Gå til innhold

Forenkle husarbeid for eldre person

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har hun sånn liten håndstøvsuger? Jeg syns selv det er helt gull å ha en slik til å få bort støv, smuler osv, uten å møtte dra frem enten en diger støvsuger eller vaskeklut og bøtte. 

Anonymkode: 0b7ec...5d0

Nei, men det kan kanskje bli gave til jul eller bursdag😃

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her i trheim får ihvertfall eldre husvask hver 3. uke mot betaling. Det er uansett billigere enn privat. Min mormor hadde dette og var minstepensjonist.

Kan sjekke det ut

Hjemmesykepleie kan også bidra med handling, matlaging osv. 

Da er det vel hjemmehjelp? Tror ikke hun er dårlig nok til å få det

Utover det kan dere i familien komme innom én gang i måneden foe litt støvsuging om robotstøvsuger er uaktuelt? Dersom dere er flere som kab besøke henne, vil det jo kanskje bli snakk om støvsuging 3-4 ganger i året på hver av dere.

Noen av oss vil i alle fall prøve å få gjort litt hver gange

Anonymkode: c5de7...602

Luckiness skrev (58 minutter siden):

Robotstøvsuger!

Men har hun helse til å ta ordentlig vare på hunden og kattene? Kattene er gjerne enkelte hvis de kan gå ut/inn selv. Men hunden trenger jo mosjon. Klarer man ikke godt nok husarbeid hvordan klarer man å ta bare på hund? 

Hunden er gammel så det er ikke mye den trenger, så hun klarer fint å ta vare på den. Katten klarer hun også fint å ta vare på den. Hun gjør husarbeid, men hun ser litt dårlig og bryr seg ikke så mye, også synes hun nok at det er kjedelig.

Ellers er det mulig å betale for privat rengjøring. Eventuelt via kommunalt tilbud hvis hun fyller kriteriene for det.

Er dere i nærme familie bør dere kunne ta en samtale om hun trenger alt. Hun som avgjør. Men vær på tilbudssiden. Dere kan hjelpe å rydde ut hvis det er behov.

Vi får prøve å snakke litt med henne, og kanskje begynne med å ta bort ødelagte ting.

Anonymkode: 5c0ea...cb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tja, jeg tror egentlig at hun synes at det er kjedelig å organisere og planlegge. Også er hun litt sta og vil ikke være til bry.

Takk for tips! Skal sjekke det ut!

Hun har nok ikke råd til å leie noen, og jeg tror ikke hun ser at vaskingen ikke er så bra som hun tror😅

Akkurat der må hun nesten bestemme litt sjølv og, det behøver ikke være perfekt i dine øyne. Når man blir gammel er " godt nok" , bra nok. 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skal sjekke det ut!

Anonymkode: e1a3c...5f7

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Akkurat der må hun nesten bestemme litt sjølv og, det behøver ikke være perfekt i dine øyne. Når man blir gammel er " godt nok" , bra nok. 

Anonymkode: e1a3c...5f7

Joda, men noen i familien har allergi som blir verre når det er små mye hår overalt😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...