AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #1 Del Skrevet 26. desember 2021 Hvorfor skal dere starte et nytt og bedre liv 1 januar? Hvorfor starter dere ikke akkurat nå? Eller i morgen? 1 januar kommer om en ukes tid, da skal folk plutselig starte å trene, da skal plutselig gå ned 10-20 kg! Da skal man plutselig spise litt sunnere, hvorfor tror man at 1. dagen i et nytt år er noe magisk? dere gir jo opp uansett etter 2 mnd tid, hva er vitsen med denne evige runddansen? men jeg heier faktisk på dere ☺️ Men skal du lykkes så ikke gå inn i nyttårsforsett energien, du er dømt til å mislykkes. Anonymkode: 54796...101 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 26. desember 2021 #2 Del Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hvorfor skal dere starte et nytt og bedre liv 1 januar? Hvorfor starter dere ikke akkurat nå? Eller i morgen? 1 januar kommer om en ukes tid, da skal folk plutselig starte å trene, da skal plutselig gå ned 10-20 kg! Da skal man plutselig spise litt sunnere, hvorfor tror man at 1. dagen i et nytt år er noe magisk? dere gir jo opp uansett etter 2 mnd tid, hva er vitsen med denne evige runddansen? men jeg heier faktisk på dere ☺️ Men skal du lykkes så ikke gå inn i nyttårsforsett energien, du er dømt til å mislykkes. Anonymkode: 54796...101 Jeg skal ikke vente. Har kost meg masse så langt i jula med god mat og masse godteri. Har allikevel trent som vanlig. Trente 23, hvile 24, trente i går og i dag. I morgen er det slutt på godteri og julematen og tilbake til hverdagen👌🏼 Helt enig med deg. Nyttårsforsett tror jeg ikke noe på. Ingen grunn til å vente💪🏼 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunset90 Skrevet 26. desember 2021 #3 Del Skrevet 26. desember 2021 (endret) Trikset er og lage en Livsstil av det. Altså noe man følger på sikt, et langsiktig prosjekt med gode valg og rutiner. ikke en diett eller periode, det er en gjenganger folk har følger og fått for seg. Mange snakker om Jul nyttår påske sommer osv Mange ser vi også kaste inn håndkle etter kort tid. Lærer man seg noe og leve etter på sikt blir det kansje enklere. Kansje mangel på erfaring rutine kunnskap til og holde prosjektet gående. For ensforming med mat lite variasjon, eller mangel om kunnskap om trening. Et eller annet sted faller det igjennom på tidspunkt hos vedig mange. Endret 26. desember 2021 av Sunset90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #4 Del Skrevet 26. desember 2021 Jeg misliker sterkt januar og februar. Pga da er senteret fullt av de som skal starte et nytt og bedre liv. De tar opp all plassen , for å så plutselig forsvinne igjen. 🤣 Anonymkode: 3cbff...2b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zooey Skrevet 26. desember 2021 #5 Del Skrevet 26. desember 2021 Hvis man følger en livsstil som gjør at man må trene ekstra etter jul og før sommerferie, så gjør man noe feil, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #6 Del Skrevet 26. desember 2021 Mitt motto har alltid vært at det tar for mye motivasjon og innsats å komme i form, så da velger jeg heller bare å være i form hele tiden. Jo flere og lengre pauser jeg tar, jo tyngre blir det å begynne igjen. Trener jeg jevn hver uke året rundt så koster det lite å komme seg på trening. Da går det på ren rutine. Anonymkode: 8f84e...829 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin Skrevet 26. desember 2021 #7 Del Skrevet 26. desember 2021 (endret) Det beste er vel å vente til slutten av februar eller begynnelsen av mars. Da har alle de supermotiverte gitt opp, og det er god plass på senteret igjen. Endret 26. desember 2021 av FrankDrebin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #8 Del Skrevet 26. desember 2021 Jeg starter i morgen. Prøver å få en liten tyvstart på 2022. Anonymkode: 218e4...7e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pysa Skrevet 26. desember 2021 #9 Del Skrevet 26. desember 2021 Jeg har så mye sjokolade som blir lei seg hvis den ikke blir spist.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 26. desember 2021 #10 Del Skrevet 26. desember 2021 Jeg er ikke så veldig opptatt av nyttårsforsett i tradisjonell forstand, altså at man setter seg et sett med regler som gjelder fra første januar og ut året. 😅 Men når det er sagt så er januar en veldig fin tid til å fokusere på livsstil og gode vaner, i alle fall for min del. Det er et relativt langt strekk med hverdager uten ferie og høytid, noe som gir ekstra tid og rom til å innarbeide gode rutiner. I tillegg er det en fin kontrast til desember hvor det er mye festligheter og hvor man er mye sammen med andre mennesker og i større grad må tilpasse seg dem og ikke bare kjøre på i egen rytme. Jeg startet forøvrig en livsstilsendring i slutten av mars i fjor, datoen ble ganske tilfeldig og det ble vel egentlig utløst av at jeg ble hekta på en treningsform, noe som igjen inspirerte meg til å ta tak i kosthold og andre uvaner (søvn, småspising, mye stillesitting etc.). Nå er det ikke slik at jeg har fulgt et perfekt mønster hver dag siden da, men jeg har klart å kutte ganske kraftig i uvaner og fått mange gode vaner. Ingenting av dette har skjedd over natten, men gradvis, og jeg startet ikke med å innføre et nytt regime fra dag 1, men jeg har trappet opp litt underveis og justert ting som ikke funket. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #11 Del Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Mitt motto har alltid vært at det tar for mye motivasjon og innsats å komme i form, så da velger jeg heller bare å være i form hele tiden. Jo flere og lengre pauser jeg tar, jo tyngre blir det å begynne igjen. Trener jeg jevn hver uke året rundt så koster det lite å komme seg på trening. Da går det på ren rutine. Anonymkode: 8f84e...829 Dette. Sånn tenker jeg også. Kontinuitet er hele poenget med å holde seg aktiv, det er også minst pes. Men ikke alltid like lett såklart, livet skjedde litt for min del før jul så skal få vanene skikkelig inn igjen i januar. Men at det er januar, er tilfeldig. Anonymkode: e493b...4a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym373 Skrevet 27. desember 2021 #12 Del Skrevet 27. desember 2021 Tror mange lager for hard opplegg , undervurder ikke hvor langt man kan komme med fullkroppstrening mandag, onsdag , fredag. Kanskje møte en venn og gå tur i på søndag ? Trenger ikke å være komplisert opplegg, men noe man trives med, og må ha en form for progresjon. Legg inn mye hvile , for hverdagslivet krever sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #13 Del Skrevet 27. desember 2021 Enig, har aldri forstått det, og tror mange ødelegger for seg selv ved å gå fra 0 til 100 akkurat i årets tyngste måned. Jeg trener alltid mer i desember enn i januar. Hver dag i jula.Da har man jo tid, og har fri slik at man kan utnytte dagslys, eller kjøre til skiløpyene. I januar starter hverdagen for fullt, mye som skjer på jobb. Det er mørkt og kaldt ute. Dagslyset sliter på psyken. Og i tillegg går man fra å fråtse mat, spise mye fett, til å vende tilbake til hverdagen. Det må være den værste måneden å starte å trene i. Anonymkode: 4172d...571 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå