Gå til innhold

Hvor ofte passer besteforeldre?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og tar de initiativ selv?

Her er de sammen kanskje to ganger i året med barnebarna..

Anonymkode: f1ae2...1f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri.. Tar heller aldri initiativ til å bli kjent med ham. Er til tider litt misunnelig på dem som har besteforeldre som stiller opp. 

Anonymkode: 8ddc2...123

Skrevet

Barnevakt to ganger i året. Møtes mye mer enn det, men sjelden barnevakt. Har heller ikke besteforeldre på den andre siden som stiller opp

Anonymkode: 657d2...d67

• Liker 1
Skrevet

Ofte! Vi bor et steinkast fra hverandre 🙂 

Anonymkode: eed8f...902

Skrevet

😄 Jeg er ung bestemor. Passer hver uke. Mye gøyere nå enn da jeg var ung mor som slet med økonomien. Nå er jeg en sprek og vakker bestemor som spanderer og er glad. Barnebarnet er også glad. Livet er herlig når man har barnebarn som trenger å passes 😄

Anonymkode: 34aa1...6e1

Skrevet

Noen ganger i uken. Overnatter en-to ganger i måneden.

Anonymkode: c0068...7c2

Skrevet

Jeg skjønner besteforeldre jeg.. En kan ikke forvente at alle har en slik enorm interesser for å alltid stille opp og være barnepassere, spesielt når de er kommet opp i en viss alder. Når jeg var liten bodde besteforeldre halve landet vekke og jeg besøkte de i sommerferien, det var mer enn greit nok. 

Besteforeldre har sitt eget liv og det må de da virkelig få lov til, de har fått sine barn og vært igjennom småbarnsperioden en gang. Nå er det foreldrene sine tur til å ta seg av barna sine, slik besteforeldre gjorde med dere.

Anonymkode: 39055...615

• Liker 2
Skrevet

En gang hvert femte pr, kjent blir de likevel

Anonymkode: 3fcca...350

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Og tar de initiativ selv?

Her er de sammen kanskje to ganger i året med barnebarna..

Anonymkode: f1ae2...1f4

To overnattinger i året om vi er heldig. 

Anonymkode: c02f8...f61

Skrevet

Kun når det er krise, kanskje 2-3 ganger per år. De har aldri tatt initiativ selv. 

Anonymkode: 002ff...643

Skrevet

Omtrent aldri. 

Min far bor 1,5 time unna. Har vært barnevakt 4 ganger i løpet av 12 år. Da av 1-2 timers varighet. Stiller opp i barnas bursdag to ganger i året á 4 timer. Han tar ellers aldri initiativ til noe selv. 

Min mor bor på vestlandet. Null initiativ der heller. Ser barna 2-3 dager på sommeren. Har vært barnevakt 3 ganger ila 12 år.

Anonymkode: 7c981...270

Skrevet

Her gikk farmor tur flere ganger i uken med først et barnebarn, så to og tilslutt tre stykker. Så fik de mat og kom hjem når pappen var på vei hjem fra jobb. Var supert at hun gikk tur med barn, når jeg var dårlig under graviditetene. Da minsten var tre år begynte han i barnehage. I dag er barna voksne og har kjempe god kontakt med besteforeldrene. Farmoren er dement, men kjenner igjen barnebarna. Ikke alltid hun husker navnene. 

Anonymkode: f2306...9d0

• Liker 2
Skrevet

De passer når vi har behov for det. Men de møter barnebarna opptil flere ganger i uka uten å passe dem. Så vil jeg anta at de passer kanskje 1 gang annenhver måned. Noen ganger ber de om å få ha dem på overnatting, noen ganger ber vi om det. 
Barna mine har et veldig nært og fint forhold til besteforeldrene sine på min side 🥰 Ikke så tett til de på farsiden, de ser barnebarna sjelden og viser lite interesse. 

Anonymkode: 9b701...b28

• Liker 1
Skrevet

Aldri. Er trist, barnet mitt elsker bestemor, men hun har aldri tid ☹

Anonymkode: a877b...399

Skrevet

Aldri. Bor for langt unna og det er uansett ikke deres ansvar. 

Anonymkode: caf17...2ab

• Liker 1
Skrevet

Svigerforeldrene mine er alkoholikere og kan ikke ha ansvar for andre enn seg selv. Pappa er død. Mamma har kraftig angst, men passer dem hvis det er helt krise og jeg må til legen eller lignende. Aldri ellers. 

Anonymkode: cccac...ed5

• Liker 1
Skrevet

Aldri

Men de har likevel et bra forhold til besteforeldrene sine. De trenger da ikke være barnevakt for å treffes. De er jo der sammen med oss foreldre, eller besteforeldre kommer til oss. 

Anonymkode: cdd21...eba

• Liker 4
Skrevet

Min mamma passer fast 3. hver helg fra fredag ettermiddag til mandag morgen før barnehagen, da jeg og min mann har arbeidshelg. Helt supert for oss alle! H*n er veldig glad i sin bestemor, og omvendt. 

Anonymkode: 674d0...2b6

Skrevet

Et par ganger i året. Men mine foreldre bor langt unna og svigerforeldrene mine er død/veldig syk. Svigermor var her rundt 1 gang i måneden, for å tilbringe tid med barnebarna da hun kunne det, selv om hun også bodde flere timer unna.  

Anonymkode: b9fed...03f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...