Gå til innhold

Prøverør 2022 ❤

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I dag er det 7 dager siden vi hadde innsett av blastocyst, og det er 12 dager siden vi satt ovitrelle. Vi klarte ikke å vente til testdato, og fikk altså en positiv test i dag tidlig! Er det fortsatt mulig at ovitrell henger igjen i kroppen etter 12 dager? 

Anonymkode: 2846b...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

I dag er det 7 dager siden vi hadde innsett av blastocyst, og det er 12 dager siden vi satt ovitrelle. Vi klarte ikke å vente til testdato, og fikk altså en positiv test i dag tidlig! Er det fortsatt mulig at ovitrell henger igjen i kroppen etter 12 dager? 

Hei! 
Hos meg var ovitrelle ute av kroppen dagen etter innsett av blastocyst, altså 7 dager etter den var satt. Testet positivt på dag 6 etter innsett. Har hørt at den kan sitte i 10 dager, men vil tro at du er gravid nå? Test igjen om to dager og se om streken er blitt sterkere. Eller test i morgen og se om den er svakere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ovitrelle skal være ute etter 10 dager så dette mener jeg lover godt! 

Anonymkode: 754a9...27b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O25 skrev (12 timer siden):

Lykke til med timen🙏🏼 Vi har også første time om en måned på Riksen, har du lyst å fortelle hvordan det gikk?🥰

Hei!

Takk! Det gikk så fint så ☺️ Kom inn til en veldig hyggelig lege som tydelig var forberedt på å ta oss i mot, fordi hun visste litt om oss. Så det var veldig hyggelig! Har vært så vant til å komme til en ny lege hver gang og måtte forklare alt fra scratch, så det var forfriskende å komme til en lege som hadde lest journalen 😂 Vi snakket litt om forrige gang og hvordan det gikk. gikk gjennom blodprøvene jeg hadde tatt på forhånd og hva de betydde, så en vaginal ultralyd for å sjekke livmoren  og hvordan arret etter keisersnittet så ut, og hvordan eggstokkene og eggreservene så ut. Og til slutt snakket vi om hvorvidt jeg skulle ha naturlig eller styrt fryseforsøk og fikk beskjed om å ringe inn mensen som kommer om  en 4 ukers tid for oppstart🥰 Så det blir skummelt, spennende og følelsesladd på en gang! Hun sa det var rundt 2 måneders ventetid fra forsamtale til oppstart, men fordi jeg venter mens nå snart og har en syklus på gjennomsnittlig 25 dager, så blir da faktisk oppstart allerede rett etter påske 😯Som da blir min "mens nummer 2" etter timen i dag 🙃

@Ginger83 Hvordan går det med deg? ❤️ Har du fått vite noe mer om veien videre?

Endret av Frk.Pøls
skriveleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (54 minutter siden):

Hei!

Takk! Det gikk så fint så ☺️ Kom inn til en veldig hyggelig lege som tydelig var forberedt på å ta oss i mot, fordi hun visste litt om oss. Så det var veldig hyggelig! Har vært så vant til å komme til en ny lege hver gang og måtte forklare alt fra scratch, så det var forfriskende å komme til en lege som hadde lest journalen 😂 Vi snakket litt om forrige gang og hvordan det gikk. gikk gjennom blodprøvene jeg hadde tatt på forhånd og hva de betydde, så en vaginal ultralyd for å sjekke livmoren  og hvordan arret etter keisersnittet så ut, og hvordan eggstokkene og eggreservene så ut. Og til slutt snakket vi om hvorvidt jeg skulle ha naturlig eller styrt fryseforsøk og fikk beskjed om å ringe inn mensen som kommer om  en 4 ukers tid for oppstart🥰 Så det blir skummelt, spennende og følelsesladd på en gang! Hun sa det var rundt 2 måneders ventetid fra forsamtale til oppstart, men fordi jeg venter mens nå snart og har en syklus på gjennomsnittlig 25 dager, så blir da faktisk oppstart allerede rett etter påske 😯Som da blir min "mens nummer 2" etter timen i dag 🙃

@Ginger83 Hvordan går det med deg? ❤️ Har du fått vite noe mer om veien videre?

Hei, 

Så fint det gikk så bra. Høres supert ut! Ja jeg har fått ny ultralyd time nå til mandag.. men usikker fortsatt om jeg skal vente litt med å sette inn og heller gå litt mer ned i vekt. Har også blitt satt på metformin igjen som jeg gikk på sist og lurer også på om det er lurt å gå litt på det igjen før nytt forsøk. Pluss tenker litt på det med at hvis vi lykkes nå så blir det barn født i i Desember og det er jo litt kjipt, kanskje bedre å vente en måned å få januar barn. Selv om jeg også egentlig gjerne skulle ha blitt gravid i går hehe . Så tenker litt frem og tilbake men må bestemme meg innen fredag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginger83 skrev (13 timer siden):

Hei, 

Så fint det gikk så bra. Høres supert ut! Ja jeg har fått ny ultralyd time nå til mandag.. men usikker fortsatt om jeg skal vente litt med å sette inn og heller gå litt mer ned i vekt. Har også blitt satt på metformin igjen som jeg gikk på sist og lurer også på om det er lurt å gå litt på det igjen før nytt forsøk. Pluss tenker litt på det med at hvis vi lykkes nå så blir det barn født i i Desember og det er jo litt kjipt, kanskje bedre å vente en måned å få januar barn. Selv om jeg også egentlig gjerne skulle ha blitt gravid i går hehe . Så tenker litt frem og tilbake men må bestemme meg innen fredag 

Det skjønner jeg godt. Vi også lurte på om vi skulle vente til sommeren tilfelle det gikk med  en gang, med tanke på permisjon fra jobb og barnehagestart.  Men så snakket vi en del om det i går og har bestemt oss for å begynne med en gang vi kan. Skulle det ikke gå og vi må begynne med ny stimulering, så har vi på en måte "mistet" 4 måneder på venting og vi må da vente en god stund igjen for å starte fersk forsøk. Så om det skulle gå nå, så får jeg heller ta ulønnet perm de månedene det er nødvendig i forhold til bhg start. Går det ikke, så kommer vi i gang tidligere med ferskforsøk.
Men, her blir da termin i januar, så da er vi over desember som jeg er enig med deg kan være en kjip måned. 

Hva er det metformin gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal i gang med dag 29 på synarela og dag 3 på pergoveris merkes godt på kroppen. hetetokter og humørsvingninger går om enn ann.
Skal ha 4 egg uttak i uke 13 og gruer mæ som F... etter forje utak i januar som gikk dårlig etter som eggløysninga kom fortidlig og myye smerter etter uttak.  eg er så sykt redd for å blir skuffet over kroppen igjen.
går det ikke nu blir det en pause etter 3 hormonkurer på under 6 mnd merkes på psyken og kroppen.

veit ikke hvor eg vill med dette innlegget bare følte for å skrive.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillespire2022 skrev (11 timer siden):

Skal i gang med dag 29 på synarela og dag 3 på pergoveris merkes godt på kroppen. hetetokter og humørsvingninger går om enn ann.
Skal ha 4 egg uttak i uke 13 og gruer mæ som F... etter forje utak i januar som gikk dårlig etter som eggløysninga kom fortidlig og myye smerter etter uttak.  eg er så sykt redd for å blir skuffet over kroppen igjen.
går det ikke nu blir det en pause etter 3 hormonkurer på under 6 mnd merkes på psyken og kroppen.

veit ikke hvor eg vill med dette innlegget bare følte for å skrive.

Skjønner deg veldig godt , håper det går bra med eggutaket nå!! Du er tøff som står på!!💖💖 😊 Hormonene tar på ja, helt klart ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan går det med dere flotte damer? Endelig er jeg ferdig med egguttaket som var for halv annen uke siden. Da jeg hadde det veldig traumatisk og vondt forrige gang, hadde jeg gruet meg en hel masse denne gang! Men for en befrielse det var da de satte igang og medisinene virkelig hadde gjort den jobben de skulle! Denne gang var det omtrent smertefritt noe jeg ble veldig lettet for. Jeg var veldig overstimulert, de fikk ut 22 egg, hvor 8 ble befruktet ♥️ På dag 5 var det kun ett egg som var utviklet seg til blastocyst. Da jeg var så overstimulert endte forsøket opp i totalfrys, men kun da av det ene egget. Andre som har opplevd totalfrys?

Idag fikk jeg mens igjen, og skal begynne på nye medisiner i morgen for å gjøre meg klar til insett av frysforsøket ♥️ Noen som har erfaring med frys? Eggene jeg hadde på frys fra forrige forsøk overlevde ikke, så jeg har ikke vært igjennom den prosessen tidligere, kun fersk. Da jeg har pcos og ingen eggløsning, er jeg noe skeptisk til fryseforsøk da det er så lite hormonstimulering i forkant, iforhold til et fersk forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Neutral90 skrev (På 3/16/2022 den 10.13):

Hei! Det er helt normalt å ha det slik ❤️ Jeg har også vært i skikkelig ubalanse, ikke nødvendigvis ved innsett alene, men jeg kan likevel relatere til hva du skriver. 

For min egen del er det nok en kombinasjon av mye stress og usikkerhet i forbindelse med prøverør som gjør at jeg får sterke reaksjoner, som en forsterka PMS. Det er jo ikke rart heller, synes jeg. Tenk alt som skal klaffe og alle medisinene vi tar, at det blir en overload på systemet. 

Jeg har også tenkt mye på det at de rundt meg og partner ikke skal orke mer, for jeg er jo helt ufyselig og blir trigget av alt mulig. Men dette er jo ikke egentlig den du er, det er jo derfor det er så kjipt for deg for du gjenkjenner det. Jeg tror ikke du kan sette en strek mellom hormonell ubalanse fra progesteron/medisin og det å takle lite søvn eller trass. Fordi du er jo ikke gal eller psykisk syk, og det å kunne identifisere noe gjør at det er lettere å være forberedt på det, noe som igjen gjør at du kan legge til rette for å unngå situasjoner der du blir trigget. At mannen har hovedansvar for barnet i dagene før mensen fks. 

Uansett, poenget er, IVF forsterker alle slike følelser, dessverre ❤️ God bedring!

Hei Neutral og tusen takk for et veldig fint svar! Jeg leste det mange ganger da det sto på som verst og det har virkelig hjulpet meg. Tusen takk ❤

Jeg begynte også å føle meg litt bedre etterhvert, nesten normal...? Det var såpass rart at jeg tok en test og den var visst positiv 😮

Anonymkode: 0091b...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Milliusen skrev (10 timer siden):

hvordan går det med dere flotte damer? Endelig er jeg ferdig med egguttaket som var for halv annen uke siden. Da jeg hadde det veldig traumatisk og vondt forrige gang, hadde jeg gruet meg en hel masse denne gang! Men for en befrielse det var da de satte igang og medisinene virkelig hadde gjort den jobben de skulle! Denne gang var det omtrent smertefritt noe jeg ble veldig lettet for. Jeg var veldig overstimulert, de fikk ut 22 egg, hvor 8 ble befruktet ♥️ På dag 5 var det kun ett egg som var utviklet seg til blastocyst. Da jeg var så overstimulert endte forsøket opp i totalfrys, men kun da av det ene egget. Andre som har opplevd totalfrys?

Idag fikk jeg mens igjen, og skal begynne på nye medisiner i morgen for å gjøre meg klar til insett av frysforsøket ♥️ Noen som har erfaring med frys? Eggene jeg hadde på frys fra forrige forsøk overlevde ikke, så jeg har ikke vært igjennom den prosessen tidligere, kun fersk. Da jeg har pcos og ingen eggløsning, er jeg noe skeptisk til fryseforsøk da det er så lite hormonstimulering i forkant, iforhold til et fersk forsøk.

Gratulerer med et fint uttak❤️ Selv så har jeg aldri vært gjennom et ferskt forsøk på grunn av pcos, så har bare erfaringer med totalfrys, men skal forklarer begge 😉

Fryseforsøk varierer avhengig av om det er styrt eller naturlig syklus.

Styrt syklus (med østrogen fra CD1) så venter man bare på tykk nok slimhinne, siden det ikke er noe egg som modner. Når slimhinnen er tykk nok så kan klinikken planlegge hvilken dag som passer best for dem med innsett, og så må man begynne med progesteron så mange dager før innsett som egget er. Progesteron får da kroppen til å tro at den har hatt eggløsning, så da gjør den seg klar for å ta imot et befruktet egg. Klinikkene har litt ulik praksis på å telle antall dager, så noen vil ved innsett av 5 dagers blasto at man starter med progesteron 5 dager før - andre vil at man starter 4 dager før (og teller innsettdagen som nummer 5.) Når man har styrt syklus må man fortsette med medisiner til uke 10/12 siden kroppen ikke har hatt eggløsning.

Naturlig syklus er uten medisiner (dette gjelder ikke for deg siden du sier at du ikke har har eggløsning men forklarer likevel) Da skal man bare finne eggløsning, og så sette inn egg riktig antall dager etter eggløsning. Da trenger man ikke egentlig medisiner, siden kroppen har helt normal hormonutvikling. Dette velger man vanligvis ikke hos de med ustabil syklus (og det kan være at forsøket blir avbrutt om man får eggløsning slik at innsett måtte bli en lørdag eller søndag, om klinikken er stengt da.)

Det er en del som har naturlig syklus, men likevel får progesteron etter eggløsning. Det er også en del som har delvis naturlig syklus hvor de får f.eks. Letrozol og Ovitrelle for å stimulere og time eggløsning litt likevel.

Jeg har hatt innsett i styrt og naturlig syklus. Når jeg har hatt styrt syklus har det variert litt hvordan slimhinnen min har respondert på østrogen. Så jeg har endt opp med ekstra stimuleringstid for å få tykk nok slimhinne.

Håper dette svarte på spørsmålene dine ❤️

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Milliusen skrev (På 20.3.2022 den 21.46):

Masse lykke til ❤️ Har også PCOS og har vært gjennom 2 forsøk, begge ble totalfrys pga overstimulering med bare 1 blasto på frys i hver av forsøkene. Ble ikke gravid på noen av disse, men krysser fingrene for at du har fått gullegget ❤️

Jeg er på dag 12 med stimulering for forsøk 3 og fikk idag beskjed om at det mest sannsynlig blir avbrutt eller inseminasjon pga lite utvikling av eggposer 😔 Skal på en siste ul på onsdag, men føler løpet er kjørt. Hormondosen ble ikke oppjustert så jeg forstår ikke hvordan ting skal magisk snu på 48 timer 🤷🏻‍♀️ Men har fremdeles et bittelite håp.

Er det mange her som har blitt gravide vha inseminasjon? Er det mye mindre prosentvis sjanse for graviditet sammenlignet med ivf? Synes det er vanskelig å velge mellom inseminering eller om vi bare skal prøve selv for har over 2 timer reisevei. Er mye styr om det er like stor sjanse om vi bare prøver hjemme. Klinikken har sagt at det er opp til oss. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei. Satte inn blasto forrige onsdag og testes svaaakt positivt på en rfsu strip igår og idag tidlig. 

Kan dette være ovitrelle som henger igjen. Er det kanskje for tidlig å teste? 

Anonymkode: 07c09...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Stiger skrev (16 timer siden):

Masse lykke til ❤️ Har også PCOS og har vært gjennom 2 forsøk, begge ble totalfrys pga overstimulering med bare 1 blasto på frys i hver av forsøkene. Ble ikke gravid på noen av disse, men krysser fingrene for at du har fått gullegget ❤️

Jeg er på dag 12 med stimulering for forsøk 3 og fikk idag beskjed om at det mest sannsynlig blir avbrutt eller inseminasjon pga lite utvikling av eggposer 😔 Skal på en siste ul på onsdag, men føler løpet er kjørt. Hormondosen ble ikke oppjustert så jeg forstår ikke hvordan ting skal magisk snu på 48 timer 🤷🏻‍♀️ Men har fremdeles et bittelite håp.

Er det mange her som har blitt gravide vha inseminasjon? Er det mye mindre prosentvis sjanse for graviditet sammenlignet med ivf? Synes det er vanskelig å velge mellom inseminering eller om vi bare skal prøve selv for har over 2 timer reisevei. Er mye styr om det er like stor sjanse om vi bare prøver hjemme. Klinikken har sagt at det er opp til oss. 

Hei!

For en kjedelig beskjed å få...

Hvilken dose hadde du under stimulering? Og hvilken medisin?

Jeg er redd for å oppleve det samme :( 

Anonymkode: 851c7...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hei!

For en kjedelig beskjed å få...

Hvilken dose hadde du under stimulering? Og hvilken medisin?

Jeg er redd for å oppleve det samme :( 

Anonymkode: 851c7...3c1

Ja veldig kjedelig. Jeg har gått på Gonal-F 75 IU 4 dager, så 100 etterpå og Fyremadel fra dag 6 😊 Håper du slipper å oppleve det. Lykke til ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som  kan fortelle meg om det er første syklusdag man starter med progynova? Venter mens ca langfredag/påskeaften, og da er jo klinikken stengt. Kan jeg ringe før påske og få resept så jeg får startet med en gang, eller kan jeg like greit ringe etter 2. påskedag  og starte da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Stiger skrev (På 21.3.2022 den 22.42):

Jeg har vært lite aktiv her i det siste fordi jeg er i ventetid fram til neste IVF-forsøk (starter med ny stimulering mot slutten av april), men leste det du skriver her. Jeg har forsøkt inseminasjon tidligere, men bare 1 gang nå før jul (ble ikke gravid), før jeg bestemte meg for ivf på grunn av at sjansen for å lykkes er så mye høyere med det. Men nå er jeg singel og gjør dette på egenhånd, så det er litt annerledes. Hadde jeg vært deg og hatt en partner, tror jeg at jeg bare hadde prøvd hjemme på egenhånd istedenfor å bruke penger på inseminasjon (om dere går privat). Jeg mener jeg fikk beskjed om at sjansen for å lykkes med inseminasjon er cirka 15 % og med IVF er det 25-30% pr forsøk.

Jeg måtte forøvrig også avbryte forsøket nå i feb/mars på grunn av lite respons og dårlig utvikling av eggposer, det var en skuffelse jeg ikke var forberedt på. Og så måtte jeg vente enda en syklus for å begynne på ny runde, på grunn av at påskeferien kom i veien🤷🏼‍♀️Dette er definitivt en tålmodighetsprøve🙃 Føler med deg!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL i dag 36 på synarela og stim dag 9 på pergoveris 175 IE.

Hadde enda små follikler 2 på 14mm og 4 på 10mm + noen små. 

Skal øke dosen med pergoveris til 250IE i kveld, morgen og søndag. Ny UL mandags morgen 😮💨 🤞for at de vokser i løpet av helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (På 25.3.2022 den 9.15):

Jeg har vært lite aktiv her i det siste fordi jeg er i ventetid fram til neste IVF-forsøk (starter med ny stimulering mot slutten av april), men leste det du skriver her. Jeg har forsøkt inseminasjon tidligere, men bare 1 gang nå før jul (ble ikke gravid), før jeg bestemte meg for ivf på grunn av at sjansen for å lykkes er så mye høyere med det. Men nå er jeg singel og gjør dette på egenhånd, så det er litt annerledes. Hadde jeg vært deg og hatt en partner, tror jeg at jeg bare hadde prøvd hjemme på egenhånd istedenfor å bruke penger på inseminasjon (om dere går privat). Jeg mener jeg fikk beskjed om at sjansen for å lykkes med inseminasjon er cirka 15 % og med IVF er det 25-30% pr forsøk.

Jeg måtte forøvrig også avbryte forsøket nå i feb/mars på grunn av lite respons og dårlig utvikling av eggposer, det var en skuffelse jeg ikke var forberedt på. Og så måtte jeg vente enda en syklus for å begynne på ny runde, på grunn av at påskeferien kom i veien🤷🏼‍♀️Dette er definitivt en tålmodighetsprøve🙃 Føler med deg!❤️

Takk for svar! Endelig gikk noe vår vei og folliklene fikk fart på seg, så jeg skal sette Ovitrelle i kveld og så ha uttak på mandag før livets første ferskinnsett på torsdag 🥰 Så ting kan jammen snu også i IVF-karusellen! 

Huff, vi må jammen gjennom mange prøvelser i dette her. Trist du måtte avbryte sist forsøk, men ønsker deg masse lykke til når du kommer i gang med i slutten av april ❤️ Forhåpentligvis er alt ventinga verdt det til slutt 🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som går på hormonmedesin nu til faste klokkeslett, hva gjør dere nu når kl skal stilles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...