Gå til innhold

Må man få orgasme for å bli gravid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva slags sex har dere i prøveperioden?

Annenhver dag? Må begge komme hver gang? Bør jeg komme før eller etter han? Bør oralsex unngås før penetrering, med tanke på spytt osv? 

Nei, dette er ikke tull, jeg lurer oppriktig på hvordan jeg kan øke sjansene for graviditet.

Anonymkode: 180dd...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva slags sex har dere i prøveperioden?

Annenhver dag? Må begge komme hver gang? Bør jeg komme før eller etter han? Bør oralsex unngås før penetrering, med tanke på spytt osv? 

Nei, dette er ikke tull, jeg lurer oppriktig på hvordan jeg kan øke sjansene for graviditet.

Hva slags sex…?. Man har selvfølgelig samleie om man prøver å bli gravid.

Kvinnen trenger ikke orgasme for å bli gravid.

Nei. Oralsex trenger ikke unngåes.

Mulig du ikke tuller/troller. Det gjør bare hele innlegget ditt enda rarere.

sorry at jeg sier det, men jeg blir skremt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskelsammentrekningene i vagina som en orgasme gir hjelper sædcellene å trekkes lenger inn i vagina så å få orgasme samtidig er det mest ideelle 

Anonymkode: bed88...426

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En orgasme kan hjelpe på med å bli gravid, men er ikke nødvendig. En orgasme vil kunne «trekke» sædcellene innover og mot egget, hjelpe dem på vei, men er ikke nødvendig.

Det viktigste i forhold til å bli gravid er at mannen får utløsning inne i vagina. Jeg skriver det bokstavlig for det er vist de som bruker rompa for å prøve å bli gravid 😳

Anonymkode: c1b08...e68

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Ja, jeg er klar over at det høres rart ut, jeg blir litt frynsete av å være prøver. Ønsker bare at det skal klaffer så fort som mulig, og vil derfor øke sjansene så mye som mulig. Tenkte derfor at folk her inne sikkert hadde noen stillinger/fremgangsmåter de "sverger til".

Jeg forstår selvfølgelig at man må ha vaginal samleie og at man teknisk sett kan bli gravid "uansett", men hva gir størst sjanse? Har hørt noe om orgasme og at man bør unngå spytt, derfor spør jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Muskelsammentrekningene i vagina som en orgasme gir hjelper sædcellene å trekkes lenger inn i vagina så å få orgasme samtidig er det mest ideelle 

Anonymkode: bed88...426

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En orgasme kan hjelpe på med å bli gravid, men er ikke nødvendig. En orgasme vil kunne «trekke» sædcellene innover og mot egget, hjelpe dem på vei, men er ikke nødvendig.

Det viktigste i forhold til å bli gravid er at mannen får utløsning inne i vagina. Jeg skriver det bokstavlig for det er vist de som bruker rompa for å prøve å bli gravid 😳

Anonymkode: c1b08...e68

Takk for svar! :) Jeg har hittil ikke opplevd å få orgasme samtidig som han, har dere noen tips angående dette? Min sikreste vei til orgasme er oralsex før penetrering, men det er kanskje ikke det beste med tanke på å bli gravid.. 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om dere skal prøve å bli gravide er det vel bedre å prøve å ta en kjapp en jevnt og trutt enn å forsøke å synkronisere orgasmer. Blir unødvendig stress og mas. Ville ventet med det til dere har prøvd det førstnevnte.

Endret av Majer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men hadde det vært mulig å klage på evolusjonen og fått en revidert skapelse burde det ha vært slik at kvinner må få orgasme for å bli gravid. 

Tenk hvilke endringer det hadde utgjort både historisk og nå! Tvangsekteskap hadde ikke vært mulig om barn var ønsket, voldtekter hadde nærmest aldri ført til graviditet og kvinners seksualitet hadde hatt en helt annen status og oppmerksomhet opp gjennom tidene. 

Det hadde vært noe det!

Endret av Trolltunge
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk for svar! :) Jeg har hittil ikke opplevd å få orgasme samtidig som han, har dere noen tips angående dette? Min sikreste vei til orgasme er oralsex før penetrering, men det er kanskje ikke det beste med tanke på å bli gravid.. 😕

Vibrator på klitoris mens han penetrerer😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (5 minutter siden):

Om dere skal prøve å bli gravide er det vel bedre å prøve å ta en kjapp en jevnt og trutt enn å forsøke å synkronisere orgasmer. Blir unødvendig stress og mas. Ville ventet med det til dere har prøvd det førstnevnte.

Sex jevnt og trutt er ikke bra om man ønsker graviditet. Kvaliteten på sæden blir mye bedre når den har blitt «samlet opp» noen dager.

Siden eggcellen bare lever en dag etter eggløsning mens sædcellene lever flere dager (noen ganger helt opp til en uke), så er det tryggere å ha samleie like før eggløsning enn på eggløsningsdagen. 

TS: oralsex på deg før samleie vil ikke ødelegge for å bli gravid. Spyttet vil jo være på klitoris og kjønnslepper, mens han skal komme dypt inne i skjeden. Så oralsex først er helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, drit i den orgasmen. Det behøver du aldeles ikke. Har vært gravid seks ganger og alle etter orgasmeløse befruktninger.  Har blitt gravid ved samleie annenhver dag og med samleie to ganger daglig rundt eggløsning. Ikke tenk så mye på sånne faktorer med mindre din mann har påvist dårlig sædkvalitet. De gangene jeg ikke har oppnådd graviditet er de periodene jeg har stresset for mye med å spise rett, ikke drikke kaffe, teste fra 8 dpo osv. Pust og pul, så kommer det baby før eller siden.

Anonymkode: e9dcb...097

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du, drit i den orgasmen. Det behøver du aldeles ikke. Har vært gravid seks ganger og alle etter orgasmeløse befruktninger.  Har blitt gravid ved samleie annenhver dag og med samleie to ganger daglig rundt eggløsning. Ikke tenk så mye på sånne faktorer med mindre din mann har påvist dårlig sædkvalitet. De gangene jeg ikke har oppnådd graviditet er de periodene jeg har stresset for mye med å spise rett, ikke drikke kaffe, teste fra 8 dpo osv. Pust og pul, så kommer det baby før eller siden.

Anonymkode: e9dcb...097

Det er et godt poeng. Jeg gav mine råd ut fra kunnskap jeg skaffet meg da min mann fikk påvist dårlig sædkvalitet. 

Anonymkode: 10595...e4a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kvinnen måtte hatt orgasme for å kunne bli gravid, så hadde det ikke vært mange mennesker på jorda. Men det hadde absolutt vært noe ja.

Anonymkode: 53378...be6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er bare mannen som trenger å få orgasme for at befruktning skal skje. Kvinnens orgasme er overflødig, rent biologisk sett.

Anonymkode: 99fb9...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde kvinnen måtte hatt orgasme for å kunne bli gravid, så hadde det ikke vært mange mennesker på jorda. Men det hadde absolutt vært noe ja.

Anonymkode: 53378...be6

Det jeg tenkte og 😅😅 

Vi hadde jo blitt utryddet nærmest

Anonymkode: 8af82...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor mye det hadde med saken å gjøre, men vi prøvde i mange måneder. Hadde «kjedelig prøversex» rundt EL. Den måneden jeg ble gravid med spiren i magen var vi faktisk litt mer lystne og hadde masse sex fordi vi hadde lyst, OG jeg fikk orgasme. Det fikk jeg ikke noen av de andre prøverundene!

Anonymkode: aedb3...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...