Gå til innhold

Ville du sagt noe på Facebook hvis....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kunne posta en link til en artikkel eller videoklipp, men tror ikke jeg ville skrevet en lang kjeftende kommentar. Men hadde noen andre gjort det hadde jeg heiet og liket den! 

Anonymkode: f742d...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde noen kommentert maten min på facebook, hadde jeg bare kosa meg enda mer. 

Nå må du slutte, du kan ikke kreve at folk har samme meninger som deg. Noen bryr seg ikke om dyr, å det må da være lov. Det blir litt som at du er imot kjøtt generelt, å skal slenge igjen en negativ kommentar hver gang du ser noen spiser koteletter. 

Anonymkode: f2089...900

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg slettet hele facebook, for jeg irriterte meg over så mye idiotisk som folk legger ut der, at jeg har ikke godt av det. Har ikke savnet det et sekund! Å kommentere hva andre skal spise, er i hvert fall helt idiotisk. Nesten like idiotisk som å poste bilde av maten sin. Hvem er det interessant for?

Anonymkode: 784ce...186

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå må du slutte, du kan ikke kreve at folk har samme meninger som deg. Noen bryr seg ikke om dyr, å det må da være lov. Det blir litt som at du er imot kjøtt generelt, å skal slenge igjen en negativ kommentar hver gang du ser noen spiser koteletter. 

Anonymkode: f2089...900

Nei man kan ikke kreve det, men man kan informere uvitende om hva slags dyreplageri de bidrar til. Når jeg fikk vite hvordan kyllingnuggets (favoritten min før) ble laget så begynte jeg å bli kvalm hver gang jeg spiste det og kuttet det til slutt helt ut sammen med kyllingvinger også. Klarer ikke assosiere det som mat lenger engang pga det grusomme. Ja jeg spiser kyllingfilet og dyr blir fortsatt plaget men foie gras er enda mer horribelt og jeg vil tro at alle med empati velger vekk foie gras i fremtiden når de får lære hvordan det lages og da er man et skritt i riktig retning :)

Det er helt naturlig å si fra om, akuratt som man sier fra om noen som bruker N-ordet fordi de ikke har skjønt bedre så enten lærer de til neste gang å unngå det eller så ser man hvem av vennene sine som er rasister og i dette tilfellet dyreplagere og da kan man jo slette dem om de ikke vil lære. Men mange vet ikke hvordan foie gras blir til nettopp pga sånne som deg som aldri vil blande deg 

Anonymkode: f742d...dfc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnartMammaLykke skrev (3 minutter siden):

Hadde gitt faen..

Det er et problem. For mange gir blaffen i hva som foregår rundt dem. 

Jeg har ved noen anledninger kommentert litt negativt når det er gode grunner til det, og det er kanskje litt sosialt selvmord. Samtidig vet jeg at jeg har rett og egentlig gjør det riktige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

norw skrev (Akkurat nå):

Det er et problem. For mange gir blaffen i hva som foregår rundt dem. 

Jeg har ved noen anledninger kommentert litt negativt når det er gode grunner til det, og det er kanskje litt sosialt selvmord. Samtidig vet jeg at jeg har rett og egentlig gjør det riktige. 

Ok 

Så lenge folk oppfører seg samt ikke poster alt for mye dritt samt spammer det feeden min så er jeg fornøyd! 
 


 


 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, må du absolutt være moralpoliti da?
 

Gjør det og ekskluder deg selv sakte men sikkert bort fra menneskeheten og inntil ensomhet. Ingen liker folk som tror de vet best og har fasit på alt. 

Anonymkode: da89c...d7b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke opp til meg å belære andre om matvalg. Skulle jeg begynt å være kranglete på grunn av dette så hadde jeg ikke vært et fnugg bedre enn de ekstreme veganerne/vegetarianerne som angriper mennesker som spiser kjøtt. 

Anonymkode: 38a48...d72

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (22 timer siden):

Ok neivel. For meg er det yttringsfrihet. At man skal få lov å ha egne meninger og ytre dem. Jeg er ikke statsminister så ingen må adlyde det jeg måtte mene. 

Sorry ts vi avsporet tråden. Hun eller han over meg fyret meg opp.  Knis.  Sorry

Du har lov å ha egne meninger. Men andre har like mye rett til å ikke høre på dine meninger. Facebook og KG er en tjeneste du bruker, og de kan naturligvis bestemme hva de ønsker skal være på deres plattform. Du går ikke på besøk for å ytre dine meninger, og blir sint hvis de ikke blir godt mottatt og bedt om å gå vel? Man må få lov til å bestemme hvordan man vil ha det hos seg. 

Anonymkode: 5e601...d70

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/30/2021 at 9:11 AM, AnonymBruker said:

Ville du kommentert noe litt spisst under bildet av dette på Facebook?  

Anonymkode: ecd12...c20

Jeg ser ingen grunn til å kommentere slikt nei. Hadde noen kommentert lignende hos meg så hadde jeg nok plassert vedkommende i i gruppe som ikke har tilgang til mitt innhold, eller slettet de helt.

Anonymkode: 39736...142

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, norw said:

Det er et problem. For mange gir blaffen i hva som foregår rundt dem. 

Nei, det er ikke et problem at mennesker er forskjellige, og har ulike interesser og verdier. Tvert i mot så er det ganske sunt for verden, samfunnet og menneskeheten.

Anonymkode: 39736...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hjelper ikke en dritt hva du evt skulle kommentere. Vedkommende kommer til å spise det uansett. Hvorfor ekskludere folk pga maten de spiser egentlig? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det er ikke et problem at mennesker er forskjellige, og har ulike interesser og verdier. Tvert i mot så er det ganske sunt for verden, samfunnet og menneskeheten.

Anonymkode: 39736...142

Nei, det er ikke positivt med mennesker som gjør forkastelige ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica skrev (19 timer siden):

Du har da ikke noe med hva andre spiser, å kommentere dette på Facebook er bare kjærring!

Akkurat som du er godt etablert KG-kjærring da eller?  Må slutte å tro at alt skal holdes kjeft om. Hvis noen proklamerer hva de skal spise/ spiser på Facebook, så må de tåle mer en "kos deg" hvis det er en rett basert på dyreplageri.

Hvorfor skrive hva man spiser? Er jo veldig 2008 og superharry. Hvem gjør det lengre liksom.. Det er jo å be om kommentarer eller så er man bare stokk dum.

Du sitter bare å godtar du for å være høflig? Eller liker du tvangsforet and/ gås? 

Anonymkode: 8de4b...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

 

Du sitter bare å godtar du for å være høflig? Eller liker du tvangsforet and/ gås? 

Anonymkode: 8de4b...3b0

Jeg diskuterer ikke på Facebook, og jeg spiser fois gras 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica skrev (15 minutter siden):

Jeg diskuterer ikke på Facebook, og jeg spiser fois gras 🙂

Det vedder jeg på at du ikke gjør. Du er jo fast inventar på KG😅

Anonymkode: 8de4b...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det vedder jeg på at du ikke gjør. Du er jo fast inventar på KG😅

Anonymkode: 8de4b...3b0

Og da kan man ikke spise fois gras? Utdyp!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica skrev (1 time siden):

Og da kan man ikke spise fois gras? Utdyp!

Hadde jeg spist fois gras så hadde jeg ikke sagt det til noen. Jeg tror du er såpass opplyst at du ikke ville spist det og bare tuller med meg😉

Anonymkode: 8de4b...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...