Gå til innhold

Dere med barn?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Overhodet ikke. Det er noen snille sjeler der ute som har latt meg snike i køen når barna var mindre og jeg sto der med en skrikende baby på armen og en trassig 2-åring ved siden av. Men det er absolutt ingenting jeg forventer, og dessuten skal barna lære seg å vente på sin tur. 
Moren til stesønnen derimot er en av disse menneskene som forventer seg at folk gir vike for henne og hennes barn. Hun har skaffet et bevis som gir guttungen og en verge tillatelse til å «snike» i køen på f.eks Tusenfryd og Liseberg. Det hele toppet seg når stesønnen kom hjem en dag og fortalte at moren hadde dratt frem denne lappen i køen på IKEA fordi hennes barn med adhd ikke klarte å stå i kø 😂

kan tillegges at gutten har adhd med å vente på sin tur ikke er en av problemene hans så tror denne lappen var mer for henne 😅

Anonymkode: f1cae...e6e

Det er jo et ledsagerkort for barn med spesielle behov. Ikke alle behov er like tydelige. Det er ikke gøy å betale tusenvis av kr for å gå I fornøyelsesparker etc og barnet får autistisk meltdown eller epileptisk anfall etter 10 min så vi må dra hjem. Mengden inntrykk over tid når en topp og vi kan aldri være lenge i fornøyelsesparker for det har ikke barnet kapasitet til. Selv om vi ikke kan være lenge så er det verdifullt for barnet å kunne være med på noen normale ting og oppleve det som andre gjør. Vi er aldri noe sted mer enn max to timer. Dere andre har jo hele dagen til disposisjon. Fint det finnes ordninger for å inkludere alle syntes jeg. Så hindrer det jo at barn med større utfordringer eller ulike former for utviklingsforstyrrelser tar ut frustrasjonen på andre i køen. 

Anonymkode: e3e27...2a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...