/31/2021 at 3:01 PM, AnonymBruker said: Legen min mener at kjøtt og melkeprodukter er for tungt å bearbeide og bryte ned. Anonymkode: 4eea8...685 Har du en sykdom som gjør at du sliter med å fordøye kjøtt? Normalt fordøyer mennesker kjøtt lett og nærmest fullstendig. Anonymkode: 6927c...344 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå