Ruskemor Skrevet 11. februar 2022 #141 Del Skrevet 11. februar 2022 Så bra nipt testen gikk så fint 😊 Føler det gjerne er etterpå man merker hvor stresset og redd man har vært. Er ihvertfall det jeg merker med meg selv. Håper dere koser dere masse i helgen med de gode resultatene 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 11. februar 2022 #142 Del Skrevet 11. februar 2022 Gratulerer med positivt svar Hvor mange dager tok det å få svar? Min test ble tatt om mandag og sendt til Oslo. Gyn sa max 8 dager på svar. Regner med de mener 8 virkedager. Så innen neste torsdag om jeg har regna riktig.. Jeg tenker ikke så mye på testen. Kommer til å bli ganske sjokka om det er noe utslag der! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 12. februar 2022 #143 Del Skrevet 12. februar 2022 Åå, så fint at alt ser bra ut!! ❤️❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iskaffe123 Skrevet 12. februar 2022 #144 Del Skrevet 12. februar 2022 Gratulerer med frisk baby! Kan jeg spørre hva du betalte for en NIPT test? Er det vanlig å ta slik etter å ha passert 30? Jeg lurer fordi jeg er også gravid og ekstremt bekymret for et ikke friskt barn! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 12. februar 2022 Forfatter #145 Del Skrevet 12. februar 2022 Tusen takk @gyngestolen, @Ruskemorog @Prøver2021 🥰 @Kakaoen, tusen takk 🥰 De sa det tok ca 10 dager og vi fikk svar utpå dagen dag 9! Men prøven min ble sendt til Sverige da, så vil tippe du får svar senest 1 uke etter du sendte inn prøven! @Iskaffe123, tusen takk 🥰 Vi betalte 7500,- og det var det rimeligste alternativet vi fant. Tror det blir mer og mer vanlig, selv om mange nok velger å heller sjekke nakkefolden på UL. Vi fikk vite fra jordmor at sjekk av nakkefold er rundt 97% sikkert, men NIPT er over 99% sikkert. Personlig synes jeg NIPT var verdt hver eneste dyre krone, veldig betryggende å ha den bekymringen ute av verden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 15. februar 2022 Forfatter #146 Del Skrevet 15. februar 2022 (endret) 12+0 Da er dagen endelig her, 12 fullgåtte uker og den magiske grensen er nådd! Grunn til å feire med en skikkelig oppdatering! Humør og tanker: Det begynner å gå opp for meg at dette faktisk er på ekte! Det har liksom vært litt surrealistisk hele veien, tilogmed på UL! Tenk at det faktisk er et ekte lite menneske der inne i magen! 😍 Humøret er bra, selv om jeg kjenner at jeg begynner å stresse litt, føler at jeg vet altfor lite om regler rundt permisjon blant annet! Jeg vil også gjerne begynne å gjøre i stand barnerommet som pr i dag fungerer som mitt hjemmekontor på dagtid og mannens mancave på kveldstid Symptomer: Synes symptomene har roet seg ned en del. Kvalmen er nesten helt borte. Jeg er fremdeles litt trøtt og slapp, men det kan jo også henge sammen med den mørke årstiden, jeg kjenner faktisk at jeg har mer lyst til å gjøre ting nå! Litt ømme bryst, litt forstoppet, men tissingen har roet seg, nå er jeg nede i å være oppe kun 1 gang om natten i motsetning til 4 som det var for er par uker siden! Har fått litt mer murring i magen de siste par dagene, kjennes ut som jeg har på meg en altfor stram bukse hele tiden. Har forstått det på internett som at det er helt normalt denne uken, så da får det bare være sånn Matlyst: ENORM! Jeg kunne spist hele tiden! Er utrolig glad i mat og gode matopplevelser fra før, og nå som jeg har en liten inni meg som vokser og trenger næring kjenner jeg at veien til kjøkkenet er kort! Jeg spiste en stor middag for 2 timer siden og nå ligger jeg her med en ulvehunger som jeg kjenner må stilles så snart jeg er ferdig med dette innlegget! Lyster: Alt. Jepp. Alt! Godteri, grønnsaker, hamburger, pizza, italiensk, indisk, mors kjøttkaker, boller, kjeks, ferdigmat og hjemmelaget 😅 Det eneste jeg absolutt ikke klarer tanken på er Cola, og egentlig brus generelt. Magen: Jeg syns den står litt mer ut, men igjen, jeg spiser hele tiden, så er mulig jeg blir litt lurt! Har forsøkt å kjenne etter livmor, men jeg vet ikke helt hvordan den kjennes ut, så vet ikke om jeg kjenner livmor over skambeinet. Søvn: Jeg sover godt, dypt og lenge! Ting jeg ser frem til: At magen blir mer fremtredende OUL Å kjenne baby bevege seg! 😍 Endret 15. februar 2022 av Fiora 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 15. februar 2022 #147 Del Skrevet 15. februar 2022 Hurra for 12 uker Endelig.. Er deilig å ha kommet hit! Hjelp jeg kjenner SÅ igjen ulvehunger følelsen. Jeg kunne spist heeele tiden! Og hadde gjort det om ikke det var for dustediabetes og man MÅ jo nesten bare følge cravings altså! Jeg tror jo kroppen prøver å fortelle oss noe og at man blir ikke SÅ sulten om ikke kroppen trenger mat Jeg stemmer for UT med mancave, inn med barnerom Permisjonen ja.. må vel snart begynne å finne ut av den. Regner med jeg tar mest mulig og mannen tar det han må. Hvis jeg kjenner han rett Så må nok mini begynne i bhgen som 1 åring.. For er dyrt med ulønna perm 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alilja Skrevet 15. februar 2022 #148 Del Skrevet 15. februar 2022 Hurra for 12 uker 🥳🥳 Gleder meg stort til å følge etter om en liten uke 🤩 Så gøy med en sånn oppdatering i graviditeten! Det var gøy å lese om de forskjellige punktene, kanskje jeg skal prøve meg på det fremover selv 😊🤭 Når det gjelder permisjon og tankene om barnerom er jeg på akkurat samme sted som deg. Kan absolutt ingenting om permisjon, og gruer meg til å begynne å lese på alle regler og ting å sette seg inn i. Utsetter det i det lengste🙈 Har du planer om ulønnet permisjon eller tenker du barnehagestart til neste høst? Vi har også et rom som skal gjøres om til barnerom, og det er maaasse å gjøre der inne. Det klør i fingrene etter å begynne, men samtidig er ikke orken på plass enda😆 Håper den dukker opp snart! Spennende å høre om hvordan magen forandrer seg, og jeg også gleder meg veldig til jeg faktisk kan se/føle litt forskjell. Akkurat nå føler jeg meg mest blubb 🥲 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 15. februar 2022 #149 Del Skrevet 15. februar 2022 Hurra for 12 uker😁 Har du noen tanker om hvordan du vil at barnerommet skal bli? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helne90 Skrevet 16. februar 2022 #150 Del Skrevet 16. februar 2022 Hurra!!! Så utrolig spennende, for en fin milepæl 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 16. februar 2022 Forfatter #151 Del Skrevet 16. februar 2022 21 hours ago, Kakaoen said: Hurra for 12 uker Endelig.. Er deilig å ha kommet hit! Hjelp jeg kjenner SÅ igjen ulvehunger følelsen. Jeg kunne spist heeele tiden! Og hadde gjort det om ikke det var for dustediabetes og man MÅ jo nesten bare følge cravings altså! Jeg tror jo kroppen prøver å fortelle oss noe og at man blir ikke SÅ sulten om ikke kroppen trenger mat Jeg stemmer for UT med mancave, inn med barnerom Permisjonen ja.. må vel snart begynne å finne ut av den. Regner med jeg tar mest mulig og mannen tar det han må. Hvis jeg kjenner han rett Så må nok mini begynne i bhgen som 1 åring.. For er dyrt med ulønna perm Veldig! Er liksom det første målet man går og venter på helt fra positiv test 🥰 Ja, det er faktisk helt villt! Skjønner ikke hvordan du greier å tøyle den sulten når du må ta hensyn til diabetesen? 😳 Helt enig i at kroppen må ha et poeng med å sende ut disse sult signalene, så jeg spiser meg god samvittighet for 2 Hihi, mancaven er planlagt skal flyttes opp på loftet, han må bare få lagt inn godt nok internett der først Det blir bhg for 1-åringen her og. Kjenner hvert fiber i kroppen ønsker 6 mnd ulønnet, men vet at bhg er så presset her, så da får vi ikke plass før høsten 2024 😔 21 hours ago, alilja said: Hurra for 12 uker 🥳🥳 Gleder meg stort til å følge etter om en liten uke 🤩 Så gøy med en sånn oppdatering i graviditeten! Det var gøy å lese om de forskjellige punktene, kanskje jeg skal prøve meg på det fremover selv 😊🤭 Når det gjelder permisjon og tankene om barnerom er jeg på akkurat samme sted som deg. Kan absolutt ingenting om permisjon, og gruer meg til å begynne å lese på alle regler og ting å sette seg inn i. Utsetter det i det lengste🙈 Har du planer om ulønnet permisjon eller tenker du barnehagestart til neste høst? Vi har også et rom som skal gjøres om til barnerom, og det er maaasse å gjøre der inne. Det klør i fingrene etter å begynne, men samtidig er ikke orken på plass enda😆 Håper den dukker opp snart! Spennende å høre om hvordan magen forandrer seg, og jeg også gleder meg veldig til jeg faktisk kan se/føle litt forskjell. Akkurat nå føler jeg meg mest blubb 🥲 Takk! 🥰 Det skjønner jeg, de dagene går fort! Det syns jeg du skal, var veldig fint å skrive sånn for egen del også, fikk liksom tenkt igjennom alt sammen! Haha, ååå, kjenner meg igjen! Bare tanken på å sette meg inn i alle reglene får meg til å føle jeg er tilbake på skolebenken Jeg har veldig lyst til å avvente bhg start til lille er 18 mnd, men er så press på bhg plasser her, så er nok nødt for å ta den plassen vi får etter 12 mnd 😔 Hva tenker dere? Så gøy at du også skal i gang med barnerom! Er også masse som bør gjøres her, selv om mannen mener det er fint som det er Det gleder jeg meg til også! 😍 Har kjøpt inn noen fine gravidklær, og gleder meg sånn til å ta de i bruk! 20 hours ago, Ruskemor said: Hurra for 12 uker😁 Har du noen tanker om hvordan du vil at barnerommet skal bli? Jaaaa! Jeg har noen planer, kunne veldig gjerne tenke meg å tapetsere en vegg og beholde de andre hvite hvertfall Også har vi en enorm skyvedørsgarderobe der inne som jeg kunne tenke meg å ha vekk, men mannen mener det er for mye styr? 🤔 7 hours ago, Helne90 said: Hurra!!! Så utrolig spennende, for en fin milepæl 🥰 Tusen takk! 🥰 Ja, virkelig! Endelig er første delmål nådd! 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 16. februar 2022 #152 Del Skrevet 16. februar 2022 Fiora skrev (2 minutter siden): Jaaaa! Jeg har noen planer, kunne veldig gjerne tenke meg å tapetsere en vegg og beholde de andre hvite hvertfall Også har vi en enorm skyvedørsgarderobe der inne som jeg kunne tenke meg å ha vekk, men mannen mener det er for mye styr? 🤔 Skyvedørsgarderobe er veldig praktisk da, og man slipper å kjøpe nye skap når barnet blir større. Også elsker jeg at man kan panikk rydde ting i skyvedørsgarderober😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 16. februar 2022 Forfatter #153 Del Skrevet 16. februar 2022 3 minutter siden, Ruskemor said: Skyvedørsgarderobe er veldig praktisk da, og man slipper å kjøpe nye skap når barnet blir større. Også elsker jeg at man kan panikk rydde ting i skyvedørsgarderober😅 Det er det den garderoben fungerer som nå - stappfull av panikk ryddede ting Men ja, både du og mannen har nok et poeng, så den blir nok stående, selv om jeg synes den ruver fælt 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 16. februar 2022 #154 Del Skrevet 16. februar 2022 Fiora skrev (1 minutt siden): Det er det den garderoben fungerer som nå - stappfull av panikk ryddede ting Men ja, både du og mannen har nok et poeng, så den blir nok stående, selv om jeg synes den ruver fælt 🙈 Haha 😂 godt det ikke er bare vi som har sånne skap😂 De ruver veldig, men det gjør egentlig kommoder og "løse" skap også. Og det blir veldig rotete oppå og rundt dem istedenfor 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 16. februar 2022 #155 Del Skrevet 16. februar 2022 Hurra!!! Endelig ❤️ Godt å høre at symptomene er mindre. Må være deilig!! Fra nå og fremover tipper jeg tiden kommer til å gå fort 🤩 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yrno Skrevet 23. februar 2022 #156 Del Skrevet 23. februar 2022 Hurra!! Gratulerer med 12 (og nå også 13) uker! 🥳 ' Straks andre trimester også nå! Synes det var i går at vi stod med positiv test, samtidig som de første 10 ukene gikk forferdelig sent også Så deilig at symptomene dine har sluppet opp, herfra er det bare å nyte den voksende magen! Blir veldig spennende når du kjenner liv for første gang 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 23. februar 2022 Forfatter #157 Del Skrevet 23. februar 2022 Tusen takk @Prøver2021🥰 Ja, blir spennende å se om tiden raser avgårde nå! Så hyggelig å se deg innom @Yrno😊 Husker 12 uker virket umulig langt fremme da testen ble positiv, og det har vært lange uker! 🙈 Håper tiden flyr mot oul, første spark og at det andre fine i vente nå 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiora Skrevet 23. februar 2022 Forfatter #158 Del Skrevet 23. februar 2022 13+1 I Helseoversikt står det at jeg nå er i 2. trimester!! Jeg trodde det var på 14+0, men klager ikke altså - tenk, nå er hele 1. trimester fullført Det står at baby er 6-8 cm lang nå, og det føles nesten uvirkelig at jeg har et helt lite minimenneske inni meg som nærmer seg 10 cm stor! Selv om jeg merker at magen er større enn den var før, har jeg likevel vanskelig for å forestille meg hvordan et helt menneske får plass inni der! 😅 I helgen var vi i familieselskap og like etter vi kom dit, kom et nært familiemedlem (som vi ikke har fortalt det til) bort til meg, tok meg på magen og gratulerte. Jeg ble litt paff før jeg kikket lattermildt bort på mamma «du klarte ikke holde på hemmeligheten nei?» men nei, det var ikke hun som hadde sagt det! Familiemedlemmet hadde skjønt det selv utifra den lille babybumpen, i tillegg var det visst noe annerledes med meg Det vil jeg kalle imponerende intuisjon! Nå er hele familien i fyr og flamme, har en følelse av at vi ikke trenger å få problemer med å finne barnepass til lille skatt På jobben er det helt ekstremt travelt, jeg har fått et lass arbeidsoppgaver jeg knapt vet opp-ned på i fanget etter en kollega som har sluttet og ikke blitt erstattet og jeg føler meg rett og slett litt overveldet. Tenker hele tiden at jeg skal være flink å ta pauser, avslutte når jeg skal osv, men merker at det nesten er umulig med det tempoet som er nå. Egentlig synes jeg jo det er gøy med så mye utfordringer og hektiske dager, men kjenner at jeg må stramme meg opp og roe ned tempoet likevel. Har jo egentlig ikke energi til å holde på sånn og ender opp sur og tverr på sofaen resten av kvelden Noen som har noen tips til selvdisiplin på å lytte til kroppen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 23. februar 2022 #159 Del Skrevet 23. februar 2022 Det var litt av en intuisjon ja! Og veldig koselig at de er i fyr og flamme over det kommende familiemedlemmet❤️ Dessverre ingen tips til selvdisiplin, annet enn at du må være streng med deg selv. Når du har pause har du pause, når dagene er over er dagen over. Ikke minst, ta vare på deg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 24. februar 2022 #160 Del Skrevet 24. februar 2022 Gratulerer med nytt trimester Jeg trodde og det var i uke 14, men de sier så mye forskjellig, så hva skal man forholde seg til?? Godt intuisjonen til familiemedlemmet stemte da? Kunne jo vært kjempekleint om du bare hadde spist litt mye den siste tiden Gøy at familien er skikkelig giret. Sånn er det jo gjerne når det er førstemann som kommer Tips til å roe ned?? Nei si det du. Jeg har jo samme problemet. Pleier ikke roe ned før ETTER det har smelt! Så vil ikke si at det er et godt tips akkurat. Men prøv å tenk over at nå og i 6 mnd fremover så er det DU som er viktigst. Du skal jo mest sannsynlig ikke gå rundt og ruge så veldig mange år av livet ditt. Dette er jo egentlig for en veldig kort periode. Så det å lytte til deg selv er viktig. Og det er absolutt INGEN arbeidsgivere som noen gang har takket en gravid for å ha jobbet seg så i hjel at de blir sykemeldt Min erfaring er at arbeidsgivere ikke merker at du jobber deg ihjel heller 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå