Gå til innhold

Hvilken garminklokke?

sunnfriskogpositiv

Anbefalte innlegg

Godt voksen dame, har trent mye både kondisjon og styrke, men har nå slitt med helsa i et par år. Nå ønsker jeg å komme meg i form, og motiveres mye av å se framgang - tenker mest tur, lett jogging og kanskje spinning til å begynne med. Hvilken klokke anbefales? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen grunn til at du vil ha Garmin? Mannen min gav meg Vivoactive 4S til jul. Jeg syns den er ok. Hadde Fitbit før og likte appen til Fitbit bedre. Pluss at Fitbit kan linkes til PAI, noe som gav meg mye motivasjon. 

Anonymkode: 8c9d9...6a4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare en bitteliten tynn grunn til at jeg ønsker garmin, og det er at man kan se kondisjonsalder på klokka - og dermed bedring av denne når formen stiger. 

Hva er du mer fornøyd med på Fitbit? og hvilken fitbit har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke brukt Garmin så mye enda, altså. Mulig jeg liker den bedre på sikt. I mine øyne er den litt mer som en smartklokke, mens Fitbit gav meg bedre oversikt over treningen. Jeg hadde Fitbit charge 3 før. Jeg synket Fitbit'en til PAI og PAI-appen gav meg kondisjonsalder. 

Jeg har hatt to Fitbit-klokker og begge har sluttet å lade etter en stund. Så håper Garmin varer lengre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fitbit versa 2, men ikke hørt om PAI.. skal sjekke ut, men fortell gjerne litt om det :) Jeg kjøpte ak premium til fitbit.. kanskje sjekke ut den nærmere før jeg kjøper ny klokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.paihealth.com/

Veldig enkelt konsept der du «tjener» poeng ved å få forhøyet puls. Altså får du poeng for alt fra husarbeid, gå på butikken til styrketrening og jogging. Jeg syns iallfall det var veldig motiverende. Det er en PAI-tråd på dette forumet også, tror jeg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for tips, lastet den ned nå, så skal sjekke ut litt. Er såå dårlig i engelsk, men finner vel ut av det. Hvor kan man se kondisjonsalder? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en stund siden jeg brukte appen, men tror det lå under «history». 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Garmin sapphire fenix 6 og den er helt super. Fra å hate å jogge fikk den meg hekta. Er jo min egen lille personlige trener på armen.

Anonymkode: ecc12...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Garmin ikke støtter PAI er en deal breaker for meg. PAI er fantastisk og basert på store norske studier på hjertehelse! 😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss summers skrev (13 timer siden):

Jeg har garmin. Veldig fornøyd. Synker PAI via Apple helse. 

Akk ja, har Android 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtter opp om Garmin 245 Music. Genial treningsklokke med mulighet for å legge inn kompliserte intervaller, god app som gir mye god data og forståelige tilbakemeldinger, og ikke minst Spotify med nedlastet musikk (som gjør at mobilen kan legges igjen hjemme). 

Anonymkode: 4869f...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.12.2021 den 9.08):

Jeg er veldig fornøyd med min Garmin Forerunner 245. 

Anonymkode: e5117...4f3

Jeg har også Garmin Forerunner 245, men musikkversjonen som lar meg slagre spotifylister på klokka og spille rett i bluetooth ørepropper. Kjempefornøyd 👍🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 29.12.2021 den 18.41):

Er det noen grunn til at du vil ha Garmin? Mannen min gav meg Vivoactive 4S til jul. Jeg syns den er ok. Hadde Fitbit før og likte appen til Fitbit bedre. Pluss at Fitbit kan linkes til PAI, noe som gav meg mye motivasjon. 

Har samme klokka, og bruker PAI aktivt via Apple Health. Null problem om du har iPhone 😁

Anonymkode: 428f5...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vært borti både Fitbit og Polar opp gjennom årene, men aldri har jeg vært så fornøyd med en aktivitetsklokke (og app) som etter at jeg gikk over til Garmin. Føler de er i en annen liga enn Polar og Fitbit, egentlig. 

Selv har jeg Fenix 6S og er strålende fornøyd med denne. Fikk den som erstatning når min gamle og svært godt brukte 5S takket for seg. Utrolig bra garanti og service hos Garmin om noe skulle feile produktet også. 

Anonymkode: 0c708...f27

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)
Jeg jobber med å skrive tester av klokker, og jeg ville absolutt sett på Garmin Venu 2, Vivoactive 4, eller kanskje Polar Vantage M2. Alle disse klokkene er enkle i bruk, måler det viktigste, og kan være god motivasjon for de som ønsker å komme i gang med treningen. Fordelen med de to nevnte Garmin klokkene er at skjermen kan vise animerte figurer som utfører ulike styrkeøvelser. Det blir nesten som en PT på hånda. 

Forerunner 245 Music er også knakende god. Noe flere funksjoner knyttet til løping enn de to andre Garmin-modellene.

Jeg har skrevet test om de ulike modellene, men usikker på om det er lov å linke til egen nettside? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har Vivomove HR og er veldig fornøyd. Måler stort sett ganske nøyaktig, veldig customisable og veldig pen å se på. Hadde nok gått for en modell over hvis jeg kunne ha kjøpt på nytt og det er kun fordi jeg liker den, men jeg vil ha mer :)

Anonymkode: 50585...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...