AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #1 Del Skrevet 30. desember 2021 Hei, Vet ikke om jeg er "heldig" eller er det noe som er galt. Sluttet på ppille for ca 1,5 år siden (etter 9 år). Har ganske regelmesige sykluser 29-31 dag, men selve mensen varer i MAX 3 dager og den tredje dagen er allerede sånn...brun kaffe grusete utflod (beklager tmi). Lurer på om det e normalt? Har jo googlet meg i hjel og tenker at kanskje det er fordi kroppen lager ikke nok progesteron for å lism..bygge nok vegg i livmoren, så derfor blir det lite mens og da kan jo det bli utfordringer med å bli gravid kanskje? Lutheal fase varer også ganske normalt, i 13-14 dager (bruker tester og temping). Så spørsmålet er har noen lignende mens men har blitt gravid på naturlig måte? Anonymkode: 3263e...ed4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #2 Del Skrevet 30. desember 2021 Det er ikke progesteronet det eventuelt går på men at livmorslimhinnen, som dannes før eggløsning, ikke er veldig tykk. Da er det heller ikke så mye å blø ut. Regner dog med at variasjonene er store innen normalen. Er du usikker, gå til en gyn like før eggløsning og se om slimhinnen er tykk nok til at et egg kan kunne feste seg 🙂 Husker ikke hvor tykk den minimum må være, det finner du på nett. Anonymkode: 93456...b3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #3 Del Skrevet 30. desember 2021 Er det ikke relativt vanlig å ha mensen i 2-3 dager da? Anonymkode: 0230a...24b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #4 Del Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det ikke relativt vanlig å ha mensen i 2-3 dager da? Anonymkode: 0230a...24b TS her - nei jeg vet ikke jeg 😄 er det det? Hvis ja, så er set jo topp Anonymkode: 3263e...ed4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #5 Del Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ikke progesteronet det eventuelt går på men at livmorslimhinnen, som dannes før eggløsning, ikke er veldig tykk. Da er det heller ikke så mye å blø ut. Regner dog med at variasjonene er store innen normalen. Er du usikker, gå til en gyn like før eggløsning og se om slimhinnen er tykk nok til at et egg kan kunne feste seg 🙂 Husker ikke hvor tykk den minimum må være, det finner du på nett. Anonymkode: 93456...b3b takk for svaret! Har faktisk gyn time mellom eggløsning og mensen...kanskje mulig for dem å se da om det e tykt nok ? Anonymkode: 3263e...ed4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #6 Del Skrevet 30. desember 2021 jeg har lest at det er veldig normalt, men lurer samtidig litt selv. Jeg har egentlig bare 2dager, den tredje er det veldig lite. Første og andre dagen har jeg ganske mye blødning. Anonymkode: e4773...a9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #7 Del Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): jeg har lest at det er veldig normalt, men lurer samtidig litt selv. Jeg har egentlig bare 2dager, den tredje er det veldig lite. Første og andre dagen har jeg ganske mye blødning. Anonymkode: e4773...a9c litt godt å høre at det er flere da he Anonymkode: 3263e...ed4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #8 Del Skrevet 30. desember 2021 Jeg har kort mens, 2 dager med frisk blødning og deretter én dag med brun utflod. Men jeg ble gravid på første forsøk med nummer to og tredje forsøk med nummer 1. Anonymkode: 85543...b03 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #9 Del Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har kort mens, 2 dager med frisk blødning og deretter én dag med brun utflod. Men jeg ble gravid på første forsøk med nummer to og tredje forsøk med nummer 1. Anonymkode: 85543...b03 😄 så godt å høre! takk for svaret! Anonymkode: 3263e...ed4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #10 Del Skrevet 31. desember 2021 Jeg blør bare i 2-3 dager og har nevnt dette for gynekologen min. Han sa bare at jeg vare heldig og at alt så bra ut med meg🤷🏻♀️ Jeg ble gravid med en gang bi prøvde og har tidligere blitt uplanlagt gravid, så har ikke påvirket min fertilitet i alle fall😊 Anonymkode: fb812...aa2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #11 Del Skrevet 2. januar 2022 Har vært bekymret for det samme som deg, men er i alle fall gravid nå brukte vel til sammen 6 prøveperioder. Anonymkode: 7720e...886 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2022 #12 Del Skrevet 3. januar 2022 Jeg har også kort mens (2 dager) og blitt uplanlagt gravid 2 ganger, så fertiliteten er på topp her hos meg! Anonymkode: e87d9...979 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #13 Del Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 2.1.2022 den 23.02): Har vært bekymret for det samme som deg, men er i alle fall gravid nå brukte vel til sammen 6 prøveperioder. Anonymkode: 7720e...886 gratulrer! da ble keg litt letta 😄 Anonymkode: 3263e...ed4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #14 Del Skrevet 8. januar 2022 Jeg har også veldig korte menstruasjoner, 2-3 dager og minimalt med blod. Er dette noe jeg burde ta opp med lege, hvis jeg bruker flere pp uten å bli gravid? Hva kan legen eventuelt gjøre? Anonymkode: 849b3...57a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mdy98 Skrevet 8. januar 2022 #15 Del Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har også veldig korte menstruasjoner, 2-3 dager og minimalt med blod. Er dette noe jeg burde ta opp med lege, hvis jeg bruker flere pp uten å bli gravid? Hva kan legen eventuelt gjøre? Anonymkode: 849b3...57a Jeg mener det er lutealfasen (antall dager fra EL til mens) som er av betydning ift fertilitet/ at egget skal rekke å feste seg. Menstruasjoner varierer jo veldig , og hadde det vært slik at en «lengde» var mindre fertil så tipper jeg det er noe vi alle hadde visst om. Jeg har mensen ofte 3 dager, kanskje 4. blitt gravid på første forsøk to ganger nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #16 Del Skrevet 8. januar 2022 Mdy98 skrev (29 minutter siden): Jeg mener det er lutealfasen (antall dager fra EL til mens) som er av betydning ift fertilitet/ at egget skal rekke å feste seg. Menstruasjoner varierer jo veldig , og hadde det vært slik at en «lengde» var mindre fertil så tipper jeg det er noe vi alle hadde visst om. Jeg har mensen ofte 3 dager, kanskje 4. blitt gravid på første forsøk to ganger nå En ting er jo hvor mange dager den varer, en annen ting er jo hvor mye som kommer ut. Jeg blør nesten ingenting. Anonymkode: 849b3...57a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #17 Del Skrevet 8. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): En ting er jo hvor mange dager den varer, en annen ting er jo hvor mye som kommer ut. Jeg blør nesten ingenting. Anonymkode: 849b3...57a Jeg blør bare når jeg går på do. Gynekologen min kalte det for Sparsom bløding eller no sånt, men det va vist ikke noe spesielt å snakke om Anonymkode: 3263e...ed4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #18 Del Skrevet 9. januar 2022 Jeg hadde kun mens i 3 dager. Men ble gravid med det. Anonymkode: 149e0...d1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #19 Del Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 30.12.2021 den 17.31): jeg har lest at det er veldig normalt, men lurer samtidig litt selv. Jeg har egentlig bare 2dager, den tredje er det veldig lite. Første og andre dagen har jeg ganske mye blødning. Anonymkode: e4773...a9c Jeg har blitt gravid nå 😊 Anonymkode: e4773...a9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå