AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #1 Skrevet 27. desember 2021 Føler mange av dere at dere har førsterett på ting? Som å gå forran i køer, sikre seg det beste i butikkene før andre, og barna må komme forran alle andre, ellers blir det krise? Ingen hetsetråd, jeg bare lurer. Eller vet du om noen? Har vært borti noen sånne, men tror ikke alle er sånn da. Anonymkode: 60595...c79 1
~white lady~ Skrevet 27. desember 2021 #2 Skrevet 27. desember 2021 Haha, aldri opplevd. (Og forventer det ikke heller.) Vel, det har hendt at vi har blitt viftet foran i køen på flyplassen, men aldri i Norge. 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #3 Skrevet 27. desember 2021 Oj, har aldri tenkt at vi har mer rett enn andre pga barn. Tenker imidlertid at jeg har mindre rett til å gå på restaurant enn andre. Har du opplevd at folk har sneket i kø pga barn? Eneste gruppen jeg opplever at sniker og føler de har førsterett er eldre... Anonymkode: 176d8...8dd 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #4 Skrevet 27. desember 2021 Nei. Bare offentlige toaletter akkurat i tiden rundt bleieslutt 😂 Anonymkode: 844c4...383 11
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #5 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Oj, har aldri tenkt at vi har mer rett enn andre pga barn. Tenker imidlertid at jeg har mindre rett til å gå på restaurant enn andre. Har du opplevd at folk har sneket i kø pga barn? Eneste gruppen jeg opplever at sniker og føler de har førsterett er eldre... Anonymkode: 176d8...8dd Ja sniking i kø har jeg opplevd, og de til og med at de måtte få gå først fordi de hadde barn, også bare presset de seg forbi meg. De kjente jo ikke meg så de kunne faktisk ikke vite om jeg hadde barn eller ikke, selv om jeg var der alene. Anonymkode: 60595...c79
Kakaoen Skrevet 27. desember 2021 #6 Skrevet 27. desember 2021 Nei absolutt ikke. Vil også lære barna mine at de må vente på tur på lik linje som alle andre. Eneste må være som beskrevet over at vi har fått komme ombord i flyet først. Og har kunnet snike i dokø når man står med et barn som har ca 30 sek på å komme seg på do fra det tidspunktet han gir beskjed til det renner over 🙈 3
GammelKaktus Skrevet 27. desember 2021 #7 Skrevet 27. desember 2021 Føler overhodet ikke at jeg har snikerett i køen, jeg har min plass som alle andre. Har dog registrert at det er en del eldre damer som tror de kan snike da men det funker dårlig hvis de prøve å gå foran meg for jeg gir beskjed, så kjerring er jeg. Har ikke mer eller mindre rett på noe fordi jeg har barn. Ser noen nevner å gå ut å spise, altså så lenge du kan betale for deg og barna kan oppføre seg så er da ikke det et problem. Vi lever ikke i 1950 der barn så vidt skal sees og aldri høres. 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #8 Skrevet 27. desember 2021 Nei, det er ikke akkurat en funksjonsnedsettelse. Anonymkode: e44c4...24a 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #9 Skrevet 27. desember 2021 Nope. Men jeg merker jeg irriterer meg mer over folk som teller kroner og drar ut tid i køa ved kassen når kidden begynner å miste tolmodigheten, og at jeg blir sur når jeg ikke får ferie de ukene barnehagene er stengt. (Skal jeg ha med ungen i bæremeis på verkstedet??) Det irriterer meg, men jeg mener jo ikke at jeg har førsterett på ting . Anonymkode: dbf50...441
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 27. desember 2021 #10 Skrevet 27. desember 2021 Det eneste må være at med barn under 12 kan man komme i en egen (forhåpentlig raskere) kø på flyplasser. Ellers har jeg aldri opplevd å få noe førsterett på noe som helst pga. ungene. Har opplevd å bli sluppet fram i et par køer, men da har det vært pga. greie folk rundt meg (litt på samme måte som når noen meg full handlevogn slipper frem noen som skal ha én ting), ikke fordi jeg har ment jeg har krav på det.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #11 Skrevet 27. desember 2021 Nei, men opplevde at de fleste slapp oss frem i dokøen i perioden rett etter bleieslutt, når de så barnet stod og trippet. 😛 Var veldig takknemlig for det, og gjør det samme selv nå som mitt barn er større og klarer å vente. Anonymkode: b44e3...6d4 5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #12 Skrevet 27. desember 2021 Nei, forventet ingenting og har vel heller ikke opplevd det. Men det hender jeg får tilbud om å gå foran i kø/dokø med småbarn som har slått seg vrang eller må veldig på do. Det tilbyr jeg jo selv andre også, om det er noen som bare skal ha et par varer eller ei mor mer en baby som hyler feks. Anonymkode: c08ac...1a1
Jadzia Skrevet 27. desember 2021 #14 Skrevet 27. desember 2021 Nei overhodet ikke. Jeg har barn som i teorien har krav på ledsagerbevis og som kan gå foran i køer i parker osv. har med vilje ikke søkt om hverken det ene eller andre. Dette er noe de MÅ lære seg hvis de skal overleve livet ute i verden som voksne.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #15 Skrevet 27. desember 2021 Overhodet ikke. Det er noen snille sjeler der ute som har latt meg snike i køen når barna var mindre og jeg sto der med en skrikende baby på armen og en trassig 2-åring ved siden av. Men det er absolutt ingenting jeg forventer, og dessuten skal barna lære seg å vente på sin tur. Moren til stesønnen derimot er en av disse menneskene som forventer seg at folk gir vike for henne og hennes barn. Hun har skaffet et bevis som gir guttungen og en verge tillatelse til å «snike» i køen på f.eks Tusenfryd og Liseberg. Det hele toppet seg når stesønnen kom hjem en dag og fortalte at moren hadde dratt frem denne lappen i køen på IKEA fordi hennes barn med adhd ikke klarte å stå i kø 😂 kan tillegges at gutten har adhd med å vente på sin tur ikke er en av problemene hans så tror denne lappen var mer for henne 😅 Anonymkode: f1cae...e6e
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #16 Skrevet 27. desember 2021 Nei, da hadde jeg blitt flau. Anonymkode: 2c473...b1b
Gjest rampenissen72 Skrevet 27. desember 2021 #17 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Føler mange av dere at dere har førsterett på ting? Som å gå forran i køer, sikre seg det beste i butikkene før andre, og barna må komme forran alle andre, ellers blir det krise? Ingen hetsetråd, jeg bare lurer. Eller vet du om noen? Har vært borti noen sånne, men tror ikke alle er sånn da. Anonymkode: 60595...c79 Det eneste tilfelle jeg kan komme på er at folk vinker oss frem/fremst i køer på flyplasser. Antar det er for å være snill og slippe grining.
Gjest rampenissen72 Skrevet 27. desember 2021 #18 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Overhodet ikke. Det er noen snille sjeler der ute som har latt meg snike i køen når barna var mindre og jeg sto der med en skrikende baby på armen og en trassig 2-åring ved siden av. Men det er absolutt ingenting jeg forventer, og dessuten skal barna lære seg å vente på sin tur. Moren til stesønnen derimot er en av disse menneskene som forventer seg at folk gir vike for henne og hennes barn. Hun har skaffet et bevis som gir guttungen og en verge tillatelse til å «snike» i køen på f.eks Tusenfryd og Liseberg. Det hele toppet seg når stesønnen kom hjem en dag og fortalte at moren hadde dratt frem denne lappen i køen på IKEA fordi hennes barn med adhd ikke klarte å stå i kø 😂 kan tillegges at gutten har adhd med å vente på sin tur ikke er en av problemene hans så tror denne lappen var mer for henne 😅 Anonymkode: f1cae...e6e Kødder du? Jeg må få meg en slik lapp 👏🏼
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #19 Skrevet 27. desember 2021 Aldri opplevd. Jeg synes eldre er verre her. Men jeg sier tydelig ifra når noen prøver å snike... Anonymkode: 0a5d2...7bd
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #20 Skrevet 27. desember 2021 Nei, jeg føler ikke at jeg eller barna mine har førsterett på ting. Det er morsomt at flere nevner dette med do-kø, for der har jeg fått tilbud om å gå foran mange ganger. Både de periodene jeg har vært meget tydelig gravid og når barna ble større og skulle på do selv. I noen av de tilfellene har jeg vært ekstra takknemlig, siden disse omtenksomme folkene avverget at høygravide meg eller barna tisset på oss. Men jeg forventer det ikke. Jeg ante ikke hvor mye det kunne haste for hverken gravide eller treåringer før selv. Anonymkode: 69499...5d4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå