Gå til innhold

Ser du på church of the flying spaghetti monster som en religion

Sommer2464

Anbefalte innlegg

sicario skrev (5 timer siden):

Vel. Alle de store religionene som kristendommen/jødedommen, islam, hinduismen kan bevises vitenskapelig.

At disse religionene eksisterer kan lett bevises, men at innholdet i religionene inneholder noe sannhet er ikke på noen måte bevist. 

Jeg er allikevel veldig interessert i å se bevis, men har ikke sett noe så langt dessverre... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Capitan Fracassa skrev (1 time siden):

At disse religionene eksisterer kan lett bevises, men at innholdet i religionene inneholder noe sannhet er ikke på noen måte bevist. 

Var nettop det jeg mente 😊

Det lar seg ikke bevise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
sicario skrev (2 timer siden):

Det lar seg ikke bevise.

Det er bevist, enkelte driver bare å benekter fakta. Slik det er noen som benekter at jorda er rund, at holocaust har skjedd osv.

Anonymkode: 1d239...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er bevist, enkelte driver bare å benekter fakta. Slik det er noen som benekter at jorda er rund, at holocaust har skjedd osv.

Det er bevist at det er en Gud? Bibelens innhold er bevist sant/faktisk? Eller hvilken religion/r mener du innholdsmessig er Bevist? Det er i så fall sjokkerende og vil snu om på hele vitenskapen.

Blir veldig glad om du kan referere til disse bevisene, slik at jeg kan se dem selv😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tja.

At jorda er rund har vi massevis av konkrete, gode beviser for, som f.eks. bilder av jordkloden, skip som forsvinner under horisonten, jordas runde skygge på månen, mennesker som reiser jorda rundt osv. osv.

At Holocaust har skjedd har vi massevis av konkrete, gode beviser for, som f.eks. mange øyenvitner (både ofre, bødler og frigjørere), bilder, de faktiske bygninene med gasskammere og forbrenningsanlegg, massegraver osv. osv.

At det finnes en Gud har vi ingen konkrete, gode beviser for, kun tolkning av personlige opplevelser, og diverse resonnementer med logiske huller. Ingen bilder, ingen øyenvitner, ingen målbare, observerbare og testbare fakta. Bare personlig synsing.

Dette beviser selvsagt allikevel ikke at det ikke finnes noen Gud, men å sammenligne troen på Gud med de to faktaene over, er bare egnet til å vise hvor mye darligere begrunnet troen på en Gud er.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Capitan Fracassa skrev (2 timer siden):

At det finnes en Gud har vi ingen konkrete, gode beviser for, kun tolkning av personlige opplevelser, og diverse resonnementer med logiske huller. Ingen bilder, ingen øyenvitner, ingen målbare, observerbare og testbare fakta. Bare personlig synsing.

Helt feil, bevisene finnes, men ateistene benekter vitenskaplige fakta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri hørt om, så nei, kan ikke si at jeg ser på det som en religion når jeg ikke kjenner til det/de.

Anonymkode: b8a40...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (På 29.12.2021 den 22.20):

Personlig ser jeg ikke på det som en religion fordi jeg tviler på at de tror på det men hva er din mening synes du church of the flying spaghetti monster eller pastafari som de kaller seg er en religion.

Jeg ser på det som en morsom spøk...på linje med alle andre religioner egentlig...

Sånn rent bortsett fra at Abrahamittske religioner har en vanvittig spennende opprinnelse som kunne lært oss mye om oss selv og universet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Helt feil, bevisene finnes, men ateistene benekter vitenskaplige fakta

Jeg ser du (og/eller andre) påstår at bevisene finnes, uten en gang å antyde hvilke bevis det skulle være. 

Jeg tenker at dette er en god illustrasjon på hvordan troen din er helt uten fundament i bevis, men at du nekter å innrømme det, og derfor kommer med slike tomme, udokumenterte påstander. 

Det hadde vært fantastisk om du kunne komme med konkrete, faktiske bevis som dem for klode eller Holocaust, men de finnes jo ikke. 

Det hadde også vært artig om du forsøkte å komme med de resonnementene du mener skal være bevis, så kunne vi i hvert fall få en diskusjon, men så langt kommer du jo bare med tomme, ubegrunnede påstander. Kan det være fordi du ikke har noe mer? 

Endret av Capitan Fracassa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja like sansynlig som en hvilken som helst annen religion. Ingen av de kan bevises å være sann/usann. Så why not.

Anonymkode: 888eb...dc9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (På 29.12.2021 den 22.20):

Personlig ser jeg ikke på det som en religion fordi jeg tviler på at de tror på det men hva er din mening synes du church of the flying spaghetti monster eller pastafari som de kaller seg er en religion.

Verken mer eller mindre enn andre religioner. Syns ikke det er noe forskjell på å «tro» på flyvende spaghettimonster enn det er å tro på en Gud 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Wenda skrev (3 timer siden):

Verken mer eller mindre enn andre religioner. Syns ikke det er noe forskjell på å «tro» på flyvende spaghettimonster enn det er å tro på en Gud 

Forskjellen er at Gud kan bevises, denne tøyseorganisasjonen er bare til for å provosere og skape hat, som de fleste organisasjoner ateistene starter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Forskjellen er at Gud kan bevises, denne tøyseorganisasjonen er bare til for å provosere og skape hat, som de fleste organisasjoner ateistene starter

Gud kan ikke bevises så langt jeg kan se nei, så den diskusjonen får du gjerne ta med noen andre

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 hours ago, AnonymBruker said:

Da tipper jeg det er en smal sak å legge frem lenke til dette beviset?

Anonymkode: b8a40...da1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Wenda skrev (3 timer siden):

Gud kan ikke bevises så langt jeg kan se nei, så den diskusjonen får du gjerne ta med noen andre

Joda, det er nok av beviser om man bare ikke driver benektelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Joda, det er nok av beviser om man bare ikke driver benektelse

Så presenter et bevis for oss da. 

Anonymkode: 930d6...961

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så presenter et bevis for oss da. 

Anonymkode: 930d6...961

Bevisene kan du finne selv ved enkle google søk, eller å finne frem bøkene fra barneskolen, om du benekter disse allerede er det liten vits å kaste bort mer tid på det. Faktaene er der allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bevisene kan du finne selv ved enkle google søk, eller å finne frem bøkene fra barneskolen, om du benekter disse allerede er det liten vits å kaste bort mer tid på det. Faktaene er der allerede.

Jeg tror ikke du vet hva ordene «bevis» og «fakta» egentlig betyr.

Men du har helt rett i at det er liten vits i å kaste bort tid på dette når du bare kommer med tomme, udokumenterte påstander som du hverken kan eller vil begrunne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Capitan Fracassa skrev (Akkurat nå):

Men du har helt rett i at det er liten vits i å kaste bort tid på dette når du bare kommer med tomme, udokumenterte påstander som du hverken kan eller vil begrunne.

Som sagt lærte de fleste av oss dette på barneskolen, om dere fortsatt benekter dette er det ingen vits i å bruke tid på å finne lenkene, ateistene vil uansett fortsette å benekte historiske og vitenskaplige fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...