Gå til innhold

Hva spiste du den gangen du ble mest matforgiftet? Og hva spiste du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har selv aldri vært alvorlig syk av matforgiftning. Den gangen jeg var sykest, Spiste jeg en bløtkake på bursdagen min som liten hvor alt kom rett opp igjen flere ganger. Alle som hadde spist den kaken ble syke. 

Anonymkode: 59817...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var i utlandet. Spiste et slags brød med stekt kjøttdeig i. Kjøttet var ikke gjennomstekt, og jeg ville sende det tilbake, men vi skulle på fotballkamp og min mann mente jeg overdrev. 

Veldig irriterende at jeg spiste opp under tvil. Jeg visste egentlig bedre. Ble ordentlig syk i flere dager. Mannen har aldri siden sagt noe om jeg sender mat som ikke er gjennomstekt tilbake. 

Kjente meg godt igjen i en reklame som gikk på akkurat dette for en tid siden. 😆

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tre gangene jeg har vært matforgiftet har det vært fordi jeg har spist skjell.

Anonymkode: 80cbb...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kylling og soft Shell crab i Bangkok, bernaisesaus i Hellas og indisk curry I London. Grøsser bare ved tanken. 

Anonymkode: e13a1...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk aldri vært matforgiftet. Og har nok spist rå eggeplomme i 40+ ulike land nå. Samt biff tartar, blåskjell, med mer, i nesten like mange land. 

Har egentlig kun noen få regler. Lukt og smak, og ikke minst syn - du ser om for eksempel blåskjell jevnt over ser dårlige ut. Og du bryter aldri opp skjell som såvidt har åpnet seg. Tripadvisor sjekkes alltid, selv om jeg spiser på en sjappe på et øde sted i Kambodsja, folk er veldig raskt ute med å skrive en review om de har blitt matforgiftet. Jeg unngår retter der kjøttet er kamuflert i saus/krydder, eller holder meg eventuelt til lam, og unngår kylling. 

Og: jeg er alltid forsiktig med grønn salat i utlandet, her kan det sitte rester av toxo som selv syn/lukt/smak ikke kan avsløre. 

Mannen har blitt matforgiftet to ganger: Kylling, som jeg nektet å spise, og han mente jeg overdrev. Og blåskjell i Brussel, som jeg sendte tilbake. Så der har jeg også vært @Trolltunge Bortsett fra at det var han som fikk lide, ikke jeg. 

Anonymkode: bcc64...ab0

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Har selv aldri vært alvorlig syk av matforgiftning. Den gangen jeg var sykest, Spiste jeg en bløtkake på bursdagen min som liten hvor alt kom rett opp igjen flere ganger. Alle som hadde spist den kaken ble syke. 

Anonymkode: 59817...79d

Sushi på en bedre restaurant i Thailand.

Anonymkode: 50c94...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinarestaurant, vi ble begge veldig syke i to døgn. Husker ikke hva vi spiste, det er mange år siden.  Julebord en annen gang, spiste kalkun med ris, antar risen var oppvarmet, syk 1 døgn. 

Anonymkode: 30ed8...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Kypros med en venninne på ferie. En kveld gikk vi ut for å spise på en restaurant vi ikke hadde vært før, bare gikk innom et sted vi så.

Vi bestilte begge en kjøttrett (biff) de på menyen kalte "Steak Diane". Vi fikk maten, og begynte å spise. Men det smakte veldig, veldig rart... råttent, nesten. Vi stoppet derfor å spise, begge to, etter bare en tredjedel av biffen.

Kelneren kom og ble litt opprørt over at maten knapt var rørt og spurte om noe var i veien. Jeg svarte at "I think Diane has been dead too long"... Han skyndte seg å samle inn tallerknene og sa han skulle gi oss et fruktfat som erstatning, "on the house".

Da vi hadde gått derfra, begynte vi raskt å føle oss dårlige, begge to. Ekstremt kvalme og dårlige. Ikke lenge etter spydde vi som bare det, og dette fortsatte en stund utover kvelden. Vi tygget tyggis som gale mellom spy-rundene. Det rare i dette her, er at det ikke falt oss inn en gang å gå hjem til hotellrommet for kvelden og spy der. Neida, vi holdt oss ute på byen, og spydde regelmessig på dametoalettet på nattklubben... (kunne jo ikke gå glipp av noe uteliv i ferien!)

Heldigvis spydde vi opp maten ganske raskt etter at den ble spist, før den fikk gått gjennom hele systemet og ned i tarmene. Kan ikke huske vi var syke neste dag. Ingen av oss har noen gang glemt den "Steak Diane"....

Endret av Million
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kylling på fin restaurant i Guatemala. 

Fikk salmonella og var dausyk i fire uker. Først av sykdommen. Så av hestekuren av en antibiotikakur jeg fikk. 

Anonymkode: 5effb...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thai-mat fra et kjøpesenter i Asker. Aldri skjedd noe på diverse backpackingturer verden rundt.

Anonymkode: f020b...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Én stk Mojito, mynten var dårlig. Kastet opp to ganger bare et par timer etterpå.

Anonymkode: aa3b3...8ab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt akutt matforgiftet fire ganger, tror jeg. En gang etter å ha spist mat med saus av blåmuggost, en gang etter å ha spist pannekake med en spesiell saus, og to ganger av rå tunfisk. Alle gangene har vært ute, altså restaurant, matbod, sushisted. Jeg vet at jeg har en litt følsom mage generelt, men alle gangene er det bare jeg som har spist akkurat den maten, så vet ikke hvordan andre ville reagert. Har hvertfall blitt akutt dårlig ganske raskt etter å ha spist alle gangene, altså innenfor en time eller to, husker ikke helt. Helt forferdelig. Men heldigvis en del år siden sist gang nå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizza i Thailand. 

Ble også matforgiftet i Peru, på vei til Machu Picchu. 😩 Ble forgiftet etter å ha spist på buffet, vanskelig å vite hva synderen var. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En calzone på den lokale mix-kiosken. :P Den hadde nok ligget varm litt for lenge. Jeg var dritdårlig (pun intended) hele påfølgende dag.

Anonymkode: 5a532...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke på restaurant. Men har blitt matforgiftet av maten til mamma 3 ganger. 2 x grønnsakssuppe med farse og pølser 🤢🤮🤮🤮🤮 og 1 gang av fiskepinner. Spiser aldri det igjen. 

Anonymkode: 6c8d6...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...