AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #1 Skrevet 27. desember 2021 Jeg har fått utbrudd, selvsagt dagen før kjæresten kommer, som jeg ikke har sett på 2 måneder pga hans jobb med reising... Han er hjemme i 2 uker og jeg klarer ikke tanken på å ikke ha sex... Vi har hatt masse (ubeskyttet) sex i over et år (jeg går på pillen), også en gang i slutten av et utbrudd jeg hadde. Men da var blemmene borte. Mitt første utbrudd fikk jeg noen mnd etter vi hadde sex første gang. Men kan jo godt være noen har smittet meg tidligere i livet. Jeg tenker jo at vi to antakelig allerede har smittet hverandre? Blemmene jeg har nå er ikke vonde og sitter ikke slik at det vil plage meg under sex. Jeg har aldri pratet med han om det, synes det er for flaut... Har jo ikke lyst å smitte han nå, men om vi sannsynligvis allerede er smittet begge to så har det vel ikke noe å si? Anonymkode: 88a6a...fc1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #2 Skrevet 27. desember 2021 Hvis det er han som smittet deg tidligere er det jo null stress- Snakket du ikke med ham om det da første utbruddet ditt kom, siden han kanskje var smittekilden? Anonymkode: cb07e...581 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #3 Skrevet 27. desember 2021 Sannsynligvis er jo ikke godt nok. Anonymkode: a2a89...cdb 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #4 Skrevet 27. desember 2021 Det er IKKE mer flaut å si dettil ham enn det er å SMITTE ham. Jeg oppfordrer deg til å snakke om det, hvis dette er en du har tenkt å være sammen med fremover. Er han en god mann så viser han forståelse. Blir han smittet fordi du syntes sex var viktigere enn han, ja da blir det slutt så snart han får vite det/får et utbrudd selv. Og sex bør dere vente med i minst to døgn til. Du må la det tørke inn før det er trygt. Anonymkode: 357db...b73 5
Ulven Skrevet 27. desember 2021 #5 Skrevet 27. desember 2021 Du kan ikke risikere å smitte han, så her er det bare å være avholdende med mindre du spør om han kan være årsaken til utbruddet ditt første gangen. 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #6 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis det er han som smittet deg tidligere er det jo null stress- Snakket du ikke med ham om det da første utbruddet ditt kom, siden han kanskje var smittekilden? Anonymkode: cb07e...581 Nei, synes det var flaut og at han skulle tenke jeg var skitten... Ikke akkurat sexy å få utbrudd... Anonymkode: 88a6a...fc1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #7 Skrevet 27. desember 2021 Men er det ikke veldig høy sannsynlighet for at jeg allerede har smittet han, eller at han har smittet meg? Leser overalt at man kan være smittsom utenom utbrudd også. Ts Anonymkode: 88a6a...fc1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #8 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, synes det var flaut og at han skulle tenke jeg var skitten... Ikke akkurat sexy å få utbrudd... Anonymkode: 88a6a...fc1 Så derfor skal du gi det til ham så han kan gå rundt og føle seg skitten også? Si det til ham så kan han få velge selv hva han vil. Det er det riktige å gjøre. Anonymkode: 15a61...073 5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #9 Skrevet 27. desember 2021 Skitten......? Det er en hudsykdom, 90%har av befolkningen har hsv1, opptil 40% har hsv2. Synes du barn med (herpes)munnsår er skitne også? Begge deler smitter, kryssmitter og du kan få det hvor som helst på kroppen. Anonymkode: cb07e...581 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #10 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Skitten......? Det er en hudsykdom, 90%har av befolkningen har hsv1, opptil 40% har hsv2. Synes du barn med (herpes)munnsår er skitne også? Begge deler smitter, kryssmitter og du kan få det hvor som helst på kroppen. Anonymkode: cb07e...581 JEG synes ikke det er skittent, men jeg er redd han får avsmak på meg pga det. Ikke at jeg har noen grunn til å tro det, men synes bare det er flaut. Selv om jeg vet nesten alle har det fra før. Det er også litt av poenget mitt. Han er i tillegg endel eldre enn meg også, så enda høyere sannsynlighet for at han uansett har det. Ts Anonymkode: 88a6a...fc1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #11 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): JEG synes ikke det er skittent, men jeg er redd han får avsmak på meg pga det. Ikke at jeg har noen grunn til å tro det, men synes bare det er flaut. Selv om jeg vet nesten alle har det fra før. Det er også litt av poenget mitt. Han er i tillegg endel eldre enn meg også, så enda høyere sannsynlighet for at han uansett har det. Ts Anonymkode: 88a6a...fc1 Sansynligheten for at det er han som smittet deg er forholdsvis høy. Si at du har mensen og vil vente litt. Han er hjemme i 14 dager..,, Anonymkode: cb07e...581 5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #12 Skrevet 27. desember 2021 Du kan selvsagt ikke gamble på at det var han som ga deg det eller at du allerede har smittet ham. For meg hadde det vært dumpegrunn om partneren visste at de var smittet/hadde utbrudd, men lot være å si det til meg. Enten forteller du det, eller så lar du være å ha sex. Anonymkode: 07ea7...ac0 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #13 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Så derfor skal du gi det til ham så han kan gå rundt og føle seg skitten også? Si det til ham så kan han få velge selv hva han vil. Det er det riktige å gjøre. Anonymkode: 15a61...073 Så han kan få velge om han fortsatt vil være sammen med en med herpes? I verste fall er det han som har smittet henne uten å selv være klar over at han har det, og så dumper han henne fordi hun har herpes... Anonymkode: 99fca...5b2 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #14 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): JEG synes ikke det er skittent, men jeg er redd han får avsmak på meg pga det. Ikke at jeg har noen grunn til å tro det, men synes bare det er flaut. Selv om jeg vet nesten alle har det fra før. Det er også litt av poenget mitt. Han er i tillegg endel eldre enn meg også, så enda høyere sannsynlighet for at han uansett har det. Ts Anonymkode: 88a6a...fc1 Det er jo han som har gitt deg det! Anonymkode: c50e1...e94
herzeleid Skrevet 27. desember 2021 #15 Skrevet 27. desember 2021 Dette er åpenbart et spørsmål han må ta stilling til, og bør egentlig ikke være noe dilemma for TS. Selvfølgelig forteller en partner om en har en veldig smittsom seksuelt overførbar sykdom, særlig når en er i fasen der det er veldig smittsomt. Det siste en bør gjøre er å late som ingen ting. 5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #16 Skrevet 27. desember 2021 herzeleid skrev (1 time siden): Dette er åpenbart et spørsmål han må ta stilling til, og bør egentlig ikke være noe dilemma for TS. Selvfølgelig forteller en partner om en har en veldig smittsom seksuelt overførbar sykdom, særlig når en er i fasen der det er veldig smittsomt. Det siste en bør gjøre er å late som ingen ting. Dette. Jeg ville blitt så forbanna om jeg fikk en kronisk SOS av noen. Anonymkode: 07b4b...bf6 5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #17 Skrevet 27. desember 2021 Hold deg unna sex med han de neste dagene eller snakk med han om risikoen ved å ha det. Uansvarlig å bare kjøre på uten å si noe, jeg hadde blitt fly forbanna om kjæresten min hadde gjort det. På grensen til dealbreaker, faktisk. Anonymkode: 74bb9...aa4
Majer Skrevet 27. desember 2021 #18 Skrevet 27. desember 2021 Jeg tenker han sannsynligvis har fått det av deg allerede eller at han har smittet deg, men herpes er på mange måter farligere enn hiv. Vi har gode medisiner mot sistnevnte mens førstnevnte oftere er til stede ved me, demens og mye annet. Hadde du fortalt det om du var hivpositiv?
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #19 Skrevet 27. desember 2021 Dere må bare vente. Surt, men sånn er det. Dette har han forståelse for. Hvis ikke så er det kroken på døren. Anonymkode: 0e35f...534 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #20 Skrevet 27. desember 2021 Eksen min ga meg kjønnsvorter 🤷♀️ Han visste han hadde det og ga ikke meg beskjed. Fant det ut selv. Kjente jeg ble forbannet over det. Gi beskjed. Er dere såpass voksen at dere har sex så kan dere snakke om dette også. Dere er voksne mennesker 😊 Sikker sex er best. Den usikkerheten er ikke godt å gå rundt med. Anonymkode: 46b88...f08 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå