AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #1 Del Skrevet 29. desember 2021 Jeg er midt i andre prøveperiode på dobbel dose femar og håper jeg treffer denne gangen. Jeg fikk nettopp innkalling til tredje covid-vaksinedose. Da jeg tok dose en og to hadde jeg blødninger i flere måneder i strekk etterpå. Jeg vil gjerne ta vaksinen, men bør jeg vente til jeg er gravid eller er det verre? Er redd for å ødelegge behandlingen hvis jeg blør kontinuerlig. Spesialisten jeg går til har juleferie og koronatelefonen visste ikke. Ifølge FHI skal det være trygt, men hvis jeg blør konstant så vil jo det gå ut over sjansen for å bli gravid for å si det mildt. Jeg er så usikker. Vil så gjerne gjøre ting rett, men syntes det er vanskelig å vite hva som er rett. Hva gjør jeg? Skal jeg ta sjansen og vaksinere meg nå eller vente til jeg evt er gravid og vaksinere meg da? Anonymkode: 4892a...ecd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #2 Del Skrevet 29. desember 2021 Hei! Jeg er i akkurat samme situasjon, er også i andre pp med dobbel dose femar/Letrozol. Jeg kommer til å utsette 3. dose, iallfall til jeg er ferdig med Letrozol behandlingene. Anonymkode: d5481...e5f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #3 Del Skrevet 29. desember 2021 De som fikk endret menstruasjon/syklus som bivirkning av 1. eller 2. dose anbefales vel ikke å ta 3. dose? Anonymkode: 1906f...ee7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #4 Del Skrevet 29. desember 2021 fhi anbefaler at de som har fått mye reaksjoner i blødning på 1 og 2 ikke tar oppfriskning. Stod i VG for noen dager siden. Anonymkode: 4a4d9...6cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #5 Del Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): fhi anbefaler at de som har fått mye reaksjoner i blødning på 1 og 2 ikke tar oppfriskning. Stod i VG for noen dager siden. Anonymkode: 4a4d9...6cf Men ts skal da vel ikke ta samme vaksine nå? Hun bør forsøke en ny type. Det bør vi alle. Uansett er ikke vg en kilde til informasjon du bør stole på. Les helsenorge sin info og hold deg til den. ts: det kan da vel ikke være så om å gjøre å få barn nå heller enn om noen måneder eller år? Omikron vil påregnelig smitte oss alle innen neste år er omme, så valget er mellom omikron, vaksine nå eller vaksine senere under enten graviditet eller neste forsøk. Anonymkode: 801b8...633 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 29. desember 2021 #6 Del Skrevet 29. desember 2021 Hvis du begynner å blø masse , som sist, så vil du sannsynligvis ikke bli gravid heller. Jeg hadde definitvt ikke tatt dose 3 i ditt tilfelle. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #7 Del Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De som fikk endret menstruasjon/syklus som bivirkning av 1. eller 2. dose anbefales vel ikke å ta 3. dose? Anonymkode: 1906f...ee7 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): fhi anbefaler at de som har fått mye reaksjoner i blødning på 1 og 2 ikke tar oppfriskning. Stod i VG for noen dager siden. Anonymkode: 4a4d9...6cf Det stod at du skulle avvente til symptomene har gitt seg og de har de jo, men vil ikke risikere behandlingen, så derav usikkerheten Anonymkode: 4892a...ecd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #8 Del Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Men ts skal da vel ikke ta samme vaksine nå? Hun bør forsøke en ny type. Det bør vi alle. Uansett er ikke vg en kilde til informasjon du bør stole på. Les helsenorge sin info og hold deg til den. ts: det kan da vel ikke være så om å gjøre å få barn nå heller enn om noen måneder eller år? Omikron vil påregnelig smitte oss alle innen neste år er omme, så valget er mellom omikron, vaksine nå eller vaksine senere under enten graviditet eller neste forsøk. Anonymkode: 801b8...633 Jeg og samboer har prøvd i to år. Har ventet et år på å komme til hos denne spesialisten og har oppfølging med femar fram til mars. Jeg tror ikke jeg vil få muligheten til en ny runde på en lang stund. Jeg er 31. avbryter jeg nå vil jeg måtte vente enda lenger før jeg evt kommer på venteliste For IVF, så ja. Jeg føler det er vanskelig å skulle vente Anonymkode: 4892a...ecd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen of the North Skrevet 29. desember 2021 #9 Del Skrevet 29. desember 2021 Er du innkalt til å ta dose 3 før 3 januar? Hvis ja, book om timen til du får snakket med spesialisten. Hvis nei, snakk med spesialisten når de åpner over nyttår og hør på anbefaling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #10 Del Skrevet 29. desember 2021 Jeg er i en ICSI prosess selv og skal IKKE ta vaksinen dose 3 fordi jeg fikk blødningsforstyrrelser etter dose 2. Er mye eldre enn deg da, jeg mener du har god tid enda og at du faktisk har tid til å vente til menstruasjonen har stabilisert seg etter 3. dose. Anonymkode: 93c78...0f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #11 Del Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er i en ICSI prosess selv og skal IKKE ta vaksinen dose 3 fordi jeg fikk blødningsforstyrrelser etter dose 2. Er mye eldre enn deg da, jeg mener du har god tid enda og at du faktisk har tid til å vente til menstruasjonen har stabilisert seg etter 3. dose. Anonymkode: 93c78...0f9 Nå var vel ikke spørsmålet til ts om hun skulle utsette å prøve å bli gravid. Er vel ikke noe å utsette når man har prøvd så lenge, det er unødvendig å kommentere. Anonymkode: d5481...e5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #12 Del Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg er i en ICSI prosess selv og skal IKKE ta vaksinen dose 3 fordi jeg fikk blødningsforstyrrelser etter dose 2. Er mye eldre enn deg da, jeg mener du har god tid enda og at du faktisk har tid til å vente til menstruasjonen har stabilisert seg etter 3. dose. Anonymkode: 93c78...0f9 Jeg ønsker ikke å bli en gammel mor. Hadde gamle foreldre og ønsker ikke det samme for barna mine. Jeg føler jeg er sent nok ute allerede for å være ærlig. For meg er det ikke aktuelt å utsette behandlingen for en vaksine jeg kan ta om et par måneder. Anonymkode: 4892a...ecd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #13 Del Skrevet 30. desember 2021 IKKE ta den! Det er absolutt INGEN som kan vite om vaksinen vil påvirke deg nå som du prøver. Skjer det, er det sannsynligvis forbigående, men siden dere holder på med fertilitetsbehandling, så hadde jeg ikke tatt sjansen! For de som har prøvd lenge / har problemer med å bli gravid, så er det ikke vits å ta sjansen. Det er bedre å ta mer hensyn frem til du er i 2 trimester og kan ta vaksinen. I løpet av 12 uker klarer man å være litt restriktiv med hvor mange man er med, huske på munnbind og håndvask. Anonymkode: f2674...895 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #14 Del Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Men ts skal da vel ikke ta samme vaksine nå? Hun bør forsøke en ny type. Det bør vi alle. Uansett er ikke vg en kilde til informasjon du bør stole på. Les helsenorge sin info og hold deg til den. ts: det kan da vel ikke være så om å gjøre å få barn nå heller enn om noen måneder eller år? Omikron vil påregnelig smitte oss alle innen neste år er omme, så valget er mellom omikron, vaksine nå eller vaksine senere under enten graviditet eller neste forsøk. Anonymkode: 801b8...633 De er under fertilitetsbehandling! De kan ha prøvd flere år allerede. Siden hun hadde vedvarende blødninger i flere måneder etter, så sier det seg selv at det er stor sjanse for at dette har påvirket syklusen, og det kan jo hende blødningen er hormonell og et eggløsning aldri fant sted de månedene. Det er heller ikke fristende å ha sex for mange når de blør, så da utgår jo evt. forsøk også. Anonymkode: f2674...895 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå