AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #1 Del Skrevet 28. desember 2021 Jeg og mannen "krangler" litt om hvorvidt sjakk er en sport eller ikke. Har fulgt litt med på sjakk i dag. Mannen mener det er sport, men de sitter jo bare og flytter noen brikker. Det er jo bare å se på brikkene og tenke litt. Det kan jo alle gjøre? Hva synes dere, er sjakk sport eller bare en liten hobby? Anonymkode: 2d8f9...243 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 28. desember 2021 #2 Del Skrevet 28. desember 2021 Anbefaler å sette seg inn i hvor ekstremt mye trening som legges inn i dette for å holde verdensnivå før man kaller det en "liten hobby" 😅 Det mer interessante er at vi i Norge har skillet mellom sport og idrett som kanskje ikke er like klart på engelsk med det engelske "sport"? Interessant diskusjon, men for meg definitivt en sport ja. Et kjapt Google-søk returnerer resultater som viser at for eksempel IOC anser det som en sport. https://www.chess.com/article/view/is-chess-a-sport Så kan man sitte hjemme å diskutere så mye man vil, men da vil jeg tro det skal være greit å kalle det en sport 😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #3 Del Skrevet 28. desember 2021 Sjakk er ikke sport. Anonymkode: 438d2...844 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #4 Del Skrevet 28. desember 2021 Sandum.PT skrev (1 minutt siden): Anbefaler å sette seg inn i hvor ekstremt mye trening som legges inn i dette for å holde verdensnivå før man kaller det en "liten hobby" 😅 Det mer interessante er at vi i Norge har skillet mellom sport og idrett som kanskje ikke er like klart på engelsk med det engelske "sport"? Interessant diskusjon, men for meg definitivt en sport ja. Et kjapt Google-søk returnerer resultater som viser at for eksempel IOC anser det som en sport. https://www.chess.com/article/view/is-chess-a-sport Så kan man sitte hjemme å diskutere så mye man vil, men da vil jeg tro det skal være greit å kalle det en sport 😊 Det legges også mye trening i å studere fysikk, betyr det at fysikk er en sport ? Anonymkode: 438d2...844 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #5 Del Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det legges også mye trening i å studere fysikk, betyr det at fysikk er en sport ? Anonymkode: 438d2...844 De som studerer fysikk gjør det ikke for å konkurrere mot andre i fysikk-konkurranser. Altså, det finnes enkelte fysikk-konkurranser, men det er mer for å motivere og ha det gøy. Det er ingen som studerer fysikk utelukkende for å konkurrere i fysikk-konkurranser. Anonymkode: 72570...a6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 29. desember 2021 #6 Del Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det legges også mye trening i å studere fysikk, betyr det at fysikk er en sport ? Anonymkode: 438d2...844 Jeg forholder meg til IOC sin definisjon av hva som er sport og ikke, så kan andre være uenige 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doktor Dyregod Skrevet 29. desember 2021 #7 Del Skrevet 29. desember 2021 Sjakk er et brettspill. Da er alle brettspill sport i så fall 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #8 Del Skrevet 29. desember 2021 "Sport er idrettslig, fysisk aktivitet utover hvilenivå. Sport kan også brukes om noe man driver på med for konkurransens eller spenningens skyld. I dag brukes sport og idrett ofte som synonymer" -SNL Så ja. Sjakk er en sport.. Anonymkode: 64446...815 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #9 Del Skrevet 1. januar 2022 Like mye sport som golf. Der de slår en ball og så setter seg i den teite, lille bilen for å kjøre etter. 😆 Anonymkode: fe12f...2af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå