AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #81 Del Skrevet 30. desember 2021 Du burde se på konteksten, og ikke bare slenge ut tilfeldige vers uten forklaringen. Slik dere muslimer pleier å klage på at andre gjør mot dere. Har ikke giddi å lese hele tråden, svarer kun på hi. For det første; samma for meg hva andre tror om meg. For det andre; som jeg også sier til kristne som uttrykker det samme, jeg tror helvette er et jævla kult sted, mye fest og moro, og alle de beste folka som ikke tar seg sjøl så selvhøytidelig. Anonymkode: fbff1...c06 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnartMammaLykke Skrevet 30. desember 2021 #82 Del Skrevet 30. desember 2021 Jaja, la de tro det da😘 Man skal høre mye rart før øra detter av.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 30. desember 2021 #83 Del Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Tro er tro, det handler om nettopp det. Man vet ikke. Her tror mange mye om profeten, og mange tror sitt om kristne, jøder, buddhister ect. Det å latterliggjøre andres tro er smålig og viser en manglende forståelse på religion og historie. Jeg tror ikke at alle prester er pedofile, selv om det er en stygg statistikk innenfor den katolske kirke. Jeg tror heller ikke mine muslimske naboer som jeg omgåes med og anser som venner, ønsker meg til helvete. Siviliserte mennesker snakker sammen og kan forstå hverandre, selv med ulikt livssyn og tro. Anonymkode: 89a8b...f22 Jepp. Har aldri møtt en muslim IRL jeg ikke har kommet kjempegodt overens med. Tror ting fort blir kjipere på Internett, som jo virker dehumaniserende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #84 Del Skrevet 30. desember 2021 1 hour ago, Entern said: Har aldri møtt en muslim IRL jeg ikke har kommet kjempegodt overens med. Det må vel isåfall være meg det. Jeg liker ikke deg og du liker ikke meg. Men sånn er livet vi kan ikke like alle. Anonymkode: 3287e...ee8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 30. desember 2021 #85 Del Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det må vel isåfall være meg det. Jeg liker ikke deg og du liker ikke meg. Men sånn er livet vi kan ikke like alle. Anonymkode: 3287e...ee8 Stemmer det, men vi har ikke møttes IRL bare på nettet. Som sagt virker nettet dehumaniserende. Og ja man kan ikke like alle. Så lenge man ikke faktisk HATER hverandre ganske kraftig, spiller det ingen rolle. Det er bare å unngå hverandre det. Akkurat som det bare er å unngå de trådene som har som generell målsetning å fremstille abrahamitter som idioter. Greier det ikke alltid men jobber med saken. Problemet med å være religiøs er at man kan bli litt følsom. Hvis noen snakker ned religionen skikkelig grovt er det litt som om noen snakker ned familien, det føles ikke greit. Og seffern hvis begge sider er religiøse...huff. Men men. Lykke til videre! 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 30. desember 2021 Forfatter #86 Del Skrevet 30. desember 2021 Vera skrev (2 timer siden): Jeg syns ikke de snakker om noe annet enn synd og helvete de gangene jeg blir tvunget i kirken 🤷🏻♀️🤷🏻♀️ Det er et resultat av den katolske kirke som ble med videre i den protestantiske kirke der kirken har mer makt enn Bibelen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #87 Del Skrevet 30. desember 2021 Alterego666 skrev (4 timer siden): Hvordan stiller det seg med muslimske nordmenn? Det finnes selvfølgelig ikke muslimske nordmenn. Anonymkode: 54ea5...37b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 30. desember 2021 #88 Del Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det finnes selvfølgelig ikke muslimske nordmenn. Anonymkode: 54ea5...37b Nå er jeg fersk på forumet her, så det er mulig det er noe jeg har misforstått, men: Hvorfor er det så mange anonyme brukere som poster åpenbart feilaktige påstander helt uten begrunnelse eller dokumentasjon, som denne? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 30. desember 2021 #89 Del Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det finnes selvfølgelig ikke muslimske nordmenn. Anonymkode: 54ea5...37b Jeg lar @Capitan Fracassa svare for meg: Capitan Fracassa skrev (4 minutter siden): Nå er jeg fersk på forumet her, så det er mulig det er noe jeg har misforstått, men: Hvorfor er det så mange anonyme brukere som poster åpenbart feilaktige påstander helt uten begrunnelse eller dokumentasjon, som denne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 30. desember 2021 #90 Del Skrevet 30. desember 2021 Tråden er ryddet for avsporinger og brukerdebatt i tillegg er tråden ryddet for siteringer av slettede innlegg. - Rhodiola, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 30. desember 2021 #91 Del Skrevet 30. desember 2021 Trolltunge skrev (På 12/29/2021 den 20.18): Klart det. Det er sikkert mye jeg ikke tror på eller vet om som finnes. Poenget mitt er at det er av like liten betydning for meg om noen mener at jeg kommer til helvete som til Hundremeterskogen når jeg ikke selv tror på det. At noen på grunn av sin tro tenker at jeg kommer til helvete blir ikke noe jeg forholder meg til, eller trues av, når jeg selv ikke tror. Jeg tror dessuten ikke på at muslimer generelt tror at vi nordmenn kommer til helvete. Særdeles mange muslimer er født muslimer, men ikke særlig mer troende enn vi nordmenn i realiteten er kristne, om vi aldri så mye er medlem i statskirken. Eller ikke. Gode poeng. 👍 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #92 Del Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 12/29/2021 den 17.21): ssb sine tall viser også at kun 26% benekter Guds eksistens, det betyr at hele 74% av befolkningen er skikkelige, religiøse mennesker det gitt Det er grader av himmel ifølge Koranen, så du viille uansett ikke havnet på samme sted med mindre du var muslim Anonymkode: b29b0...06c Helt feil. For det første: SSB fører ikke statistikk over folks tro, de fører statistikk over medlemstall. For det andre: de beste tallene vi har er fra Monitor 2020-undersøkelsen. Den viser at 48% sier at de ikke tror på en gud, 30% tror og resten er usikre. 21% definerer seg selv som kristne. https://norwaytoday.info/news/fewer-and-fewer-norwegians-believe-in-god-survey-shows/amp/ Anonymkode: d1119...6eb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlitterSnøkrystall Skrevet 31. desember 2021 #93 Del Skrevet 31. desember 2021 (endret) 13 hours ago, AnonymBruker said: Det finnes selvfølgelig ikke muslimske nordmenn. Anonymkode: 54ea5...37b Jo det gjør det. Islam er ingen folkeslag men religion og det er mange etniske norske som har konvertert til islam. Endret 31. desember 2021 av GlitterSnøkrystall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #94 Del Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Helt feil. For det første: SSB fører ikke statistikk over folks tro, de fører statistikk over medlemstall. For det andre: de beste tallene vi har er fra Monitor 2020-undersøkelsen. Den viser at 48% sier at de ikke tror på en gud, 30% tror og resten er usikre. 21% definerer seg selv som kristne. https://norwaytoday.info/news/fewer-and-fewer-norwegians-believe-in-god-survey-shows/amp/ Anonymkode: d1119...6eb Som sagt helt feil: "Samtidig har andelen som har svart at de ikke tror på noen form for Gud økt fra 10 prosent i 1991 til 26 prosent i 2018." https://www.ssb.no/kultur-og-fritid/religion-og-livssyn/artikler/sekularisering-i-norge Ateister er altså en minoritet, selv blant den ikke-troende minoriteten hvorav de fleste tror det kan finnes en Gud. Anonymkode: b29b0...06c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #95 Del Skrevet 2. januar 2022 Sommer2464 skrev (På 28.12.2021 den 22.04): Dere muslimer tror dere de aller fleste nordmenn kommer til helvete fordi de ikke er muslimer. Sitat Indeed, the believers, Jews, Christians, and Sabians—whoever truly believes in God and the Last Day and does good will have their reward with their Lord. And there will be no fear for them, nor will they grieve.[Quran 2:62] Anonymkode: aa5ba...e44 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #96 Del Skrevet 2. januar 2022 Skiftenøkkel skrev (På 29.12.2021 den 12.05): Hva med stakkars isolerte urfolk som ikke har hørt eventyrene, kommer de også til helvete? Nei. Anonymkode: e4ed1...fe3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 2. januar 2022 Forfatter #97 Del Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Indeed, the believers, Jews, Christians, and Sabians—whoever Truly believes in God and the last day and does good will have their reward with their Lord. And there will be no fear for them, nor will they grieve. Anonymkode: aa5ba...e44 Hva med stakkars ateister kommer ikke de til paradis/himmelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #98 Del Skrevet 2. januar 2022 Sommer2464 skrev (1 time siden): Hva med stakkars ateister kommer ikke de til paradis/himmelen. Nei, de har valgt å benekte Gud og gjøre opprør mot Han. Alle kan omvende seg og be om tilgivelse mens man lever, når man står forran Gud på dommedag er det for sent. Anonymkode: b29b0...06c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 2. januar 2022 Forfatter #99 Del Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, de har valgt å benekte Gud og gjøre opprør mot Han. Alle kan omvende seg og be om tilgivelse mens man lever, når man står forran Gud på dommedag er det for sent. Anonymkode: b29b0...06c Folk som har slike meninger i et land med så mange ateister burde bli overvåket av PST. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 #100 Del Skrevet 2. januar 2022 Sommer2464 skrev (1 minutt siden): Folk som har slike meninger i et land med så mange ateister burde bli overvåket av PST. Du mener man skal overvåkes for å ha en religiøs mening? Høres ut som du er i feil land, for i Norge har vi trosfrihet. Kanskje du bør søke asyl i statsateistiske Kina? I Norge er flertallet kristne, med en voksende andel muslimer og andre religiøse, ikke-troende er en minoritet, ateister er en minoritet blant denne ubetydelige minoriteten. Anonymkode: b29b0...06c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå