Gå til innhold

Hvor mye bør jeg regne med å betale for å få denne genseren strikket?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenkte å bestille hos en dame i sosiale medier som tar imot bestillinger. Regner med at garnet totalt vil koste ca 450-500 kr. Siden genseren har mer mønster enn bare en nybegynnergenser, hva bør jeg regne med å betale for jobben?

https://www.sandnesgarn.no/oppskrifter/1912-7

Anonymkode: a8ec1...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minst 2000. Det der er mange timers arbeid og med konsentrasjon, ikke mens man gjør noe annet.

Anonymkode: 0cdd9...c46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får du til at garnet koster så lite? Om du ser garnforbruk og legger inn antall nøster for str small er du oppe i 900kr. Jeg ville tippet minst 1000kr for jobben, om det ikke er en bekjent som vil gjøre det for mindre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt 2000.- for jobben. Den er ikke strikket på en kveld akkurat. Utrolig fin genser.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som ikke strikker undervurderer hva garn koster. 

Jeg ville tatt 2000. Det er mye jobb, og det tar mange kvelder å strikke.

Veldig fin genser :) 

Anonymkode: 30e6d...be4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garnet kommer på minst 1000 kr. Når det gjelder strikking på oppdrag varierer prisene veldig, noen strikker mest for å ha noe å gjøre på, noen fordi de trenger inntekten. Personlig skulle jeg hatt mye mer for å strikke en genser som er fletter og med behov for å se på arbeidet hele tiden, enn f.eks en mariusgenser der det er mye glattstrikk uten mønster. 2-3000 tror jeg nok du må regne med å betale her ja. 

Anonymkode: f7eb9...442

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For den største størrelsen kommer bare garnet på 1282kr, så legg på minimum 1500kr for selve arbeidet.

Anonymkode: 6d2bb...24c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Strikker den selv 😊

Anonymkode: a8ec1...3ff

Er nok lurt ja 😅 den der er mye jobb. Jeg hadde ikke strikket den for under 2000 + garn 

Anonymkode: 12371...9f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være en liten genser om garnet til den koster kr 450-500… for prisen og antall nøster er oppgitt på siden. 

 

Anonymkode: 5137b...a41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tenkte å bestille hos en dame i sosiale medier som tar imot bestillinger. Regner med at garnet totalt vil koste ca 450-500 kr. Siden genseren har mer mønster enn bare en nybegynnergenser, hva bør jeg regne med å betale for jobben?

https://www.sandnesgarn.no/oppskrifter/1912-7

Anonymkode: a8ec1...3ff

På siden du lenker til har du både garnmengder til alle størrelser og pris på garnet. Du ser vel selv at garnprisen er mye mer enn 500 kroner? I størrelse small vil garnet alene koste like under 1000 kroner. Jo større, jo dyrere. 

Det vanlige er vel å legge seg på tre ganger materialkostnaden når det er amatørarbeid? 

Anonymkode: bd1a5...353

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør strikkeren, og si at du er uerfaren og derfor ikke har begrep om hva som er å forvente i totalprisen. Personlig strikker jeg på oppdrag for å ha noe å gjøre, men andre strikkere påstår jeg tar skammelig dårlig betalt. Så det er ikke lett å anslå hva strikkeren vil ha for jobber uten å spørre 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

løkkisalad skrev (1 minutt siden):

Spør strikkeren, og si at du er uerfaren og derfor ikke har begrep om hva som er å forvente i totalprisen. Personlig strikker jeg på oppdrag for å ha noe å gjøre, men andre strikkere påstår jeg tar skammelig dårlig betalt. Så det er ikke lett å anslå hva strikkeren vil ha for jobber uten å spørre 😊

Hvor mye pleier du å ta? Og hvordan kommer du fram til prisen?

Mange tar utgangspunkt i garnprisen, men det er jo mange måter å gjøre det på. Det er derfor jeg spør. F.eks: ulike priser avhengig av om det er barneplagg eller voksenplagg, vanskelighetsgraden på mønsteret osv. 

Anonymkode: bd1a5...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor mye pleier du å ta? Og hvordan kommer du fram til prisen?

Mange tar utgangspunkt i garnprisen, men det er jo mange måter å gjøre det på. Det er derfor jeg spør. F.eks: ulike priser avhengig av om det er barneplagg eller voksenplagg, vanskelighetsgraden på mønsteret osv. 

Anonymkode: bd1a5...353

Ser an arbeidet. F.eks nå strikker jeg en tirilgenser på bestilling og tar 400 + garnpris. Er det kofte som krever montering og mye arbeid kan jeg variere litt, men alt ifra 900-1200 + garn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

løkkisalad skrev (Akkurat nå):

Ser an arbeidet. F.eks nå strikker jeg en tirilgenser på bestilling og tar 400 + garnpris. Er det kofte som krever montering og mye arbeid kan jeg variere litt, men alt ifra 900-1200 + garn

Og klart; barneplagg tar jeg enda mindre for

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...