Gå til innhold

Ville du tatt abort hvis du visste

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.12.2021 den 22.34):

At barnet hadde kromosomfeil og var 45 år som hadde betalt mange 0000 for ivf? 

Anonymkode: f509d...9bb

Hvilken genfeil er det vil du skrive navnet på genfeilen? Alle tallene så jeg kan lese på det.

Anonymkode: 4cd8b...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har jobbet som lærer i et tiår, og jeg har sagt gang på gang til mannen min at jeg er så lykkelig for at vi har fått friske barn. (Har møtt mange barn med ulike diagnoser og deres familie.)

For mange er det en kamp å ta seg av et barn med store psykiske og fysiske utfordringer, og på toppen av alt går ikke hjelpesystemet av seg selv, Det er desverre ulikt fra kommune til kommune ang hvilke støtte og hjelp en får. 

Anbefaler å følge "Løvemammaene" på snap. Fantastisk fin konto, der familier står på og kjemper for sine kjære. Jeg må si at samtidig som jeg beundrer dem uendelig, så er jeg takknemmlig for at jeg fikk friske barn. 

Så svaret mitt er nok at jeg hadde tatt abort. 

Anonymkode: def6a...6a0

Japp det er steike tøft men heldigvis var jeg 35 og ikke 45, det har vært en lang kamp og enda lenger vei har vi igjen men så er vår genfeil en sjelden genfeil og ganske nyoppdaget så der er det også en ekstra utfordring pluss at den har ingen ytre trekk så man får ikke automatisk forståelse for annerledes opptreden osv.

Anonymkode: 4cd8b...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter å ha jobbet i bolig for voksne psykisk funksjonshemmede, så ja. Abort, uten tvil. Selv i de beste boligene med de beste ansatte som bare vil det voksne barnet ditt godt, så får de ikke den gode omsorgen de burde ha fått. Det er rett og slett ikke mulig med rammene i omsorgsbolig.

Anonymkode: 4dee2...da8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Tja, et søsken vil uansett være her lenger.. 

Anonymkode: a02d4...7f4

Tror de fleste barn heller vil ha mor i live enn å få et nytt søsken (attpåtil med kromosomfeil), gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (På 2.1.2022 den 19.44):

En forelder kan jo aldri erstattes. Selv om den andre tar godt vare på dem, vil det nok være ganske traumatisk for små barn å miste moren sin. 

Jeg synes det høres utrolig egoistisk ut overfor de barna man har fra før - et foster er viktigere enn de som lever? Men godt du overlevde, da... 

Forskjellen er at jeg har levd et liv, og et barn har et liv å leve.

En god stemor kunne fint erstattet meg, så jo barnets liv er viktigere enn mitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjort det uansett alder, kostnad etc, fordi jeg har ikke kapasitet pga egen helse, enkelt og greit. Hadde situasjonen min vært annerledes så er det ikke sikkert jeg hadde tenkt det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymus Notarius
Fru Uperfekt skrev (1 time siden):

Forskjellen er at jeg har levd et liv, og et barn har et liv å leve.

En god stemor kunne fint erstattet meg, så jo barnets liv er viktigere enn mitt

Det høres i beste fall naivt ut.

Men tror vi bare får godta at vi ikke blir enige her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært i en lignende situasjon og valgte da å få en datter med down syndrom. Et valg jeg aldri vil angre på. 
Hun er det beste som har hendt meg. ❤️

Anonymkode: a268d...7e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syntes det er egoistisk å prøve så hardt på å bli gravid når man er 45 år med all den risiko det betyr for både mor og barn. Downsyndrom blandt annet er ikke bare de svært velfungerende man ser på TV. 

Anonymkode: 4a450...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært ung og frisk og det var snakk om Downs Syndrome så hadde Jeg ikke tatt det bort, men jeg ville aldri i livet fått barn i det heletatt som 45. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså,

Ville du tatt abort hvis du visste at barnet hadde kromosomfeil og var 45 år som hadde betalt mange 000 for ivf? 

Det kan vel det 45årige barnet bestemme selv? 

Anonymkode: 0c507...d55

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis ikke min tippoldemor hadde fått barn da hun var 45 år, så hadde ikke jeg blitt født. Men nå er jeg her da, så det gikk visst det på den tiden. 

Anonymkode: 0c507...d55

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har et barn med alvorlig kromosomfeil og jeg hadde ikke tatt abort om jeg hadde visst om det i forkant. Lykke til med valget ditt. Du må gjøre det som er rett for deg. Livet med et alvorlig sykt barn er tøft, men man lærer også mye av det.  I lever er godt, men travelt liv. 

Anonymkode: f60da...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...