AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #61 Del Skrevet 29. desember 2021 Ikke bare muslimer som tror det. Kjenner noen "superkristne" som også mener at helvete er den riktige plassen for meg. Anonymkode: d0903...869 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #62 Del Skrevet 29. desember 2021 De vil grilles til evig tid. Anonymkode: e1716...104 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlitterSnøkrystall Skrevet 29. desember 2021 #63 Del Skrevet 29. desember 2021 Hvem er "de"? Vi er vel alle sammen mennesker? Kan folk slutte og være så fordommsfulle og stygge mot hverandre? Hvorfor dømme alle mennesker Bassert på tro? Alle mennesker er forskjellige. Kan vi ikke være gode med hverandre?❤🙏🏽 dere som dømmer muslimer er jo ikke noe bedre en muslimer som dømmer? Eller kristene som dømmer eller atiester som dømmer eller jøder som dømmer osv? Dere gjør jo det samme selv. Mange muslimer lar slikt bli mellom gud og seg selv, hvem som skal bli dømt av gud og ikke. Det er det bare gud selv som vet og ingen andre. Og alle mennesker har synder. Og ha fordommer mot andre er også en synd. Også I islam. Og I andre religioner. Det beste er og tenke på sine egne feil og be gud om tilgivelse. Og om man ikke er religiøs så pass Heller på seg selv. Og se egene feil I steden for og alltid finne Andre's feil. End of the story! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #64 Del Skrevet 29. desember 2021 Sommer2464 skrev (20 timer siden): Dere muslimer tror dere de aller fleste nordmenn kommer til helvete fordi de ikke er muslimer. Hahahaha sannelig må jeg le av det du skriver. Vet du som en muslim kan jeg trygt si deg det at vi er alle mennesker en. Og alle synder vi. Vi er ikke perfekte skapt i guds navn fordi vi er muslimer. Vi feiler på veien. Og alle og enhver skal bli dømt for sine handlinger. Så nei tror ikke alle nordmenn havner i helvete og heller ikke alle muslimer havner i paradis. Vår tro er bygget på gode handlinger, gjerninger og en god moral. Du skal respektere alle mennesker uansett kjønn, etnisitet tro eller hva det måtte være. Så dette kan vi la være opp til Gud. Han vet best. Bare veldig synd at vi blir fremstilt som terrorister av medier... Anonymkode: a82c3...d4d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #65 Del Skrevet 29. desember 2021 Har lest et par ting om helvete ifølge Islam. Det ene var at engelen Mikail (Michael) så helvete og ble så satt ut at han aldri lo igjen. Det andre er at profet Muhammad ble spurt om helvete av sine følgere. Han svarte at han hadde sett inn i helvete og at majoriteten av dem var kvinner. Når han ble spurt hvorfor så svarte han at de ikke verdsatte mennene i sitt liv. Når man ser samfunnsutviklingen så ser man helt klart at norske kvinner ikke verdsetter norske menn, og dermed kommer de fleste av dem til å havne i helvete. Anonymkode: b6c8d...2c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #66 Del Skrevet 29. desember 2021 Hvorfor skulle jeg bry meg om hvor muslimer tror jeg "havner" etter at jeg er død? Jeg havner i jorda, antagelig kremert og lagt i en urne, og der forblir jeg. De kan gå rundt og tro så mye sprøyt og påfunn de vil for min del. Det gjør det ikke sant av den grunn. Anonymkode: 66dd7...2d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 29. desember 2021 #67 Del Skrevet 29. desember 2021 Thanos skrev (1 time siden): Selv om du ikke tror på det, betyr ikke at helvete ikke finnes.. FYI. Klart det. Det er sikkert mye jeg ikke tror på eller vet om som finnes. Poenget mitt er at det er av like liten betydning for meg om noen mener at jeg kommer til helvete som til Hundremeterskogen når jeg ikke selv tror på det. At noen på grunn av sin tro tenker at jeg kommer til helvete blir ikke noe jeg forholder meg til, eller trues av, når jeg selv ikke tror. Jeg tror dessuten ikke på at muslimer generelt tror at vi nordmenn kommer til helvete. Særdeles mange muslimer er født muslimer, men ikke særlig mer troende enn vi nordmenn i realiteten er kristne, om vi aldri så mye er medlem i statskirken. Eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 29. desember 2021 #68 Del Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har lest et par ting om helvete ifølge Islam. Det ene var at engelen Mikail (Michael) så helvete og ble så satt ut at han aldri lo igjen. Det andre er at profet Muhammad ble spurt om helvete av sine følgere. Han svarte at han hadde sett inn i helvete og at majoriteten av dem var kvinner. Når han ble spurt hvorfor så svarte han at de ikke verdsatte mennene i sitt liv. Når man ser samfunnsutviklingen så ser man helt klart at norske kvinner ikke verdsetter norske menn, og dermed kommer de fleste av dem til å havne i helvete. Anonymkode: b6c8d...2c4 😬😂😂😂....Må da bli helvetttes fullt der da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #69 Del Skrevet 29. desember 2021 Sommer2464 skrev (22 timer siden): Dere muslimer tror dere de aller fleste nordmenn kommer til helvete fordi de ikke er muslimer. De fleste, ja. Siden de fleste nordmenn har hørt om islam men avviser det. Anonymkode: aa5ba...e44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #70 Del Skrevet 29. desember 2021 Jaja, men det tror jo min kristne far at vi ikke troende voksne barn kommer til helvete Anonymkode: 53d92...af4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #71 Del Skrevet 29. desember 2021 Sommer2464 skrev (På 28.12.2021 den 22.04): Dere muslimer tror dere de aller fleste nordmenn kommer til helvete fordi de ikke er muslimer. Nordmenn = norsk statsborger Såvidt jeg vet så har mange muslimer norsk pass. AnonymBruker skrev (På 29.12.2021 den 11.03): Haha, nei. de fleste medlemmene av «statskirken» er ateister. Meg inkludert. Anonymkode: b0370...c28 Du er ikke ateist, om du er medlem av ett religiøst samfunn. Da tror du på Gud, og lurer deg selv. Så enkelt er det. Om du er ateist, da er du IKKE medlem av noen religiøst samfunn. Anonymkode: 878de...62d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 29. desember 2021 Forfatter #72 Del Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Du er ikke ateist, om du er medlem av ett religiøst samfunn. Da tror du på Gud, og lurer deg selv. Så enkelt er det. Om du er ateist, da er du IKKE medlem av noen religiøst samfunn. Anonymkode: 878de...62d Nå tøver du fælt. AnonymBruker skrev (19 timer siden): Nordmenn = norsk statsborger Såvidt jeg vet så har mange muslimer norsk pass. Anonymkode: 878de...62d Etnisk norske. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 29. desember 2021 #73 Del Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du er ikke ateist, om du er medlem av ett religiøst samfunn. Da tror du på Gud, og lurer deg selv. Så enkelt er det. Om du er ateist, da er du IKKE medlem av noen religiøst samfunn. Anonymkode: 878de...62d Øøøh.. Selvsagt er det mange ateister i Statskirken, de melder jo inn folk hele tiden uten at de har bedt om det (eller har blitt spurt), uten at de har blitt døpt eller konfirmert, og de melder inn på nytt flere som har aktivt meldt seg ut flere ganger 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 30. desember 2021 #74 Del Skrevet 30. desember 2021 Sannheten er at alle religiøse tror på den samme guden, for det fins jo bare én gud, og den er for hele verden og bryr seg ikke om hva du tror på. Helvete er allerede her på jorda, så kanskje vi alle faktisk lever i Helvete allerede nå? Ifølge det spirituelle og åndelige lever vi på en 3-dimensjonell planet, og vi er jo ikke spesielt smarte siden man kriger pga religion, livssyn, landområder, ressurser, rikdom, makt osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlitterSnøkrystall Skrevet 30. desember 2021 #75 Del Skrevet 30. desember 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: hvor har du disse løgnene fra? her må du vise til kilder for dine alvorlige påstander. tror neppe muslimer flest bryr seg om ditt oppgjør med Gud. Muslimer flest er ute etter å leve et fredelig liv i sitt nye land. Anonymkode: 111c2...442 Enig. Hilsen muslim. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skid_raw Skrevet 30. desember 2021 #76 Del Skrevet 30. desember 2021 En tråd som åpenbart skal funke som flame baiting. Men folk er smarte og faller ikke for dette :) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 30. desember 2021 #77 Del Skrevet 30. desember 2021 (endret) Entern skrev (På 29.12.2021 den 0.44): Jødene gjør ikke det 🤷🏻♂️ Buddhistene gjør ikke det 🤷🏻♂️ Mange kristne gjør ikke det 🤷🏻♂️ Jeg syns ikke de snakker om noe annet enn synd og helvete de gangene jeg blir tvunget i kirken 🤷🏻♀️🤷🏻♀️ Endret 30. desember 2021 av Vera 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 30. desember 2021 #78 Del Skrevet 30. desember 2021 Vera skrev (4 minutter siden): Jeg syns ikke de snakker om noe annet enn synd og helvete de gangene jeg blir tvunget i kirken 🤷🏻♀️🤷🏻♀️ Det har jeg aldri opplevd. Kommer veldig an på presten. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 30. desember 2021 #79 Del Skrevet 30. desember 2021 Sommer2464 skrev (På 28.12.2021 den 22.04): Dere muslimer tror dere de aller fleste nordmenn kommer til helvete fordi de ikke er muslimer. Hvordan stiller det seg med muslimske nordmenn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #80 Del Skrevet 30. desember 2021 Tro er tro, det handler om nettopp det. Man vet ikke. Her tror mange mye om profeten, og mange tror sitt om kristne, jøder, buddhister ect. Det å latterliggjøre andres tro er smålig og viser en manglende forståelse på religion og historie. Jeg tror ikke at alle prester er pedofile, selv om det er en stygg statistikk innenfor den katolske kirke. Jeg tror heller ikke mine muslimske naboer som jeg omgåes med og anser som venner, ønsker meg til helvete. Siviliserte mennesker snakker sammen og kan forstå hverandre, selv med ulikt livssyn og tro. Anonymkode: 89a8b...f22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå