mbetv Skrevet 5. mars 2022 #741 Del Skrevet 5. mars 2022 Perle94 skrev (20 timer siden): Heisann! Kaster meg på dette forumet. Godt å ha noen å dele med! Er mitt første forsøk 😊 Hadde egguttak onsdag 2 mars, fikk ut 8 egg der 6 av dem ble befruktet. Fikk satt inn ett flott 4 delt egg idag🤩🤞🏼 nå er det vell bare å vente, kjenner jeg er urolig for de neste ukene. Tiden går sent og ventetiden er altoppslukende! Masse lykke til, krysser fingrene for deg! Ventetiden føles laaaang, men for meg hjelper det veldig å leve så normalt som mulig mtp jobb og hverdag ellers. Men selvfølgelig ta det mer med ro enn vanlig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
regnbuer Skrevet 5. mars 2022 #742 Del Skrevet 5. mars 2022 Hei! Slenger meg på denne tråden. Vi er i gang med vårt første forsøk, og hadde egguttak i går. Er det slik at vi kommer til å få beskjed i løpet av dagen i dag om noen av eggene har blitt befruktet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 5. mars 2022 #743 Del Skrevet 5. mars 2022 Hei til dere gamle og nye 😊 Jeg har en inseminasjon og et i IVF-forsøk bak meg, og startet på andre forsøk IVF denne uka. Er singel, 37 år og gjør dette på egen hånd (med støtte fra familie og venner ❤️). Jeg var på kontrolltime i går og fikk dessverre den litt kjedelig beskjeden om at stimuleringen ikke hadde gått så bra denne syklusen. 😔Jeg har tatt Gonal F 175 enheter fire dager på rad, noe som forrige gang ga gode resultater. Denne gangen var det bare to eggposer som så ut til å bli modne, kanskje tre, og bare på venstre eggstokk. På høyre eggstokk var det ingen eggposer som hadde begynt å vokse, antakelig var dette på grunn av en ganske stor cyste som ser ut til å ha vært der og som nylig har sprukket.. gynekologen konfererte med en kollega og mente at jeg/vi kunne vurdere å fortsette, men jeg bestemte meg for at jeg stopper og heller forsøker igjen i neste syklus. Forrige gang hadde jeg syv store eggposer, men det var bare egg i fire av de. Når jeg får så få modne eggposer denne gangen, kan jeg tenke meg at det kanskje bare hadde blitt ett eller to egg, og det er jo veldig lite. Det er ikke sikkert det ville blitt et embryo ut av det en gang. Og jeg er ikke villig til å gå gjennom alt det det koster både fysisk, psykisk og økonomisk når sjansen for at det blir en graviditet er så liten (dette forsøket er privat, men jeg er også henvist til offentlig behandling nå). Jeg ble veldig lei meg og skuffet i går og er fortsatt skuffet over det, men prøver å se framover. Så da må jeg bare vente til neste mens og prøve igjen da🙂🤞🏻 Lykke til til alle dere som er i gang med behandling nå, håper det lykkes for dere❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 5. mars 2022 #744 Del Skrevet 5. mars 2022 regnbuer skrev (8 minutter siden): Hei! Slenger meg på denne tråden. Vi er i gang med vårt første forsøk, og hadde egguttak i går. Er det slik at vi kommer til å få beskjed i løpet av dagen i dag om noen av eggene har blitt befruktet? Det virker som det kommer an på om det går offentlig eller privat. Jeg har gått privat til nå, og da har jeg fått telefon dagen etter og så et par ganger til for å få beskjed om hva som evt blir klart til innsett. I det offentlige tror jeg man får litt mindre løpende beskjeder, det kan sikkert andre som har gått offentlig bekrefte. Lykke til🙂🤞🏻 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 5. mars 2022 #745 Del Skrevet 5. mars 2022 Åh så kjedelig @Hjertespar! Så bra at du hadde kontroll så tidlig i løpet at du "bare" kastet bort penger på fire dager med sprøyter. Ikke at det er noe trøst når det helst skulle vært en god runde 😒 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 5. mars 2022 #746 Del Skrevet 5. mars 2022 Neutral90 skrev (13 minutter siden): Åh så kjedelig @Hjertespar! Så bra at du hadde kontroll så tidlig i løpet at du "bare" kastet bort penger på fire dager med sprøyter. Ikke at det er noe trøst når det helst skulle vært en god runde 😒 Takk @Neutral90❤️Ja det var selvsagt veldig kjedelig. Men det er bedre å ta skuffelsen nå enn å bli enda mer skuffet over et mislykket uttak og/eller at det eventuelt ikke ville bli noe å sette tilbake. Det hadde vært mye tyngre, særlig fordi egguttaket var ganske tøft for meg sist. Ved å avbryte allerede nå betaler jeg «bare» kr 5000😳 - men det hadde blitt langt dyrere hvis vi gjennomførte uttaket. Så da måtte det bare bli sånn denne gangen. Krysser fingrene for neste syklus. Det hyggelige midt oppi det hele er at jeg har begynt å date en veldig fin mann, som jeg fortalte om min prosess allerede før første date, og som har stor forståelse for mitt ønske. Det er ikke noe hinder for ham for at vi fortsetter å bli kjent (han har to barn fra før). Så det er veldig koselig og jeg nyter det (og håper det varer) 🥰 Hvordan går det med deg?❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle94 Skrevet 5. mars 2022 #747 Del Skrevet 5. mars 2022 regnbuer skrev (1 time siden): Hei! Slenger meg på denne tråden. Vi er i gang med vårt første forsøk, og hadde egguttak i går. Er det slik at vi kommer til å få beskjed i løpet av dagen i dag om noen av eggene har blitt befruktet? Vi fikk beskjed ca midt på dagen om hvor mange egg som hadde blitt befruktet 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
megogdeg Skrevet 5. mars 2022 #748 Del Skrevet 5. mars 2022 Jeg hadde innsett på onsdag. Min første gang. Er veldig spent på om dette går veien 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 5. mars 2022 #749 Del Skrevet 5. mars 2022 Ginger83 skrev (20 timer siden): Hei, Hopper på her. Jeg var så heldig å bli gravid på første fersk forsøk etter å ha prøvd ca 1,5 år uten hell, prøvde vi ivf. Det var til og med kun to måneder etter min søster døde, så jenta vår var en regnbue jente vil jeg si, og har gitt så mye glede mitt i all sorgen. Ingen ting er som når er nytt liv kommer og gir håp når man mistet sin uendelig kjøre søster... Uendelig takknemlig for at jeg ble gravid med jenta vår..!!♥️♥️♥️♥️ Hun er en stor glede !! (min søster døde etter en tragisk ulykke) Nå er vi i gang med fryseforsøk og håper på et søsken for vår lille Jente. Men tenker egentlig det er en bonus om vi får en til. Men kan ikke annet enn å være forsiktig optimist siden det gikk forrige gang. ♥️♥️ jeg er 9dpo i dag (satte inn embryo på mandag 28.2). Er så spent nå...men klarer liksom ikke helt tro vi skal være så heldige igjen. !! Vi har heldigvis to til embyro i tillegg på frys. Så håper en av de går.. Ber og håper... 🙏♥️ Noen i samme situasjon? Hei! Så inderlig lei, men samtidig fin historie du har ❤️Mye man må gjennom til tider. Vi skal til samtale for søskenforsøk 16.mars. Vi håper på en lillesøster eller lillebror til vårt lille regnbuebarn som snart er 3. Har ett embryo på frys. men vi, som dere, var heldige og klaffet på første forsøk sist. Lever i håpet på at det skal gå denne gangen også, ellers må vi starte forfra igjen 🙂 Vet ikke hvor lang tid vi kan forvente før vi kan begynne, men fikk time til samtale veldig fort. Snakket med de på avdelingen og hun sa at ventetiden på søskenforsøk heldigvis ikke var så lang. Hvor lenge har du ventet på å starte fra du var på første samtale? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 5. mars 2022 #750 Del Skrevet 5. mars 2022 Hjertespar skrev (8 timer siden): Takk @Neutral90❤️Ja det var selvsagt veldig kjedelig. Men det er bedre å ta skuffelsen nå enn å bli enda mer skuffet over et mislykket uttak og/eller at det eventuelt ikke ville bli noe å sette tilbake. Det hadde vært mye tyngre, særlig fordi egguttaket var ganske tøft for meg sist. Ved å avbryte allerede nå betaler jeg «bare» kr 5000😳 - men det hadde blitt langt dyrere hvis vi gjennomførte uttaket. Så da måtte det bare bli sånn denne gangen. Krysser fingrene for neste syklus. Det hyggelige midt oppi det hele er at jeg har begynt å date en veldig fin mann, som jeg fortalte om min prosess allerede før første date, og som har stor forståelse for mitt ønske. Det er ikke noe hinder for ham for at vi fortsetter å bli kjent (han har to barn fra før). Så det er veldig koselig og jeg nyter det (og håper det varer) 🥰 Hvordan går det med deg?❤️ Så koselig med date! All hell og lykke på den stien 😄 her har vi slankepause frem til sommeren da det nok blir vårt aller siste forsøk.... 😏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym123456788888 Skrevet 6. mars 2022 #751 Del Skrevet 6. mars 2022 Hei! Jeg hadde innsett av 5 dagers blastocyst 24/02. Har egentlig testdag torsdag 10/03, men testet 03/03 og fikk 1-2 på clearblue🥰 Nå har jeg lyst å laste ned graviditets-app, men lurer på hva jeg skal sette som første dag av siste mens? Har pcos så aldri hatt regelmessig mens, og var frysforsøk jeg hadde nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøver89 Skrevet 7. mars 2022 #752 Del Skrevet 7. mars 2022 Anonym123456788888 skrev (15 timer siden): Hei! Jeg hadde innsett av 5 dagers blastocyst 24/02. Har egentlig testdag torsdag 10/03, men testet 03/03 og fikk 1-2 på clearblue🥰 Nå har jeg lyst å laste ned graviditets-app, men lurer på hva jeg skal sette som første dag av siste mens? Har pcos så aldri hatt regelmessig mens, og var frysforsøk jeg hadde nå. Gratulerer🥰 Du skal legge inn eggløsningsdatoen, som jeg vil tro var 5 dager før innsett?😊Hvis du bruker en kalkulator så regner den ut termin, og da kan du legge inn termin istedenfor første dag av siste mens i de fleste apper tror jeg😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #753 Del Skrevet 7. mars 2022 Meg som var bekymret for dårlig (det jeg trodde var, i allefall) hcg-stigning i forrige uke. Fikk i dag se et bitte lite hjerte slå på ultralyd, 7+1. Alle målinger som normalt, så håper alt går bra enda noen uker! Da kan jeg etterhvert puste litt lettere Anonymkode: 540cb...762 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 7. mars 2022 #754 Del Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Meg som var bekymret for dårlig (det jeg trodde var, i allefall) hcg-stigning i forrige uke. Fikk i dag se et bitte lite hjerte slå på ultralyd, 7+1. Alle målinger som normalt, så håper alt går bra enda noen uker! Da kan jeg etterhvert puste litt lettere Anonymkode: 540cb...762 Dette var gode nyheter, gratulerer med en fin vellykket TUL ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
regnbuer Skrevet 7. mars 2022 #755 Del Skrevet 7. mars 2022 Tre dager siden egguttak, og enda ikke hørt noe fra sykehuset om ett eller flere egg har blitt befruktet. Har prøvd å ringe i dag uten å få svar. Blir snart gal av å ikke vite, kjenner jeg. Vi har planlagt innsett på onsdag om det har gått bra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 7. mars 2022 #756 Del Skrevet 7. mars 2022 regnbuer skrev (1 time siden): Tre dager siden egguttak, og enda ikke hørt noe fra sykehuset om ett eller flere egg har blitt befruktet. Har prøvd å ringe i dag uten å få svar. Blir snart gal av å ikke vite, kjenner jeg. Vi har planlagt innsett på onsdag om det har gått bra. Hvis du ikke hører noe fra onsdag betyr det at det er noe å sette inn dersom de ikke hadde blitt befruktet hadde du fått beskjed innen nå med at innsett var avlyst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
regnbuer Skrevet 7. mars 2022 #757 Del Skrevet 7. mars 2022 Neutral90 skrev (12 minutter siden): Hvis du ikke hører noe fra onsdag betyr det at det er noe å sette inn dersom de ikke hadde blitt befruktet hadde du fått beskjed innen nå med at innsett var avlyst. Åh, takk for svar! Da skal jeg roe meg ned noen hakk 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle94 Skrevet 8. mars 2022 #758 Del Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Meg som var bekymret for dårlig (det jeg trodde var, i allefall) hcg-stigning i forrige uke. Fikk i dag se et bitte lite hjerte slå på ultralyd, 7+1. Alle målinger som normalt, så håper alt går bra enda noen uker! Da kan jeg etterhvert puste litt lettere Anonymkode: 540cb...762 Gratulerer🌺 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stiger Skrevet 10. mars 2022 #759 Del Skrevet 10. mars 2022 (endret) Endelig er vi i gang med 3. forsøk ❤️ Sprøytestart idag, kort protokoll med Gonal-f og Fyremadel etter hvert. Skal også gå på Klexane under hele stimuleringen. Ny kombinasjon dette, har tidligere brukt Menopur. Håper på bedre resultat og at dagene går fort fremover! Endret 10. mars 2022 av Stiger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LJo11 Skrevet 10. mars 2022 #760 Del Skrevet 10. mars 2022 Stiger skrev (Akkurat nå): Endelig er vi i gang med 3. forsøk ❤️ Sprøytestart idag, kort protokoll med Gonal-f og Fyremadel etter hvert. Skal også gå på Klexane under hele simuleringen. Ny kombinasjon dette, har tidligere brukt Menopur. Håper på bedre resultat og at dagene går fort fremover! Lykke til ❤ Håper du får tak i gullegget 🤞🏼 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå