Gå til innhold

Prøverør 2022 ❤

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Frk.Pøls skrev (På 5.3.2022 den 19.40):

Hei! Så inderlig lei, men samtidig fin historie du har ❤️Mye man må gjennom til tider.

Vi skal til samtale for søskenforsøk 16.mars. Vi håper på en lillesøster eller lillebror til vårt lille regnbuebarn som snart er 3. Har ett embryo på frys. men vi, som dere, var heldige og klaffet på første forsøk sist. Lever i håpet på at det skal gå denne gangen også, ellers må vi starte forfra igjen 🙂 Vet ikke hvor lang tid vi kan forvente før vi kan begynne, men fikk time til samtale veldig fort. Snakket med de på avdelingen og hun sa at ventetiden på søskenforsøk heldigvis ikke var så lang. Hvor lenge har du ventet på å starte fra du var på første samtale?

Hei beklager sent svar. Så ikke jeg hadde fått svar her. Så koselig vi er i litt samme situasjon.

Ja det var så uendelig trist når min søster døde, og så uendelig takknemlig for datteren som jeg ble gravid med to måneder etterpå...💔♥️

Vi måtte ikke vente så lenge på time på Livio ivf klinikken. Bare er par uker på første ledige time.

Hvilken klinikk er dere hos og hvordan går det nå? 

For min del er jeg litt nedpå nå: Fikk akkurat endelig svar vis blodprøve at det ikke gikk på dette fryseforsøket. Hadde prøvd å forberede meg på det. Men , e 😥😢 Trist følelse , og i grunnen kjipt å bruke så mye penger på noe som ikke ble noe. Uff haha. Kunne gitt de pengene til Ukraina. Men men sånn kan man ikke tenke

Men tankene spinner om hvorfor Er det fordi jeg er eldre eller var bare embryo ikke levedyktig. Jeg har også begynt å tenke at kanskje er fersk forsøk bedre for meg, at alle hormonene på en måte støtter meg til å bli gravid. Spesielt det med hCG støtte kan kanskje være noe som gjorde positivt utslag hos meg ? Hm .. men, vi var jo ekstremt heldige , de sier jo mange ikke blir gravid mer enn hver tredje gang i snitt. 

Blir også så uendelig mer takknemlig for den velskapte nydelige datteren vår nå som det ikke gikk denne gangen ..uff .. 😥 og tenker på hva slags liv det kunne blitt med embryo som ikke levde videre. Maasse tanker og følelser..  Men men, bedre lykke neste gang. 😥😊..

Vi har jo 2 embryo igjen på Men , jeg kjenner jeg kjenner på at klokka tikker. Hadde dårlig følelse og tok kontakt med gynekolog og han skulle søke oss til offentlig forsøk, så må jeg bare slanke meg 10 kg frem til det...det må jeg få til ! 

Og i mellomtiden vil jeg forsøke 3 PKK privat har jeg tenkt og forhåpentligvis høste flere embryo til frys. Ja det koster , men flere klinikker har rentefri nedbetaling. Og etter dette kjenner jeg jeg har mer tro på fersk forsøk. Og også fint å kunne få flere embryo på frys også. Tida tikker mot 39 år ubønnhørlig. Litt fælt huff. Men får ha trua på at siden det gikk bra sist kan det gå bra igjen... 

Men litt trist i dag må det være lov å være.. skal klemme datteren og mannen ekstra mye i dag. ♥️

Håper ellers du har det bra.hvor er dere i prosessen nå. Det er spennende dager i alle fall. Så ekstra glad for vår datter nå, gjør fallhøyden mindre for å feile i alle fall. . 😊♥️

Jeg får heller glede meg over andre som blir gravide her også 👏😊💖

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 7.3.2022 den 14.55):

Meg som var bekymret for dårlig (det jeg trodde var, i allefall) hcg-stigning i forrige uke. Fikk i dag se et bitte lite hjerte slå på ultralyd, 7+1. Alle målinger som normalt, så håper alt går bra enda noen uker! Da kan jeg etterhvert puste litt lettere

Anonymkode: 540cb...762

GRATULERER så mye !!😊💖👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har eg fått livets første positive graviditetstest, nestan nøyaktig to år etter at vi starta å prøve, på rugedag 6 etter innsett av blastocyst på laurdag ❤️ Hadde eigentleg ikkje tenkt til å teste før testedag på måndag, men klarte ikkje å halde meg... Denne prosessen har gått betre enn eg kunne draume om så langt, så håper berre det held fram slik! 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jennni skrev (2 minutter siden):

Då har eg fått livets første positive graviditetstest, nestan nøyaktig to år etter at vi starta å prøve, på rugedag 6 etter innsett av blastocyst på laurdag ❤️ Hadde eigentleg ikkje tenkt til å teste før testedag på måndag, men klarte ikkje å halde meg... Denne prosessen har gått betre enn eg kunne draume om så langt, så håper berre det held fram slik! 

GRATULERER!!👏🎉 😊😊😁

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jennni skrev (1 time siden):

Gratulerer!!!🥰❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Jennni skrev (1 time siden):

Gratulerer så mye!!! 🥰🥰🥰

Anonymkode: 62fef...a28

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ginger83 skrev (2 timer siden):

Hei beklager sent svar. Så ikke jeg hadde fått svar her. Så koselig vi er i litt samme situasjon.

Ja det var så uendelig trist når min søster døde, og så uendelig takknemlig for datteren som jeg ble gravid med to måneder etterpå...💔♥️

Vi måtte ikke vente så lenge på time på Livio ivf klinikken. Bare er par uker på første ledige time.

Hvilken klinikk er dere hos og hvordan går det nå? 

For min del er jeg litt nedpå nå: Fikk akkurat endelig svar vis blodprøve at det ikke gikk på dette fryseforsøket. Hadde prøvd å forberede meg på det. Men , e 😥😢 Trist følelse , og i grunnen kjipt å bruke så mye penger på noe som ikke ble noe. Uff haha. Kunne gitt de pengene til Ukraina. Men men sånn kan man ikke tenke

Men tankene spinner om hvorfor Er det fordi jeg er eldre eller var bare embryo ikke levedyktig. Jeg har også begynt å tenke at kanskje er fersk forsøk bedre for meg, at alle hormonene på en måte støtter meg til å bli gravid. Spesielt det med hCG støtte kan kanskje være noe som gjorde positivt utslag hos meg ? Hm .. men, vi var jo ekstremt heldige , de sier jo mange ikke blir gravid mer enn hver tredje gang i snitt. 

Blir også så uendelig mer takknemlig for den velskapte nydelige datteren vår nå som det ikke gikk denne gangen ..uff .. 😥 og tenker på hva slags liv det kunne blitt med embryo som ikke levde videre. Maasse tanker og følelser..  Men men, bedre lykke neste gang. 😥😊..

Vi har jo 2 embryo igjen på Men , jeg kjenner jeg kjenner på at klokka tikker. Hadde dårlig følelse og tok kontakt med gynekolog og han skulle søke oss til offentlig forsøk, så må jeg bare slanke meg 10 kg frem til det...det må jeg få til ! 

Og i mellomtiden vil jeg forsøke 3 PKK privat har jeg tenkt og forhåpentligvis høste flere embryo til frys. Ja det koster , men flere klinikker har rentefri nedbetaling. Og etter dette kjenner jeg jeg har mer tro på fersk forsøk. Og også fint å kunne få flere embryo på frys også. Tida tikker mot 39 år ubønnhørlig. Litt fælt huff. Men får ha trua på at siden det gikk bra sist kan det gå bra igjen... 

Men litt trist i dag må det være lov å være.. skal klemme datteren og mannen ekstra mye i dag. ♥️

Håper ellers du har det bra.hvor er dere i prosessen nå. Det er spennende dager i alle fall. Så ekstra glad for vår datter nå, gjør fallhøyden mindre for å feile i alle fall. . 😊♥️

Jeg får heller glede meg over andre som blir gravide her også 👏😊💖

Så leit å høre! Det er klart det blir mange tanker og følelser i en sånn prosess. Det er jo det man vegrer seg for, negativt resultat... Masse god klemmer til deg! Det er så mye man kan si egentlig om dette, men jeg velger heller å si at jeg forstår det så uendelig godt. Det er det mange her inne som gjør, og det er mange gode ord og hente fra andre som har kjent på hvordan denne prosessen er både fysisk og ikke minst psykisk. Det er ingen tvil om at det er tøft. Det er "lett å si" at man ikke skal tenke på det, men, jeg tenker til tider fremdeles på min exu for 4 år siden og hva som ville vært om det gikk bra. Det er lov å føle på sorgen over det som ikke gikk som planlagt❤️

Jeg skal ha første samtale på onsdag neste uke på Ullevål. men regner med jeg fortsetter på Riksen sånn som sist. Vi har bare ett embryo på frys, og jeg prøver å forberede meg på at jeg må i gang med sprøyter igjen. Jeg er nervøs og urolig, men også veldig spent! Jeg og er i grenseland på bmi, og har nylig gått ned 5 kilo, men mangler 1 til 🤪

Om du skal over på det offentlige, så hadde jeg sjekket ut Mari Krogshus sitt opplegg om du skal ned i vekt. Knallbra dame med helt supert opplegg😃 Meldte meg på et program hun kaller "Fatburn fix" i fjor sommer. Det fokuserer på ren, hjemmelaget og minst mulig prosessert mat og lite karbohydrater. Jeg gikk ned 7 kilo på 4 uker og var kjempe fornøyd med det. Nå har jeg kun delvis fulgt det og har da gått ned 4,5 kilo på 10 dager. Sikkert mye vann, men er glad uansett 😂 

Jeg blir 36 til høsten, så er ikke langt unn deg aldersmessig heller 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Skal i gang med 3. fersk forsøk, etter spontanabort etter fryseforsøk for 2 uker siden. 

Jeg skal gå 1 mnd på Tostran gel, før Primolut kur fra 8-9 april og mest sannsynlig oppstart av sprøyter i slutten av april. Har ikke fått resten av behandlingsplanen enda, men er det andre som har gått på Tostran gel i forkant? Syns jo det er litt spesielt, men gjør som jeg får beskjed om :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mbetv skrev (3 timer siden):

Hei!

Skal i gang med 3. fersk forsøk, etter spontanabort etter fryseforsøk for 2 uker siden. 

Jeg skal gå 1 mnd på Tostran gel, før Primolut kur fra 8-9 april og mest sannsynlig oppstart av sprøyter i slutten av april. Har ikke fått resten av behandlingsplanen enda, men er det andre som har gått på Tostran gel i forkant? Syns jo det er litt spesielt, men gjør som jeg får beskjed om :P 

Jeg har ikke hørt om Tostran gel før , men håper alt går bra !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (17 timer siden):

Så leit å høre! Det er klart det blir mange tanker og følelser i en sånn prosess. Det er jo det man vegrer seg for, negativt resultat... Masse god klemmer til deg! Det er så mye man kan si egentlig om dette, men jeg velger heller å si at jeg forstår det så uendelig godt. Det er det mange her inne som gjør, og det er mange gode ord og hente fra andre som har kjent på hvordan denne prosessen er både fysisk og ikke minst psykisk. Det er ingen tvil om at det er tøft. Det er "lett å si" at man ikke skal tenke på det, men, jeg tenker til tider fremdeles på min exu for 4 år siden og hva som ville vært om det gikk bra. Det er lov å føle på sorgen over det som ikke gikk som planlagt❤️

Jeg skal ha første samtale på onsdag neste uke på Ullevål. men regner med jeg fortsetter på Riksen sånn som sist. Vi har bare ett embryo på frys, og jeg prøver å forberede meg på at jeg må i gang med sprøyter igjen. Jeg er nervøs og urolig, men også veldig spent! Jeg og er i grenseland på bmi, og har nylig gått ned 5 kilo, men mangler 1 til 🤪

Om du skal over på det offentlige, så hadde jeg sjekket ut Mari Krogshus sitt opplegg om du skal ned i vekt. Knallbra dame med helt supert opplegg😃 Meldte meg på et program hun kaller "Fatburn fix" i fjor sommer. Det fokuserer på ren, hjemmelaget og minst mulig prosessert mat og lite karbohydrater. Jeg gikk ned 7 kilo på 4 uker og var kjempe fornøyd med det. Nå har jeg kun delvis fulgt det og har da gått ned 4,5 kilo på 10 dager. Sikkert mye vann, men er glad uansett 😂 

Tusen takk for godt tips om vektnedgang. Jeg går selv på lavkarbo men kan kanskje være ekstra virksomt å følge et spesifikt kurs. Tusen takk skal sjekke ut !! :)🌈👊

Ja det er mange tanker ja. Oi du har opplevd exu ja. Så utrolig kjipt det må være 😥 skulle ikke vært lov! Lov å tenke på det ja.. tenk hvilken person det kunne blitt. Men sånn er livet mange embryo fester seg jo ikke 5ik vanlig prøving heller og blir ikke noe. 

men , vi må ha trua på det kan gå til slutt også for deg, og for meg.:)

Jeg synes egentlig det gikk veldig bra å ta sprøyter jeg, synes nålene var så tynne at merket de nesten ikke. Eggutaket gikk egentlig også fint og gøy å høste inn egg og høre hvilke som ble befruktet :)

Synes du det var kjipt å sette sprøyter?

Svarer mer senere:) 

hyggelig å følge hverandre :)🌈

Endret av Ginger83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (18 timer siden):

Hei måtte inn igjen og si at jeg synes det Mari Krogshus opplegget så utrolig bra ut og kjøpt det !! Ikke for dyrt !! :) Er gira nå på å klare det, heia oss :)🙏👊🌈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginger83 skrev (6 timer siden):

Hei måtte inn igjen og si at jeg synes det Mari Krogshus opplegget så utrolig bra ut og kjøpt det !! Ikke for dyrt !! :) Er gira nå på å klare det, heia oss :)🙏👊🌈

haha 😄 Så bra! Hun holder også på å lage et eget opplegg for prøvere og gravide og har flere ganger sendt ut mail om ivf. Hun er gravid selv akkurat nå og har vært åpen om hennes opplevelse av å spontan abortere. Hun er kjempe dyktig og har mange gode ord om prosessen.  Jeg er spent på det når det kommer ut 🙂

Sprøyter er helt greit! Den aller første var kjempe skummel, men det var nok mest det at jeg skulle gjøre det selv som var ille 😂 Men, etter første stikk var det null stress. Synes egentlig hele opplegget med medisiner og alt gikk fint. Var kjempe striks og hadde alarm på telefonen og tok alltid medisiner på riktig/samme tidspunkt hver gang. Så om fryseforsøket ikke går, så vet jeg jo at regimet med medisinene går greit, om ikke annet. Så får jeg se etter hvert, hva som skjer!
Så på Riksen sine sider at om man var ferdig utredet, så kunne man bli satt i gang med en gang😯 Så det blir spennende å se til uka.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (På 12.3.2022 den 19.46):

haha 😄 Så bra! Hun holder også på å lage et eget opplegg for prøvere og gravide og har flere ganger sendt ut mail om ivf. Hun er gravid selv akkurat nå og har vært åpen om hennes opplevelse av å spontan abortere. Hun er kjempe dyktig og har mange gode ord om prosessen.  Jeg er spent på det når det kommer ut 🙂

Sprøyter er helt greit! Den aller første var kjempe skummel, men det var nok mest det at jeg skulle gjøre det selv som var ille 😂 Men, etter første stikk var det null stress. Synes egentlig hele opplegget med medisiner og alt gikk fint. Var kjempe striks og hadde alarm på telefonen og tok alltid medisiner på riktig/samme tidspunkt hver gang. Så om fryseforsøket ikke går, så vet jeg jo at regimet med medisinene går greit, om ikke annet. Så får jeg se etter hvert, hva som skjer!
Så på Riksen sine sider at om man var ferdig utredet, så kunne man bli satt i gang med en gang😯 Så det blir spennende å se til uka.

Så spennende at hun er igang med et eget opplegg for dem da. Kult! Det må jeg følge med på!

Wow, sier du det, så man kan gå rett på om man er utredet på riksen ja. Spennende. håper jeg får til å gå ned i vekt for er så dyrt privat om det ikke går nå.. men selvfølgelig faktisk verdt det til slutt om det går da.. kan ikke sette pris på et barn egentlig..

Det er jo interessant. Ja vi skal søkes inn på offentlig ca i juni og jeg bør virkelig gå all in for å gå ned i vekt :) Jeg burde kanskje ta ny måling av amh og fsh og se om det er veldig ulikt enn for 2,5 år siden. Spent på det. Bør sende melding til min gynekolog om det.  

Lykke til med forsamtale 16. Mars :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hei! Vi er et par som skal i gang med prøving på Riksen snart, venter på første time i april. Er det noen her som er i samme situasjon eller som har vært igjennom behandling på Riksen? Lurer på sånn ca alt! 

Anonymkode: 7c47c...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei! Vi er et par som skal i gang med prøving på Riksen snart, venter på første time i april. Er det noen her som er i samme situasjon eller som har vært igjennom behandling på Riksen? Lurer på sånn ca alt! 

Anonymkode: 7c47c...517

Har gått gjennom 3 uttak på Riksen med sist uttak forrige uke. (søskenforsøk) 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei. Tar denne som anonym selv om jeg ikke har vært aktiv i denne tråden. Beklager på forhånd for et langt sutre-innlegg.

Er på fjerde IVF-runden nå og hadde innsett i helgen. Altså går jeg på progesterontilskudd nå og hver gang går psyken ned i kjelleren og jeg er så skjør nå at jeg jeg ikke har klart å gå på jobb på noen dager. Tankene kverner, jeg gråter for alt og ingenting, er ufin, urimelig og jeg skyver alle i fra meg. Det letter i løpet av noen timer etter at jeg får mensen. Det er virkelig som å slå på en bryter. Jeg skammer jeg meg dypt og inderlig over egen oppførsel og at jeg ikke klarer å "ta meg sammen". Styggen på ryggen forteller meg at hvis jeg ikke klarer å stå i dette, så vil jeg heller ikke klare å være en mor med kronisk søvnmangel, trassige unger osv. Det er kanskje naturens måte å rydde opp på at vi ikke klarer å få barn. Det er egentlig ganske ulogisk siden legene ikke har funnet noe feil med meg. 

Artikkelen om PMDD som var på NRK for noen uker siden er en perfekt beskrivelse av hvordan jeg har det på progesterontilskudd. Jeg har i utgangspunktet ganske heftig PMS, men heldigvis ikke sååå ille.  

Er det flere som har det slik? Jeg føler meg så enormt alene i dag. 

Anonymkode: 0091b...18f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Deseo skrev (1 time siden):

Har gått gjennom 3 uttak på Riksen med sist uttak forrige uke. (søskenforsøk) 😊

Åh! Håper det går bra for dere ❤️ Hvor mange forsøk gjorde dere på første? Og hadde dere en god opplevelse?

Stemmer det at det er 12 ukers estimert ventetid fra første time og til behandling kan begynne?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (På 12.3.2022 den 19.46):

Lykke til med timen🙏🏼 Vi har også første time om en måned på Riksen, har du lyst å fortelle hvordan det gikk?🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. Tar denne som anonym selv om jeg ikke har vært aktiv i denne tråden. Beklager på forhånd for et langt sutre-innlegg.

Er på fjerde IVF-runden nå og hadde innsett i helgen. Altså går jeg på progesterontilskudd nå og hver gang går psyken ned i kjelleren og jeg er så skjør nå at jeg jeg ikke har klart å gå på jobb på noen dager. Tankene kverner, jeg gråter for alt og ingenting, er ufin, urimelig og jeg skyver alle i fra meg. Det letter i løpet av noen timer etter at jeg får mensen. Det er virkelig som å slå på en bryter. Jeg skammer jeg meg dypt og inderlig over egen oppførsel og at jeg ikke klarer å "ta meg sammen". Styggen på ryggen forteller meg at hvis jeg ikke klarer å stå i dette, så vil jeg heller ikke klare å være en mor med kronisk søvnmangel, trassige unger osv. Det er kanskje naturens måte å rydde opp på at vi ikke klarer å få barn. Det er egentlig ganske ulogisk siden legene ikke har funnet noe feil med meg. 

Artikkelen om PMDD som var på NRK for noen uker siden er en perfekt beskrivelse av hvordan jeg har det på progesterontilskudd. Jeg har i utgangspunktet ganske heftig PMS, men heldigvis ikke sååå ille.  

Er det flere som har det slik? Jeg føler meg så enormt alene i dag. 

Anonymkode: 0091b...18f

Hei! Det er helt normalt å ha det slik ❤️ Jeg har også vært i skikkelig ubalanse, ikke nødvendigvis ved innsett alene, men jeg kan likevel relatere til hva du skriver. 

For min egen del er det nok en kombinasjon av mye stress og usikkerhet i forbindelse med prøverør som gjør at jeg får sterke reaksjoner, som en forsterka PMS. Det er jo ikke rart heller, synes jeg. Tenk alt som skal klaffe og alle medisinene vi tar, at det blir en overload på systemet. 

Jeg har også tenkt mye på det at de rundt meg og partner ikke skal orke mer, for jeg er jo helt ufyselig og blir trigget av alt mulig. Men dette er jo ikke egentlig den du er, det er jo derfor det er så kjipt for deg for du gjenkjenner det. Jeg tror ikke du kan sette en strek mellom hormonell ubalanse fra progesteron/medisin og det å takle lite søvn eller trass. Fordi du er jo ikke gal eller psykisk syk, og det å kunne identifisere noe gjør at det er lettere å være forberedt på det, noe som igjen gjør at du kan legge til rette for å unngå situasjoner der du blir trigget. At mannen har hovedansvar for barnet i dagene før mensen fks. 

Uansett, poenget er, IVF forsterker alle slike følelser, dessverre ❤️ God bedring!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O25 skrev (3 timer siden):

Åh! Håper det går bra for dere ❤️ Hvor mange forsøk gjorde dere på første? Og hadde dere en god opplevelse?

Stemmer det at det er 12 ukers estimert ventetid fra første time og til behandling kan begynne?  

Hadde 2 uttak. Etter 1. Uttak ble jeg gravid 2 ganger med fryseforsøk, men mistet begge ganger i uke 7.

Ba da om utredning for habituell abort før jeg satte igang med andre uttak og ble påvist insulinresistens (har pcos). Startet da på metformin og gikk på dette i ca et halvt år før neste uttak. Da ble jeg gravid igjen med ferskforsøk og hun er nå snart 1,5 år 😊❤️ 

Hadde som sagt nytt uttak nå da fryste eskimoer fra sist forsøk overlevde ikke. De har nå dyrket til blasto for første gang i mine forsøk så er spent 😁

Jeg har hatt veldig gode opplevelser med behandlingen på riksen, men Har lest at dette er veldig individuelt så håper det beste for deg ❤️

Når det gjelder ventetiden så kan dette stemme. 😊 Sist innsett som ble avbrutt var i november og måtte vente til februar for å starte med nytt uttak. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...