Sommer2464 Skrevet 28. desember 2021 Forfatter #21 Del Skrevet 28. desember 2021 Jeg synes så synd på Bestemor Duck som sannsynligvis har utlevd sin egen sønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinneguide Skrevet 28. desember 2021 #22 Del Skrevet 28. desember 2021 Veggdyret skrev (4 timer siden): Nettopp. Det er jo helt normalt å ha nieser/nevøer på besøk med jevne mellomrom! Ellers er jo Bestemor Duck faktisk bestemor til Donald, så der har du iallefall en karakter som må ha hatt sex. Akkurat, det er broren til Bestemor Duck som har giftet seg ned en lappedykker og deres barn igjen som giftet seg med en gås, derav Guffens gåseaner. Den siden av slekten blandet inn andre arter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 28. desember 2021 Forfatter #23 Del Skrevet 28. desember 2021 Hvorfor får vi ikke vite hvor Ole Dole og Doffens foreldre er i tegneserieuniverset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #24 Del Skrevet 28. desember 2021 8 hours ago, Sommer2464 said: Men jeg tviler egentlig på at Newton bor hos Petter Smart og at Ferdinand bor hos Langbein. Det gjør de jo heller ikke, de er der på besøk. Er jo utallige historier hvor dette sies Anonymkode: 0980e...9ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 28. desember 2021 Forfatter #25 Del Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det gjør de jo heller ikke, de er der på besøk. Er jo utallige historier hvor dette sies Anonymkode: 0980e...9ae Nå har jeg ikke sett så mange historier med Newton eller Ferdinand så jeg skjønner ikke hva du mener med utallige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #26 Del Skrevet 28. desember 2021 kvinneguide skrev (9 timer siden): Merkelig at nevøene ble plassert hos Donald. De er tar i mange tilfeller ansvar for egen omsorgsperson. De kunne vært hos sin rike men eldre onkel som sikkert kunne betalt noen ansvarlige for å passe på den daglige omsorgen eller hos den heldige onkelen. Tenker du på grandonkelen deres? Skrue? De kunne vel heller vært hos filleonkel Anton? Ellers er jeg overrasket over at Bestemor Duck og Guffen faktisk er i slekt. Jeg trodde han bare var en gårdsgutt hun var blitt veldig glad i. Litt kinky å blande gås og and, da 😅 Anonymkode: 1adad...885 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #27 Del Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tenker du på grandonkelen deres? Skrue? De kunne vel heller vært hos filleonkel Anton? Ellers er jeg overrasket over at Bestemor Duck og Guffen faktisk er i slekt. Jeg trodde han bare var en gårdsgutt hun var blitt veldig glad i. Litt kinky å blande gås og and, da 😅 Anonymkode: 1adad...885 Anton er ikke filleonkelen til Ole, Dole og Doffen han er first cousin once removed Anonymkode: c7f81...b2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #28 Del Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Anton er ikke filleonkelen til Ole, Dole og Doffen han er first cousin once removed Anonymkode: c7f81...b2d Hva heter det på norsk, da? Anonymkode: 1adad...885 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 28. desember 2021 #29 Del Skrevet 28. desember 2021 kvinneguide skrev (9 timer siden): Merkelig at nevøene ble plassert hos Donald. De er tar i mange tilfeller ansvar for egen omsorgsperson. De kunne vært hos sin rike men eldre onkel som sikkert kunne betalt noen ansvarlige for å passe på den daglige omsorgen eller hos den heldige onkelen. Jeg tror onkel Skrue har asperger, så han har mer enn nok med seg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 28. desember 2021 #30 Del Skrevet 28. desember 2021 Sommer2464 skrev (6 timer siden): Hvorfor får vi ikke vite hvor Ole Dole og Doffens foreldre er i tegneserieuniverset. Søstern til Donald heter Della Duck, men hun ble så sliten av all utgangen Ole, Dole, Doffen fant på, og etter at de sprengte en kinaputt under stolen til faren så han havnet på sykehus, ble guttene sendt til Donald Duck. Igen vet hvem faren til Ole, Dole, Doffen heter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 28. desember 2021 #31 Del Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Tenker du på grandonkelen deres? Skrue? De kunne vel heller vært hos filleonkel Anton? Ellers er jeg overrasket over at Bestemor Duck og Guffen faktisk er i slekt. Jeg trodde han bare var en gårdsgutt hun var blitt veldig glad i. Litt kinky å blande gås og and, da 😅 Anonymkode: 1adad...885 Anton og Klodrik er fetteren til Donald, og Bestemor Duck er bestemor til alle tre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 28. desember 2021 #32 Del Skrevet 28. desember 2021 Nyttårsnummeret ute i dag, skal leses ved første mulighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 28. desember 2021 #33 Del Skrevet 28. desember 2021 Bølle skrev (8 minutter siden): Jeg tror onkel Skrue har asperger, så han har mer enn nok med seg selv. Det har aldri falt meg inn men liker den teorien veldig, det kan forklare en hel del 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #34 Del Skrevet 28. desember 2021 Bølle skrev (1 minutt siden): Anton og Klodrik er fetteren til Donald, og Bestemor Duck er bestemor til alle tre. Ja, og derfor er de både Anton og Klodrik filleonkler for Ole, Dole og Doffen. Å leve med Klodrik hadde kanskje vært litt skummelt? Men, jeg er glad de endte opp hos Donald, altså, fremfor klysete Anton. Selv om det å "passe på" Donald nok er en jobb som ikke er egnet for barn. Anonymkode: 1adad...885 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #35 Del Skrevet 28. desember 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, og derfor er de både Anton og Klodrik filleonkler for Ole, Dole og Doffen. Å leve med Klodrik hadde kanskje vært litt skummelt? Men, jeg er glad de endte opp hos Donald, altså, fremfor klysete Anton. Selv om det å "passe på" Donald nok er en jobb som ikke er egnet for barn. Anonymkode: 1adad...885 Ikke alle bruket filleonkel om biologosk slekt. Mange bruker det om familievenner eller inngiftet familie Anonymkode: 72130...287 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #36 Del Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke alle bruket filleonkel om biologosk slekt. Mange bruker det om familievenner eller inngiftet familie Anonymkode: 72130...287 Vel, opprinnelig er det foreldres fettere og kusiner. https://no.wikipedia.org/wiki/Filleonkel Sitat Filleonkel og det tilsvarende begrepet filletante er særnorske begreper, som trolig oppstod i borgerlige og urbane miljøer med denne betydningen rundt 1900.[2] På dansk brukes mest halvonkel, men filleonkel kan også brukes. På engelsk brukes begrepet first cousin once removed. Anonymkode: 1adad...885 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 29. desember 2021 #37 Del Skrevet 29. desember 2021 Entern skrev (5 timer siden): Det har aldri falt meg inn men liker den teorien veldig, det kan forklare en hel del 👍 Ja, han kan virke som en stereotypisk asperger, på en måte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #38 Del Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Det er sant. De fleste av dem dukker vel bare opp i boken om Skrue sitt liv som Don Rosa skrev. Anonymkode: c7f81...b2d Tror ikke Don Rosa har funnet på noen karakterer, han har bare samla figurer fra eldre historier og satt dem sammen. kvinneguide skrev (23 timer siden): Merkelig at nevøene ble plassert hos Donald. De er tar i mange tilfeller ansvar for egen omsorgsperson. De kunne vært hos sin rike men eldre onkel som sikkert kunne betalt noen ansvarlige for å passe på den daglige omsorgen eller hos den heldige onkelen. Skrue ble for oppslukt i formuen sin i en periode og ghosta familien. Han kom ikke inn i varmen igjen før ei julefeiring etter at nevøene var plassert hos Donald. Hvis skrue skulle betalt noen for å ha omsorg for dem, hadde det blitt Donald uansett, så han kunne slippe unna med å betale luselønn. Anonymkode: 9aace...8e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #39 Del Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tror ikke Don Rosa har funnet på noen karakterer, han har bare samla figurer fra eldre historier og satt dem sammen. Anonymkode: 9aace...8e1 Tror han bare har bygd videre på karakterer Carl Barks fant opp. Anonymkode: c7f81...b2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 29. desember 2021 #40 Del Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror han bare har bygd videre på karakterer Carl Barks fant opp. Anonymkode: c7f81...b2d Jepp det stemmer. De fleste historiene hans er også fortsettelser av gamle Barks historier, eller bygget på dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå