Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2005 #21 Del Skrevet 17. oktober 2005 Jeg er "kassadame", min sjef har bestemt at vi skal ha betaling for bæreposer, dette er en vare på lik linje med resten av varene i butikken. Da kan jo ikke jeg gi vekk poser til kundene bare fordi at disse ikke har med seg poser eller nett... Men, skulle ønske at posene var gratis....nettopp fordi det er kjedelig med alle disse "vitsene" og kommentarene som vi får hele dagen.... Ellers så synes jeg det er trivelig å jobbe i "kassa på Rema", for det meste hyggelige kunder, sosialt, har varierte oppgaver. Passer fint å kombinere når jeg er småbarnsmor... Hos oss er det INGEN som har mobil i lomma på jobben, ingen sitter å leser i kassa, vi snakker ikke med hverandre når det er kunder tilstede....Da har vi ikke jobb mere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2005 #22 Del Skrevet 17. oktober 2005 Ikke gratis med handlevogner heller. Tipper du har null problem med å betale leie for dem..? ← eeeh??? En ting som irriterer meg grønn er når folk sier sånn. Har dere noen ide om hvor mye som skal betales i en butikk?? Å til dere som klager over at kassadamer sitter å leser, skravler, sladrer + +. Okey, da gjør de ikke jobben sin! Ta ikke alle under en kam. Vi som jobber i butikker skal være serviceinnstilte, vi skal være blide, vi skal være hjelpsomme + +. Uansett om vi har mens-smerter så vi holder på å stryke med, har vondt i hue, er slitne. Uansett om vi har kunder som kjefter oss huden full, klager på alt, alt er dyrt, alt er feil, ditt og datt. Så må vi SMILE og og være høflige, eller så mister vi jo kanskje kunder.. vi må ta alt med et klypesalt. Ikke alltid like lett å være oss heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 17. oktober 2005 #23 Del Skrevet 17. oktober 2005 Jeg vil gjerne få uttrykke min takknemlighet til alle dere som liker å ta det skikkelig ut på kassadama. For all del, det er jo min feil at du ikke har penger på kortet! Når kassa viser ikke godkjent så hjelper det ikke hvor mange ganger du sier at du har slått feil kode og at konton er full av gærninger, jeg veit du tar feil. Du er blakk og det er min skyld. Og det finnes jo ikke noe mer morsomt enn dine små kommentarer hver gang jeg spør om du vil ha kvitteringen! Jeg blir aldri lei dine orginale utspill om at: Nei du! den får jeg nok ikke igjen på skatten! hehe..du kan spøke du! Og du? Kjempe festlig at du sier nei til posen for du skal selvfølgelig bære varene for 500kr under armen. Dumme meg igjen! Og så dum er jeg at jeg ikke ser at du har medbrakt pose...jeezes..skjønner deg jeg. 70 øre krever jeg av deg. Og attpåtil er det 20 øre dyrerer enn rema og det er helt uakseptabelt! Ja, du går jo strengt tatt rundt med min reklame i hendene! Og du? hvis man kunne ha skrevet av på skatten på dine mat innkjøp, ja da hadde du fått fint lite for kneipp brød og kaffe til 5 spenn!! ← Som om jeg skulle ha skrevet det selv! Enkelte kunder er bare helt jævlige! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 17. oktober 2005 #24 Del Skrevet 17. oktober 2005 Ikke gratis med handlevogner heller. Tipper du har null problem med å betale leie for dem..? ← Jeg betaler ikke leie for handlevogner, jeg setter i en tier som jeg får igjen. Kanskje andre butikker har andre systemer, men ikke her i distriktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2005 #25 Del Skrevet 17. oktober 2005 Det jeg synes er ergerlig er all feilmerkingen av varer, nesten uten unntak i butikkens favør. Det er sjelden jeg gjør oppmerksom på det, men når jeg gjør det opplever jeg at kassadama ser på meg som en gnier. Butikkene sparer veldig mye penger hvert år på den såkalte feilmerkingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 17. oktober 2005 #26 Del Skrevet 17. oktober 2005 eeeh??? En ting som irriterer meg grønn er når folk sier sånn. Har dere noen ide om hvor mye som skal betales i en butikk?? Å til dere som klager over at kassadamer sitter å leser, skravler, sladrer + +. Okey, da gjør de ikke jobben sin! Ta ikke alle under en kam. Vi som jobber i butikker skal være serviceinnstilte, vi skal være blide, vi skal være hjelpsomme + +. Uansett om vi har mens-smerter så vi holder på å stryke med, har vondt i hue, er slitne. Uansett om vi har kunder som kjefter oss huden full, klager på alt, alt er dyrt, alt er feil, ditt og datt. Så må vi SMILE og og være høflige, eller så mister vi jo kanskje kunder.. vi må ta alt med et klypesalt. Ikke alltid like lett å være oss heller ← Meneh.. Det gjelder da for absolutt alle yrker der man har kontakt med kunder eller andre mennesker? Det er da sannelig ikke bare kassadamer som må gå på jobb med hodepine, menssmerter og smile til kundene sine Min erfaring er at svært mange som jobber innen servicebransjen aldri burde satt sin fot innenfor. Ofte er dette unge mennesker som virkelig ikke vet hva kundeservice er... Jada jeg vet hva jeg snakker om for jeg har jobbet i ulike service bransjer i snart 10 år (it, butikk, sykehus, veileder etc). I tillegg utdanner jeg meg for tiden innen varehandel. Ta dere sammen! Skjønner at sure kunder er kjipt, men det er faktisk en del av jobben! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 18. oktober 2005 #27 Del Skrevet 18. oktober 2005 Jeg opplever selv at kassamedarbeiderne i "min" butikk er hyggelige og omgjengelige, og på en eller annen måte skjønner de om jeg orker å småsnakke eller bare holde kjeft fra gang til gang. Jeg liker å handle der fordi det er hyggelig. Meeeen. Må bare si det her, for det irriterer meg grønn og gul. Det jobber en dame der nå som bare er helt utrolig slitsom. Får ikke forklart det engang. Hun sier det samme heeele tiden, i samme tonefall, enten hun er sur eller blid eller hva hun er. Hun usjer og isjer seg når hun tror folk ikke ser, er treg og snakker så naivt at det overrasker meg at hun faktisk har nok hjernekapasitet til å sitte i den kassa. Så falsk er hun, at når det er masse folk i butikken er det 20 folk i kø i de andre kassene og kanskje ingen i hennes... De andre som jobber der himler med øynene og kundene får fnatt. MEN, hun er jo svigerdattera til sjefen... Jeg har full forståelse for at det kan være frustrende og irriterende å ha en sånn jobb. Folk som klager bare for å klage, er sure og utakknemlige, må kverulere på alt mulig bare for å gjøre det. Det er synd at enkelte mennesker ikke klarer å kanalysere sinnet sitt og ikke la det gå utover uskyldige personer. Men det er nå sånn, at serviceyrket ofte er et utakknemlig yrke, dessverre. Det går forresten andre veien også. Finnes alt for mange som ALDRI burde hatt en sånn jobb også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apple- Skrevet 18. oktober 2005 #28 Del Skrevet 18. oktober 2005 Det er ikke gratis for butikken å kjøpe inne poser heller. Femti øre er lite ja, men i store mengder blir femtiøre endel penger ← De fleste butikker (alle?) tar faktisk dette på markedsføringsbudsjettet sitt! Det er ikke riktig å ta betalt for reklameobjekter - du betaler jo ikke for nøkkelringene med handlevognpoletter på f eks. Dette ble tatt opp i et program på TV for et par år siden, og i en ukes tid fikk man gratis poser i butikken fordi alle visste at de ikke hadde lov til å ta betalt for det. Så ble det glemt, og posene kostet igjen penger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 18. oktober 2005 #29 Del Skrevet 18. oktober 2005 Å til dere som klager over at kassadamer sitter å leser, skravler, sladrer + +. Okey, da gjør de ikke jobben sin! Ta ikke alle under en kam. Vi som jobber i butikker skal være serviceinnstilte, vi skal være blide, vi skal være hjelpsomme + +. Uansett om vi har mens-smerter så vi holder på å stryke med, har vondt i hue, er slitne. Uansett om vi har kunder som kjefter oss huden full, klager på alt, alt er dyrt, alt er feil, ditt og datt. Så må vi SMILE og og være høflige, eller så mister vi jo kanskje kunder.. vi må ta alt med et klypesalt. Ikke alltid like lett å være oss heller ← nei, man skal ikke ta alle under en kam, det gjelder både kassadamer og kunder. forøvrig så HAR man faktisk VALGT å plassere seg selv i ett serviceyrke, og om man ikke klarer å være serviceinnstilt, blid og hjelpsom være seg menssmerter, hodepine eller slitne, ja da har man valgt feil yrke! jeg synes ikke synd på en serviceansatt fordi den må yte service, det er det vedkommende blir betalt for! har jobbet med serviceyrker de siste åtte årene selv, ikke butikk, men plenty sure og kjeftende kunder, det er sånn det er! det er endel av jobben, ønsker man det ikke, får man finne på noe annet å gjøre. så enkelt. det er ikke alltid enkelt å jobbe, uansett, det er ikke alltid enkelt å være kunde når man kommer borti dårlig serviceansatte heller, eller kassadamer som har en dårlig dag og lar det gå utover folk rundt seg. alt er ikke enkelt, verke for deg eller noen andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2005 #30 Del Skrevet 18. oktober 2005 Dagligvare butikk er sånn ca det siste stedet jeg ville jobbet. Jeg har hørt mange historier fra søsteren min som jobbet på rimi i litt under et år. Jeg har sett noen medlemmer av Einstein familien styre og bråke ved kassa selv også. Noen av dem virker som de synes kassadama\mannen er en drittsekk på grunnlag av at personen sitter der, og prøver å gjøre dagen mest mulig sur for ham\henne... Den dagen man sier ja til en jobb i dagligvare butikk, sier man ja til å hamle opp med idioter som sniker seg inn med kundene hver dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2005 #31 Del Skrevet 18. oktober 2005 Jeg skjønner fortsatt ikke at folk kan gidde å hisse seg opp over prisen på bæreposer. Ærlig talt, det er da vitterlig snakk om 50 øre, er det ikke? Typisk eks på norsk smålighet, delb´vis som et resultat av at tabloidavisene har hause dette opp som en stor prinsippsak. Ser rike folk komme kjørende i bmwene sine, for deretter kjefte kassadama huden full fordi de må betale usle 50 øre for en plaspose! Hallo, hvis de hadde så dårlig råd kunne de bare spart inn de pengene lett på en annen måte... Når du kjøper en plastpose betaler du også 25% moms til staten, så alt går ikke til butikken heller. Noe annet som altfor sjelden kommer fram i disse utallige plastposedebattene er at man har et ønske om å begrense salget av plastposer, og heller oppfordre til gjenbruk av poser. Hvis posene hadde vært gratis er det mindre sannsynlighet for at folk hadde tatt seg bryet med å ta med pose når de handlet. Om kassadama likevel slår inn en pose hvis jeg ikke trenger det, ser jeg ikke på som noen krise. Er det rart det er krig i verden, hvis man skal hisse seg opp over å betale 50 øre for mye i kassa på rimi Uansett er det ikke kassadama som bestemmer prisen på bæreposene eller noen av de andre varene i butikken. Da får man heller ta opp dette sentralt med rette vedkommende ansvarlig i butikkjeden. Tror dere virkelig kassadama har noen beslutningsmyndighet i butikken? Jobber selv i butikk, og må si meg enig med trådstarter. Jeg løper rundt på jobben ofte åtte-ni timer i strekk, ikke alltid jeg får tid til å ta meg en ordentlig pause. Jeg jobber effektivt hele denne arbeidsøkten, setter meg ikke ned i løpet av denne perioden. Det har imidlertid hendt jeg har brukt kun 5 min til å se på avisa i løpet av dagen (da snakker jeg om kun 5 min i løpet av hele dagen). Må bare spørre: dere som jobber på kontor, har dere kun effektiv arbeidstid i løpet av dagen, snakker dere aldri med kolleger? Disse 5 min pause jeg har i løpet av dagen, lar jeg imidlertid ikke gå utover kundene, hvis det mot formodning skulle komme en kunde i løpet av de 5 min jeg bruker til å oppdatere meg på nyhetsbildet (ja butikkansatte er ikke så uintelligente som mange skal ha det til), så legger jeg selvsagt bort avisa. Og så er det faktisk mange kunder som gulper opp mye edder og galle på oss butikkansatte. Det er gjerne folk som ikke treffer så mange andre å få det utover. Typisk frustrerte fruer og en del eldre folk. Opplevde at en eldre mann regelrett kjeftet opp en kollega av meg, helt uten gyldig grunn. Det positive var imidlertid at denne kunden kom tilbake dagen etter og unskyldte seg. Han hadde visst krangla med kona (men det er fortsatt ingen grunn til å kjefte opp butikkpersonale). Og så er det veldig mange pappagutter som liker å se ned på oss som jobber i butikk: "haha, hva slags utdannelse må man ha for å jobbe her" osv. Faktisk har jeg høyere utdannelse, men har ikke fått noen relevant jobb i forhold til utdannelsen. Men jeg bryr meg ikke om at folk prøver å bedre egen selvtillitt ved å håne butikkpersonalet. Og så er nordmenn generelt lite høflige, ordet "takk" er visst et fremmeord for mange. Dere aner ikke hvor mange ganger i løpet av en dag jeg sier takk. Eneste tilbakemeldingen jeg får på det er et grynt... Og så eier ikke nordmenn køkultur, og jeg som ansatt får ofte skylda for at enkelte har sneket i køen. Dette er noe jeg ikke vil blande meg inn i, jeg er tross alt ikke ansatt som barnahagetante! Når det gjelder kundenes vitser er jeg utrolig forsiktig med å le av dem. Jeg har nemlig brent meg på at det er mennesker som faktisk ikke eier humor, og som faktisk har ment det jeg trodde var en morsom som dypt seriøst. Og humor er veldig provoserende for slike mennekser som ikke innehar denne evnen selv. Så jeg trår veldig forsiktig på dette området. Ellers liker jeg å jobbe i butikk. Det er mange hyggelige kunder, tross alt, gjelder å fokusere på dem. Desverre er det altså lett å la seg rive ned hvis man får noen av disse kundene som kun er ute etter å klage og gjøre dagen for de ansatte dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2005 #32 Del Skrevet 18. oktober 2005 Jeg vil gjerne få uttrykke min takknemlighet til alle dere som liker å ta det skikkelig ut på kassadama. For all del, det er jo min feil at du ikke har penger på kortet! Når kassa viser ikke godkjent så hjelper det ikke hvor mange ganger du sier at du har slått feil kode og at konton er full av gærninger, jeg veit du tar feil. Du er blakk og det er min skyld. Og det finnes jo ikke noe mer morsomt enn dine små kommentarer hver gang jeg spør om du vil ha kvitteringen! Jeg blir aldri lei dine orginale utspill om at: Nei du! den får jeg nok ikke igjen på skatten! hehe..du kan spøke du! Og du? Kjempe festlig at du sier nei til posen for du skal selvfølgelig bære varene for 500kr under armen. Dumme meg igjen! Og så dum er jeg at jeg ikke ser at du har medbrakt pose...jeezes..skjønner deg jeg. 70 øre krever jeg av deg. Og attpåtil er det 20 øre dyrerer enn rema og det er helt uakseptabelt! Ja, du går jo strengt tatt rundt med min reklame i hendene! Og du? hvis man kunne ha skrevet av på skatten på dine mat innkjøp, ja da hadde du fått fint lite for kneipp brød og kaffe til 5 spenn!! ← Nå er det ingen av kjedene som vil oppgi hva de tar inn av kr på bæreposene sine. Og det er en grunn til.Det er kjempebutikk.Om de koster en krone eller 50 øre er meg likegyldig. pose må jeg ha. faktisk så blir jeg hverken rikere eller fattigere av posen, men kjedene har sett muligheten i posene. det er ikke pga reklamen, men alle kr de tjener på de. Så du tror kontoen er tom om det ike virker hos deg+ Du tar nok feil der lille frøken. selfølgelig kan det skje at folk prøver seg på tomt kort. senest i dag virket ikke kortet mitt på din maskin. usikker av hvilken grunn. jeg ut i gangen og tok ut av minibanken.....du var irritert og kundene bak. varene lå og ventet på meg..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 19. oktober 2005 #33 Del Skrevet 19. oktober 2005 Poser er da en vare på lik linje med andre varer. Hvorfor skal de være gratis? Fordi det er reklame på dem? Synes jeg så en jakke med nokså tydelig D&G-merke på her en dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 19. oktober 2005 #34 Del Skrevet 19. oktober 2005 Jeg er alltid høflig mot butikkansatte. Er jeg i et dårlig humør, så lar jeg det ikke gå utover de ansatte. Kunne aldri hatt en slik jobb selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Cuba_* Skrevet 20. oktober 2005 #35 Del Skrevet 20. oktober 2005 I kiwi`en her jeg bor jobber det en jente som så og si alltid glemmer å gi pose.. hun spør om jeg skal ha pose, "ja, takk" sier jeg.. men får jeg noen pose..? Neida! he he.. Mest morsomt egentlig, men siden det nesten aldri slår feil blir jeg litt bekymra for henne.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 20. oktober 2005 #36 Del Skrevet 20. oktober 2005 Poser er da en vare på lik linje med andre varer. Hvorfor skal de være gratis? Fordi det er reklame på dem? Synes jeg så en jakke med nokså tydelig D&G-merke på her en dag... ← Godt sagt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Exodus Skrevet 20. oktober 2005 #37 Del Skrevet 20. oktober 2005 Har jobbet mange år i service bransjen selv. Og har opplevd det som trådstarter beskriver. Prøv og jobb som dørvakt, litt andre regler og forholde seg til. Og selv hvor mange ganger du høfflig avviser en kunde, som har hatt ett litt for stort alkohol inntak. Og bare ønsker personen skal gå: hadde komentarene osv, som da hagler bare vært spydige. Da hadde det vært helt greit Så jeg skjønner godt irriterte kassadamer/herrer, og irriterte dørvakter. Hehe. Men i bunn og grunn: jobb er jobb!. Og når en har en jobb i servicebransjen. Så har man jo selv søkt seg dit, og det er jo alltids mulighet til og bytte jobb. Om den ikke passer. Og jobbe med mennesker er det beste som finnes, men: man må ta med de negative sidene der også. Exodus. Ps, ang de fordømte posene, de er ikke gratis og produsere de heller.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diktern Skrevet 24. oktober 2005 #38 Del Skrevet 24. oktober 2005 Å sitte i kassa er ikke noe man nødvendigvis velger blandt et hav av andre muligheter. I mitt tilfelle var det en jobb jeg rett og slett måtte ta for å få mat på bordet. Det er begrensa med jobber man kan få når man ikke har allverdens med utdannelse. Dessuten er det ikke kassadamenes feil at folk ikke har dekning på kortet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2005 #39 Del Skrevet 24. oktober 2005 Angående dette med dekning på kort, måtte bare kommentere det, det er faktisk ikke alltid sånn. Jeg har selv opplevd at kortet mitt ikke virket ved et par anledninger og det er virkelig stor forskjell på hvordan kassadamene reagerer. Enkelte smiler og er blide og foreslår andre løsninger, mens en dame ble skikkelig sur og kom med "du har ikke noe penger på kortet så da går det ikke an å handle". Jeg må innrømme at jeg faktisk ble eitrende forbanna, med tanke på at jeg visste godt at det stod ganske mange tusen på kortet. Jeg handler aldri mer på det stedet igjen - så kassadamer, tenk dere gjerne om to ganger før dere slenger ut en sur kommentar. Det hører også med til historien at jeg har skiftet bankkort etter dette... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2005 #40 Del Skrevet 24. oktober 2005 Det er jo ikke noe problem å "parkere" varene, sånn at kunden kan komme tebake og betale etterpå. Ellers er jeg enig i at det finnes sure kassadamer også. Ikke hyggelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå