Gå til innhold

Bør Jehovas vitner forbys?

Sommer2464

Anbefalte innlegg

Sommer2464 skrev (16 timer siden):

Grunnen til at jeg spør om dette er fordi jeg synes det er utrolig at folk som ekskluderer fra menigheten og får familien til å bryte all kontakt på grunn av at de er homofile eller har feiret Jul.  Så hva tenker dere bør Jehovas vitner forbys?

Nei, vi har religionsfrihet her til lands, og det gir dem rett til å mene akkurat hva de vil selv om det sårer homolobbyens venner. Ateister kutter ut religiøse også, uten at man kan forby ateisme.

Anonymkode: 120a1...f3e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skiftenøkkel skrev (6 minutter siden):

Kan like gjerne bannlyse all religion. Men spesielt Smiths venner 

Liker du ikke religionsfrihet og våre vestlige verdier kan du flytte. Du vet det ikke sant? Kina gir deg sikkert asyl.

Anonymkode: 120a1...f3e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Sommer2464 said:

Kanskje vi bare bør forby det å kutte familiebånd på grunn av homofili og ikke de kristne menighetene der det er vanlig.

Kanskje vi bare bør forby alt vi ikke liker. F eks selleri og brokkoli.

Anonymkode: d2b3b...fbe

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftenøkkel skrev (2 timer siden):

Kan like gjerne bannlyse all religion. Men spesielt Smiths venner 

Liker absolutt ikke Smiths Venner men nei, det kan vi ikke gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Sommer2464 said:

Så hva tenker dere bør Jehovas vitner forbys?

Da burde man i så fall gjøre all religion forbudt. Hvordan skal man ellers bestemme og kontrollere slikt? Hvem bestemmer reglene? Hvem bestemmer hvilke religioner som skal forbys? Hvordan straffes dette?

Anonymkode: 84dcb...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sommer2464 skrev (19 timer siden):

Grunnen til at jeg spør om dette er fordi jeg synes det er utrolig at folk som ekskluderer fra menigheten og får familien til å bryte all kontakt på grunn av at de er homofile eller har feiret Jul.  Så hva tenker dere bør Jehovas vitner forbys?

For det første tenker jeg at det ikke nødvendigvis er en ulempe å kutte kontakt med hjernevasket familie. Da blir man fri å leve livet sitt som man selv vil - noe man ikke er og gjør når man er en del av en hjernevasket familie.

For det andre har jeg ikke sansen for de ekstreme holdningene de har og hvordan de oppbevarer sensitiv informasjon av svært pinlig og privat karakter om sine medlemmer uten at medlemmene får innsyn i hvilke opplysninger om dem er lagret. Her viser jeg til en dokumentar som ble vist på norsk tv hvor noen unge jenter fortalte om sin erfaring med sekten de heldigvis for dem sluttet å være en del av.

For det tredje mener jeg at sekter generelt er en uting og ekstreme religiøse eller kvasireligiøse bevegelser ikke hører hjemme i Norge. 

Men hvis man begynner med å forby JV, bør man også forby også praktiseringen av de ekstreme formene av islam. De bryter med menneskerettigheter i like stor grad. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...