Gå til innhold

Prøverør 2022 ❤

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjertespar skrev (2 timer siden):

Man kan bli skikkelig koko i hodet av dette ja. Du er ikke alene om det 🙃🤪For min del funker det bra å ha mye å drive med, det er også mitt beste tips. Det går mye bedre nå enn sist gang, da livet var stillere og det var mindre annet å være opptatt av. Prøv å fylle tiden så godt at du rett og slett ikke har så mye tid til å gruble ❤️
Hold oss oppdatert på hvordan det går denne uka da!🤞🏻

Ja det er så rart med det, det er faktisk helgene som er værst, da går rullegardinen ned. I ukedagene er det jobb og full rulle. Har også en hobby som tar mye tid, og der møter jeg gode venner. Hadde vært mye tyngre om jeg bare var hjemme. Også sparte jeg en uke av ferien min, slik vi skal på tur i november. Om testene blir negative igjen så er der en liten gulrot, og noe annet å glede seg til. 
 I morgen skal jeg sette  inn 😊 Alltid spennende det  !  Tusen takk for koselig svar ! ♥️

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Billiegirl skrev (5 timer siden):

Ja det er så rart med det, det er faktisk helgene som er værst, da går rullegardinen ned. I ukedagene er det jobb og full rulle. Har også en hobby som tar mye tid, og der møter jeg gode venner. Hadde vært mye tyngre om jeg bare var hjemme. Også sparte jeg en uke av ferien min, slik vi skal på tur i november. Om testene blir negative igjen så er der en liten gulrot, og noe annet å glede seg til. 
 I morgen skal jeg sette  inn 😊 Alltid spennende det  !  Tusen takk for koselig svar ! ♥️

Lykke til med innsett! ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (13 timer siden):

Lykke til med innsett! ♥️

Tusen takk, nå er det på plass ♥️ Sitter på flyplassen og venter på returen hjem 🤗

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi i gang igjen 😊 1. mensdag i går og oppstart på progynova. Første ul neste mandag, forhåpentligvis blir det innsatt av fryst blasto i slutten av måneden/begynnelsen av oktober 🤞🏻❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

level_up skrev (På 11.9.2022 den 16.16):

Tusen takk for svar! Er helt enig med deg, vanskelig å snakke med venninner som ikke har vært i samme situasjon. Jeg vet de mener det godt, men føler meg like ofte alene om å prøvetiden og alle skuffelsene det innebærer når jeg vet sannsynligheten er svært lav for at vi ikke vil klare det naturlig. 

kan jeg spør hvorfor det har tatt et år for dere å komme etter første samtale? Er det pga ventetiden er så lang? Du trenger ikke dele hvis du ikke vil❤️ Jeg er bare så utålmodig etter å komme i gang med prosessen! 

Det var på grunn av ventetid, syklusen min og stengt klinikk på røde dager. En dårlig kombinasjon av alt😅 Vi går offentlig, skal gå mye raskere privat! 
Forstår du er utålmodig, du kan jo gjette skuffelsen min over å måtte vente så lenge! Tok seks måneder å starte på første forsøk etter første samtale. Nå har vi noen fine egg på frys❤️ Men det tar litt tid mellom alle forsøkene pga ventetid, så derfor har det snart gått ett år siden vår første samtale på sykehuset og første fryseforsøk (innsett av egg fra første forsøk) Det skal sies at vi prøvde ut Letrozol før prøverør, gikk på det i seks måneder før første samtalen. 

Når skal dere inn til samtale? Er det privat eller offentlig? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiger skrev (1 time siden):

Da er vi i gang igjen 😊 1. mensdag i går og oppstart på progynova. Første ul neste mandag, forhåpentligvis blir det innsatt av fryst blasto i slutten av måneden/begynnelsen av oktober 🤞🏻❤️

Her var det ul på onsdag og blir innsett på tirsdag🤞🏼 Har du hatt fryseforsøk tidligere? Lykke til med forsøket❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjertespar skrev (På 11.9.2022 den 10.14):

Jeg kommer sikkert til å ta en tidligtest noen dager før ordinær testdato. Men skal vente så lenge jeg klarer. Når forventet mens er om 4-5 dager bør jo tidligtestene slå ut, så tipper jeg vil sjekke da. 🙃

Håper det blir innsett for dere da!🤞🏻

Innsett planlagt til tirsdag🤞🏼 

Hvordan går det med deg? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evigoptimisg skrev (22 minutter siden):

Her var det ul på onsdag og blir innsett på tirsdag🤞🏼 Har du hatt fryseforsøk tidligere? Lykke til med forsøket❤️

Åå så spennende, masse lykke til 🥰🤞🏻 Ja, dette blir mitt 3. fryseforsøk, 4. innsett totalt etter 4 uttak. Tusen takk ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evigoptimisg skrev (17 timer siden):

Innsett planlagt til tirsdag🤞🏼 

Hvordan går det med deg? 

Det blir spennende  🤞🏼 :)

Jeg tok tidligtest i dag som var negativ. Forventet mens er om 4 dager, så den burde nok ha slått ut idag. Men nå venter jeg til til tirsdag, og så tar en til på onsdag uansett (det er ordinær testdag). Forventer at testene fortsetter å være negative - jeg hadde ikke tro på noe annet heller. Er skuffa og matt av hele prosessen nå. Dette er SÅ krevende.😔

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt ny på dette, og skal begynne med behandling om 6 uker. Er det noen som har noen gode råd? 😊 Hva burde vi gjøre i mellom tiden? Vi fikk råd om å prøve å unngå kaffe, spise valnøtter og ta omega 3. Er det noen andre ting vi bør tenke på? 😊 Liker å føle at vi gjør noe hjelpende i mellom tiden, selv om det kanskje ikke betyr så mye for resultatet 😅

Anonymkode: 9b70f...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er helt ny på dette, og skal begynne med behandling om 6 uker. Er det noen som har noen gode råd? 😊 Hva burde vi gjøre i mellom tiden? Vi fikk råd om å prøve å unngå kaffe, spise valnøtter og ta omega 3. Er det noen andre ting vi bør tenke på? 😊 Liker å føle at vi gjør noe hjelpende i mellom tiden, selv om det kanskje ikke betyr så mye for resultatet 😅

Anonymkode: 9b70f...620

Jeg fikk ingen spesielle tips eller råd. Tror ikke man kan virke inn på prosessen noe særlig, og det som skjer skjer. Tror man påvirker det mer om man stresser :) 

Anonymkode: 63af2...668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sette inn fryst egg på mandag. De ringer på formiddagen dersom egget ikke overlever opptining. Er det vanlig at egg ikke overlever? 

også lurte jeg på, dersom det blir innsett mandag kan jeg jogge på tirsdagen? 

Anonymkode: 80db0...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg skal sette inn fryst egg på mandag. De ringer på formiddagen dersom egget ikke overlever opptining. Er det vanlig at egg ikke overlever? 

også lurte jeg på, dersom det blir innsett mandag kan jeg jogge på tirsdagen? 

Anonymkode: 80db0...1a5

Det jeg vet om overlevelsesraten på tining av embryo er at det avhenger av kvaliteten og hva mange dager det er dyrket før nedfrysing. Blastocyst har høyere overlevelsesrate enn 2 og 3 dagers embryo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen!

Det er nå en stund siden jeg postet her sist, og lurer på om dere har noen svar!

Jeg har straks avrundet mitt første forsøk og har time på tirsdag for blodprøve, da er den evige lange ventetiden endelig over! Det jeg lurer på er om man kan belage seg på testresultatet av en tidlig hjemmetest, 3 dager før testdag? Det ble satt inn et to-dagers for 9 dager siden, om det er relevant!

Det har vært veldig fint å kunne lese av andres erfaringer gjennom prosessen, når man ikke har noen rundt seg som kan relatere, så takk for at dere deler😊

Endret av Rosenkvarts
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosenkvarts skrev (11 timer siden):

Hei alle sammen!

Det er nå en stund siden jeg postet her sist, og lurer på om dere har noen svar!

Jeg har straks avrundet mitt første forsøk og har time på tirsdag for blodprøve, da er den evige lange ventetiden endelig over! Det jeg lurer på er om man kan belage seg på testresultatet av en tidlig hjemmetest, 3 dager før testdag? Det ble satt inn et to-dagers for 9 dager siden, om det er relevant!

Det har vært veldig fint å kunne lese av andres erfaringer gjennom prosessen, når man ikke har noen rundt seg som kan relatere, så takk for at dere deler😊

Da er du 11 dpo(days past ovulation) og det kan fortsatt være for tidlig til å få positive tester. Om du har fått negativ test nå så er ikke håpet ute. Mange får ikke høye nok hcg nivåer til å slå ut på test før senere enn 11 dpo. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (23 timer siden):

Det blir spennende  🤞🏼 :)

Jeg tok tidligtest i dag som var negativ. Forventet mens er om 4 dager, så den burde nok ha slått ut idag. Men nå venter jeg til til tirsdag, og så tar en til på onsdag uansett (det er ordinær testdag). Forventer at testene fortsetter å være negative - jeg hadde ikke tro på noe annet heller. Er skuffa og matt av hele prosessen nå. Dette er SÅ krevende.😔

Det er ikke alltid lett å finne motivasjon eller styrke i denne prosessen. Spesielt når man føler at det går mot nok et nederlag. 

Jeg håper du likevel får deg en positiv overraskelse på tirsdag🤞🏼❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Evigoptimisg skrev (På 16.9.2022 den 17.16):

Det var på grunn av ventetid, syklusen min og stengt klinikk på røde dager. En dårlig kombinasjon av alt😅 Vi går offentlig, skal gå mye raskere privat! 
Forstår du er utålmodig, du kan jo gjette skuffelsen min over å måtte vente så lenge! Tok seks måneder å starte på første forsøk etter første samtale. Nå har vi noen fine egg på frys❤️ Men det tar litt tid mellom alle forsøkene pga ventetid, så derfor har det snart gått ett år siden vår første samtale på sykehuset og første fryseforsøk (innsett av egg fra første forsøk) Det skal sies at vi prøvde ut Letrozol før prøverør, gikk på det i seks måneder før første samtalen. 

Når skal dere inn til samtale? Er det privat eller offentlig? 

Takk for utfyllende svar ❤️ Vi har blitt henvist fra gynekologspesialist nå til det offentlige. Det sies at ventetiden skal være maks 6 måneder fra man blir henvist til første samtale på sykehuset her hvor vi bor, så krysser fingrene for at det tar kortere tid. Vi har blitt fortalt at vi mest sannsynlig ikke kan bli gravid naturlig, så da regner jeg med at prosessen med ivf kommer til å bli første skritt. 

så fint å høre at dere har egg på frys🥰 håper virkelig at det løser seg for dere raskt!! Massevis av lykke til 🤞🏻

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfaring med å bytte sykehus underveis…? Vi har hatt ett forsøk på Riksen, og er dessverre veldig misfornøyde med hvordan vi har blitt møtt der. Vurderer å prøve å få bytte til Porsgrunn (Bor i Oslo-området). 

Noen med erfaring fra å bytte? Eller noen som kan si noe om hvordan det er i Porsgrunn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken I skrev (27 minutter siden):

Er det noen som har erfaring med å bytte sykehus underveis…? Vi har hatt ett forsøk på Riksen, og er dessverre veldig misfornøyde med hvordan vi har blitt møtt der. Vurderer å prøve å få bytte til Porsgrunn (Bor i Oslo-området). 

Noen med erfaring fra å bytte? Eller noen som kan si noe om hvordan det er i Porsgrunn? 

Har ingen erfaring der dessverre, men jeg ble så nysgjerrig på hvorfor du ikke er fornøyd med Riksen? Vi skal i gang med nytt ferskforsøk der om noen uker 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (1 minutt siden):

Har ingen erfaring der dessverre, men jeg ble så nysgjerrig på hvorfor du ikke er fornøyd med Riksen? Vi skal i gang med nytt ferskforsøk der om noen uker 🙃

De har klart å gjøre en feil som har kostet oss ekstra tid, krefter og penger, og i stedet for å legge seg flate og prøve å rette opp i feilen er de bare arrogante og ufølsomme… Vi opplever å møte en vegg i alle forsøk på dialog. Legene har underveis kommet med fryktelig sårende kommentarer, og jeg sliter veldig med å stole på dem etter feilen de har gjort. (Feks, da jeg ble veldig bekymret for hvordan det skulle gå videre, og ikke lot meg trøste av legen som mente vi hadde gode sjanser, så sa hun til slutt «Men hvorfor VIL du ikke at det skal gå bra?».)

Sykehuset inviterte oss til et møte om hva som hadde skjedd, men legen vi møtte hadde ikke satt seg inn i saken på forhånd, og fulgte slavisk manuset sitt om at «jeg skjønner at dette er leit for dere» og «jeg kan ikke si ja til dette, men jeg kan ta det opp på fellesmøte». Etter (det fullstendig ubrukelige) møtet, som DE kalte inn til fordi DE har gjort en alvorlig feil, så måtte VI betale for «timen»…! 

Før denne feilen skjedde hadde jeg et helt ok inntrykk av Riksen. Sykepleierene er veldig hyggelige, og noen av legene også. Og jeg skjønner at de må være effektive. Men nå føler jeg meg ikke godt tatt vare på, og jeg sliter som sagt med å stole på at de gjør det de skal. Føler meg veldig i veien for dem, på en måte, og en angst for hva det neste blir…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...