Gå til innhold

Har du kansellert Morgan Freeman?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I og med metoo-saken som var mot Morgan Freeman for et par år siden, har du sluttet å se filmer med han?

Anonymkode: 8e0b4...b4d

Nei, jeg har ikke gjort det. Jeg ser også filmer med Kevin Spacey. Skal vi være ærlig så var Harvey Weinstein en glitrende produsent. Men et så stort rasshøl at han nå sitter inne. Men det han fikk laget er jo bra? At han ikke får lage noe mer er greit.

Endret av Michaelhe
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (22 minutter siden):

Syns omtrent at "alle" kjendiser får beskyldninger av ymse slag mot seg. Alt fra konemishandling, voldtekt og seksuell trakassering. Skulle man kansellert alle disse, så hadde det knapt vært filmer å se, eller musikk å høre på. 

Enig. Men kommer også an på hvor alvorlig forbrytelse man har begått. Jeg kan se gjennom fingrene på en skuespiller som har klapset damer på rumpa, men ikke en som har begått voldtekt av barn. 

Anonymkode: d967e...a55

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nei. Har ikke sluttet å høre på Michael Jackson eller lese Hamsun heller. 

Anonymkode: c42b8...fd0

Ok, Hamsun var nazist, så den er grei. Men hvorfor drar du opp MJ i denne konteksten? Han har aldri gjort noe galt? Du mener vel ikke de falske beskyldningene som han er renvasket for?

Anonymkode: ad68c...cd3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michaelhe skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg har ikke gjort det. Jeg ser også filmer med Kevin Spacey. Skal vi være ærlig så var Harvey Weinstein en glitrende produsent. Men et så stort rasshøl at han nå sitter inne. Men det han fikk laget er jo bra? At han ikke får lage noe mer er greit.

Han lagde jo aldri filmene uansett så tror ikke man går glipp av noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Han lagde jo aldri filmene uansett så tror ikke man går glipp av noe. 

Han gjorde veldig mye bra som filmarbeider. Da tenker jeg på valg av manus, bearbeiding, og alt det som følger med produsentjobben. Kort sagt, Weinstein var et slags geni.

Han blir ikke noe mindre geni selv om han var en pervers gris/voldtektsmann.

Mange gode filmer som han hjalp fram. (Beklager. Jeg husket feil om The Quiet American. Han står ikke på listen deres på imdb. Men han produserte flere tarantino og Scorcese filmer?)

Det er vel ingen som nekter for hans evner, selv blant disse han voldtok? Han hadde makt fordi han hadde disse egenskapene.

Endret av Michaelhe
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (16 minutter siden):

Uh, kansellert på grunn av hans kommentar til Michael Caine om at han ville observert situasjonen hvor han dummet seg ut? 

Er det alt han har gjort??? Hva pokker🤣

Jeg tenkte at jeg ikke ville sjekke ut hva han hadde gjort i tilfelle jeg fikk et annet syn på for har alltid likt han veldig godt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, visp said:

Er det alt han har gjort??? Hva pokker🤣

Jeg tenkte at jeg ikke ville sjekke ut hva han hadde gjort i tilfelle jeg fikk et annet syn på for har alltid likt han veldig godt.

Var en reporter som mente han sendte henne et blikk mens han sa "wish i was there", eller noe i den duren.

Dette i det Michael Caine var ferdig med en historie hvor han hadde dummet seg ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (Akkurat nå):

Var en reporter som mente han sendte henne et blikk mens han sa "wish i was there", eller noe i den duren.

Dette i det Michael Caine var ferdig med en historie hvor han hadde dummet seg ut.

Herregud.. verden har gått av hengslene.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke har bestilt noe møte med han så kan jeg heller ikke kansellere.

Du mener kanskje boikotte? Nei, det gjør jeg ikke. 

Anonymkode: dca3c...350

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle man ha boikottet alle de som potensielt hadde gjort noe som ble sagt eller rapportert, så hadde du fort hatt en veldig lang liste. Om noen sier noe og henviser til noe, men det ikke eksisterer noen form for fysiske bevis av noe slag, så er det ord mot ord. Det er vanskelig å forholde seg til. Ser man til rettsaken mot Ghislaine Maxwell, så ser du ting som får dette til å virke som en mygg i universet. 

Så ser de filmene som potensielt kan være bra uavhengig av person. Hvordan de er som person behøver ikke nødvendigvis ha noe med deres skuespiller karakter.

Endret av missbluebird
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

missbluebird skrev (9 timer siden):

Skulle man ha boikottet alle de som potensielt hadde gjort noe som ble sagt eller rapportert, så hadde du fort hatt en veldig lang liste. Om noen sier noe og henviser til noe, men det ikke eksisterer noen form for fysiske bevis av noe slag, så er det ord mot ord. Det er vanskelig å forholde seg til. Ser man til rettsaken mot Ghislaine Maxwell, så ser du ting som får dette til å virke som en mygg i universet. 

Så ser de filmene som potensielt kan være bra uavhengig av person. Hvordan de er som person behøver ikke nødvendigvis ha noe med deres skuespiller karakter.

Skyldspørsmålet regner jeg som avgjort i Weistein saken. Men om Hitler hadde oppfunnet lyspæren, så hadde den fortsatt vært like nyttig.

Endret av Michaelhe
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Michaelhe said:

Skyldspørsmålet regener jeg som avgjort i Weistein saken. Men om Hitler hadde oppfunnet lyspæren, så hadde den fortsatt vært like nyttig.

Det er riktig og deler av Autobahn, Reichsautobahn er jo finanisert og bestemt laget av han. Er jo ikke akkurat som at den strekningen ikke brukes :)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (19 minutter siden):

Herregud.. verden har gått av hengslene.

Ja. Ja, det har den.

En del ting minner om en bisarr blanding av Viktoriatiden og USSR.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Katten.2.0 skrev (1 time siden):

Han sa det mens han stirret opp og ned på henne når hun var gravid. Hvis du ser etter det klippet så er begge de to andre kvinnene stumme, for de vet ikke hva de skal si etter å ha sett det. Du forteller bare en liten bit av alt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Han sa det mens han stirret opp og ned på henne når hun var gravid. Hvis du ser etter det klippet så er begge de to andre kvinnene stumme, for de vet ikke hva de skal si etter å ha sett det. Du forteller bare en liten bit av alt sammen.

Nåja.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er bare hvite heterofile menn som blir kansellert.

Anonymkode: 60520...50a

Det er vel ikke helt sant.

Bill Cosby og R. Kelly er vel rimelig kansellerte.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...