Gå til innhold

Når er det lov å fyre opp små fyrverkeri?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi vil gjerne at 4åringen og 2 åringen skal få se litt smell og farger idag men de legger seg i 18 tiden. Er det lov å fyre opp sånne små som smeller på bakken før kl 18? Da mener jeg ikke de som går opp i lufta. 

Anonymkode: 665c7...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Om du må vise de smell og farger kan du skru på en YouTube-video. Hunden min takker deg. 

Anonymkode: 6909a...b86

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom 18.00 og 02.00.

Dette gjelder alt av fyrverkeri.

Det er mange som setter stor pris på at folk respekterer dette, dog har hørt raketter hele uken, så ikke alle gidder det.

Anonymkode: 53f94...4d2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Om du må vise de smell og farger kan du skru på en YouTube-video. Hunden min takker deg. 

Anonymkode: 6909a...b86

Det blir smell fra alle retninger uansett. Vi har ikke batterier eller noe slikt, bare små spinnere og ting som smeller på bakken. 

Vi hadde hunden på badet med radioen på, lite lyd der inne. Da var han rolig. 

Anonymkode: 665c7...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regelen er kl 18-02. Det er 6000,- i forelegg og inndraging av fyrverkeri dersom du tenner på før kl 18.

Dersom barna er så små at de ikke kan være ute til kl 18, er de også for små til at de har noe glede av fyrverkeri. Hva så om de ikke får sett fyrverkeri i år, har det noe å si? Kvelden deres er ikke ruinert likevel, de har andre gleder i livet i den alderen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...