AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #1 Skrevet 26. desember 2021 Det er skrevet side opp og side ned her inne om hva damer mener om synet av penis, så da tar vi en runde til siden det er juleferie. Som mann er jeg selvfølgelig penisfiksert, siden den til tider gir meg stor glede. Det vanligste utsagnet på KG, er en eller annen variant av «jeg elsker synet av penis, så lenge den sitter på den riktige mannen, alle andre er motbydelig». Litt merkelig logikk. Dersom vi tar utgangspunkt i to nogenlunde like peniser, så er det altså slik at den ene er vakker (sitter på partneren) og den andre er heslig siden den sitter på broren til tanta til Olsen. Dette fascinerer meg en smule. Har derfor gjort kort, amatørmessig og enkel «resøtch» ved hjelp av vår allvitende Google. I diverse diskusjonsfora hvor temaet er luftet, går utsagnet nevnt tidligere ovenfor igjen på tvers av landegrenser; f.eks USA. Så er det en og annen som synes penis er generelt tiltalende uansett eier, og mange som synes den er bare stygg uavhengig av eier. Yngre damer/jenter finner den litt spennende (kanskje fordi de ikke har sett så mange?). Det som imidlertid er interessant, er uttalelser fra en del sexologer eller andre som er yrkesmessig involvert i seksualitetsspørsmål; de ser på penis som noe pent, vakkert o.l. Det samme går igjen hos damer som har et litt mer alternativt sexliv enn kun «under dyna med lyset slukket». Er det slik at kvinners holdning til synet av en penis kan i stor grad være knyttet til hva de bevisst eller ubevisst er opplært til, eller hva som er forventet av «snille piker»? Er en random penis styggere proporsjonalt med hvor mer «ordentlig» kvinnen er? Jeg er hetero med stor H, men synes faktisk en ståpikk er et estetisk flott syn Anonymkode: 8ce31...2fb 3
Gjest Trøst Skrevet 26. desember 2021 #2 Skrevet 26. desember 2021 (endret) I mine øyne er mannekroppen estetisk vakker å se på, det inkluderer også penisen. En sterk, maskulin, hårete mannekropp er en fryd for øyet, samme gjelder mannens underliv. Endret 26. desember 2021 av Trøst
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #3 Skrevet 26. desember 2021 Alle har forskjellige tenningsmønstere og tiltrekningsmønster. Noen menn elsker synet av saftige store kjønnslepper mens andre tenner ikke på store kjønnslepper men på allikevel på underlivet fordi de vet hva slags følelse penetrering av underlivet gir dem. Noen damer syntes en stor erigrert penis er flott mens for andre gir synet dem absolutt ingenting. Ta dickpics fra fremmede som et godt eksempel, noe som ikke akuratt gjør damer kåte selvom pikken er stor og fin. Jeg kan syntes for eksempel en kunstnerisk silhuett av en stor erigrert penis er estetisk pent på samme måten jeg syns kunstnerisk motiv av kvinnelige bryster og former er estetisk fint men blir ikke seksuelt opphisset av noen av delene. Når jeg blir seksuelt opphisset av bare synet av en penis så er det ikke av penisen i seg selv men av tanken på hva penisen kan gjøre/har gjort med meg og tanken på at akuratt den personen penetrerer meg. Legg merke til at jeg sier personen penetrerer meg og ikke penisen penetrerer meg, for en penis isolert sett er ikke annet enn en kroppsdel. Andre kroppsdeler som kan være opphissende er underarmene, vaskebrett mage og kjevelinje men jeg tenker ikke at jeg vil ligge med en mann kun pga penisen, sixpacken eller kjevelinjen. Men om det kan gjøre mer mer interessert i en jeg allerede er jeg tiltrukket av? Ja helt klart. Om en mann jeg er fascinert av viser seg å ha en estetisk flott stake kan jeg bli mye mer yr og gira enn om han hadde et sneglehus mellom bena. Anonymkode: c984e...92d 13
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #4 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Er det slik at kvinners holdning til synet av en penis kan i stor grad være knyttet til hva de bevisst eller ubevisst er opplært til, eller hva som er forventet av «snille piker»? Er en random penis styggere proporsjonalt med hvor mer «ordentlig» kvinnen er? Anonymkode: 8ce31...2fb Nei Anonymkode: c984e...92d 6
Gjest Trøst Skrevet 26. desember 2021 #5 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Alle har forskjellige tenningsmønstere og tiltrekningsmønster. Noen menn elsker synet av saftige store kjønnslepper mens andre tenner ikke på store kjønnslepper men på allikevel på underlivet fordi de vet hva slags følelse penetrering av underlivet gir dem. Noen damer syntes en stor erigrert penis er flott mens for andre gir synet dem absolutt ingenting. Ta dickpics fra fremmede som et godt eksempel, noe som ikke akuratt gjør damer kåte selvom pikken er stor og fin. Jeg kan syntes for eksempel en kunstnerisk silhuett av en stor erigrert penis er estetisk pent på samme måten jeg syns kunstnerisk motiv av kvinnelige bryster og former er estetisk fint men blir ikke seksuelt opphisset av noen av delene. Når jeg blir seksuelt opphisset av bare synet av en penis så er det ikke av penisen i seg selv men av tanken på hva penisen kan gjøre/har gjort med meg og tanken på at akuratt den personen penetrerer meg. Legg merke til at jeg sier personen penetrerer meg og ikke penisen penetrerer meg, for en penis isolert sett er ikke annet enn en kroppsdel. Andre kroppsdeler som kan være opphissende er underarmene, vaskebrett mage og kjevelinje men jeg tenker ikke at jeg vil ligge med en mann kun pga penisen, sixpacken eller kjevelinjen. Men om det kan gjøre mer mer interessert i en jeg allerede er jeg tiltrukket av? Ja helt klart. Om en mann jeg er fascinert av viser seg å ha en estetisk flott stake kan jeg bli mye mer yr og gira enn om han hadde et sneglehus mellom bena. Anonymkode: c984e...92d Jeg har de samme tankene, det skal nok litt mer til for meg å bli fysisk kåt og klar for sex enn å se bilde av en erigert penis. På en annen side setter det raskt fart på fantasien, og det gjør meg mer interessert og lysten. Når jeg ser bilder av en flott mannekropp med sterke never og en solid, erigert penis, så kan jeg relatere til hvordan det er å kjenne en slik kropp og ereksjon mot min egen kropp, hvordan det føles å se, lukte og ta på. Og da er veien fra nyvekket interesse til kåtskap ganske kort.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #6 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): «jeg elsker synet av penis, så lenge den sitter på den riktige mannen, alle andre er motbydelig». Akkurat sånn som dette er det for meg. Jeg kan i perioder lure på hvorfor jeg ikke syns peniser er noe sexy eller tennende å se på, i perioder når jeg ikke har romantiske følelser for en mann, men når jeg forelsker meg i en mann og blir skikkelig glad i den mannen, så syns jeg penisen hans er fantastisk flott og deilig. Men er det ikke sånn generelt sett også da? At mennesker blir pene når man liker personligheten, men mindre pene når man ikke liker personligheten? Helt uavhengig av hvordan de faktisk ser ut fysisk, i både ansiktet og kroppen? Anonymkode: 10053...853 16
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #7 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Akkurat sånn som dette er det for meg. Jeg kan i perioder lure på hvorfor jeg ikke syns peniser er noe sexy eller tennende å se på, i perioder når jeg ikke har romantiske følelser for en mann, men når jeg forelsker meg i en mann og blir skikkelig glad i den mannen, så syns jeg penisen hans er fantastisk flott og deilig. Men er det ikke sånn generelt sett også da? At mennesker blir pene når man liker personligheten, men mindre pene når man ikke liker personligheten? Helt uavhengig av hvordan de faktisk ser ut fysisk, i både ansiktet og kroppen? Anonymkode: 10053...853 100% enig med deg! Anonymkode: 18cba...1c9 2
sicario Skrevet 26. desember 2021 #8 Skrevet 26. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er skrevet side opp og side ned her inne om hva damer mener om synet av penis, så da tar vi en runde til siden det er juleferie. Som mann er jeg selvfølgelig penisfiksert, siden den til tider gir meg stor glede. Det vanligste utsagnet på KG, er en eller annen variant av «jeg elsker synet av penis, så lenge den sitter på den riktige mannen, alle andre er motbydelig». Litt merkelig logikk. Dersom vi tar utgangspunkt i to nogenlunde like peniser, så er det altså slik at den ene er vakker (sitter på partneren) og den andre er heslig siden den sitter på broren til tanta til Olsen. Dette fascinerer meg en smule. Har derfor gjort kort, amatørmessig og enkel «resøtch» ved hjelp av vår allvitende Google. I diverse diskusjonsfora hvor temaet er luftet, går utsagnet nevnt tidligere ovenfor igjen på tvers av landegrenser; f.eks USA. Så er det en og annen som synes penis er generelt tiltalende uansett eier, og mange som synes den er bare stygg uavhengig av eier. Yngre damer/jenter finner den litt spennende (kanskje fordi de ikke har sett så mange?). Det som imidlertid er interessant, er uttalelser fra en del sexologer eller andre som er yrkesmessig involvert i seksualitetsspørsmål; de ser på penis som noe pent, vakkert o.l. Det samme går igjen hos damer som har et litt mer alternativt sexliv enn kun «under dyna med lyset slukket». Er det slik at kvinners holdning til synet av en penis kan i stor grad være knyttet til hva de bevisst eller ubevisst er opplært til, eller hva som er forventet av «snille piker»? Er en random penis styggere proporsjonalt med hvor mer «ordentlig» kvinnen er? Jeg er hetero med stor H, men synes faktisk en ståpikk er et estetisk flott syn Anonymkode: 8ce31...2fb Kjenner mange kvinner som syntes en penis isolert sett er ganske så stygg. Det kan jeg jo si meg enig i 😆 12
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #9 Skrevet 26. desember 2021 jeg er hetero, og pikk ser stygt ut. bryr meg om nytelsen, ikke estetisk. Anonymkode: da176...cbe 3
Hr. Aktiv Skrevet 26. desember 2021 #10 Skrevet 26. desember 2021 De fleste damer sier at de hater synet og det er helt åpenbart at de hater synet og synes det er direkte avtennende.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #11 Skrevet 26. desember 2021 Den er en kroppsdel som har noen nyttige funksjoner... Anonymkode: dfa76...987 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #12 Skrevet 26. desember 2021 Hr. Aktiv skrev (8 minutter siden): De fleste damer sier at de hater synet og det er helt åpenbart at de hater synet og synes det er direkte avtennende. Ikke når den sitter på en mann som man vet at vet hvordan å bruke den 😉 Anonymkode: c984e...92d 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #13 Skrevet 26. desember 2021 Den er stygg ja Anonymkode: d0c49...23e 4
Rosa Dartle Skrevet 26. desember 2021 #14 Skrevet 26. desember 2021 Jeg synes nok ikke en penis er estetisk fin, nei. Og det er derfor f.eks. dickpics er så turnoff. Mannen kan synes random bilder av kvinnelige kjønnsorgan er tennende, jeg synes det er mer sexy med en kjekk mann i dress, kanskje med en bul 😁 Men når mannen er klar og har en skikkelig stake, synes jeg absolutt den er tennende. 😁 8
Kargo Skrevet 26. desember 2021 #15 Skrevet 26. desember 2021 De der holdningene fra kvinner kan kanskje overføres til mye rundt en mann. Jeg er nok litt generaliserende nå, men er det ofte ikke slik at mye som har med menn å gjøre er motbydelig og ekkelt, helt til det kommer til den rette mannen, da er alt bare helt fantastisk. En flørt fra feil mann oppfattes som trakassering, mens akkurat samme flørten fra rett mann er en hyggelig oppmerksomhet? Møt verden med et åpent sinn, ha en fin kveld videre. 2
Gjest Trøst Skrevet 26. desember 2021 #16 Skrevet 26. desember 2021 (endret) Kargo skrev (15 minutter siden): De der holdningene fra kvinner kan kanskje overføres til mye rundt en mann. Jeg er nok litt generaliserende nå, men er det ofte ikke slik at mye som har med menn å gjøre er motbydelig og ekkelt, helt til det kommer til den rette mannen, da er alt bare helt fantastisk. En flørt fra feil mann oppfattes som trakassering, mens akkurat samme flørten fra rett mann er en hyggelig oppmerksomhet? Møt verden med et åpent sinn, ha en fin kveld videre. Er det ikke helt naturlig at en kvinne ikke ønsker seksuell oppmerksomhet og intime tilnærmelser fra en mann hun ikke er tiltrukket av? Når det kommer til trakassering så handler det sjeldent om hvor kjekk mannen er, men måten han behandler kvinnen på. Det er ikke slik at en kvinne legger seg på rygg og sprer beina for den kjekke mannen bare han sender et blikk i hennes retning, mens om en mindre attraktiv mann gjør det, så legger hun inn en anmeldelse hos politiet. La oss ta grafsing i skrittet og på puppene som et eksempel. Det har lite å si om det er en kjekk eller mindre kjekk mann som gjør det, om man ikke har samtykket så er det ikke greit. Og det er nok heller ikke rart at kvinner flest kanskje ikke finner "alle" peniser lekre, men kun liker penisen som sitter på mannen hun selv er tiltrukket av og liker. Kanskje det er biologiske forskjeller og ulike tenningsmønstre som spiller inn her? Endret 26. desember 2021 av Trøst
Gjest ABM Skrevet 26. desember 2021 #17 Skrevet 26. desember 2021 Trøst skrev (6 minutter siden): Er det ikke helt naturlig at en kvinne ikke ønsker seksuell oppmerksomhet og intime tilnærmelser fra en mann hun ikke er tiltrukket av? Når det kommer til trakassering så handler det sjeldent om hvor kjekk mannen er, men måten han behandler kvinnen på. Det er ikke slik at en kvinne legger seg på rygg og sprer beina for den kjekke mannen bare han sender et blikk i hennes retning, mens om en mindre attraktiv mann gjør det, så legger hun inn en anmeldelse hos politiet. La oss ta grafsing i skrittet og på puppene som et eksempel. Det har lite å si om det er en kjekk eller mindre kjekk mann som gjør det, om man ikke har samtykket så er det ikke greit. Og det er nok heller ikke rart at kvinner flest kanskje ikke finner "alle" peniser lekre, men kun liker penisen som sitter på mannen hun selv er tiltrukket av og liker. Kanskje det er biologiske forskjeller og ulike tenningsmønstre som spiller inn her? Var en av kjendisene her inne som fortalte meg noe tankevekkende om temaet kvinner og pikk/dickpic...Og det i form av et spørsmål...: hva betydde det i tidligere tider når kvinnen fikk flashet en ukjent pikk opp i ansiktet?
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #18 Skrevet 26. desember 2021 Kargo skrev (26 minutter siden): , men er det ofte ikke slik at mye som har med menn å gjøre er motbydelig og ekkelt, Nei Sitat En flørt fra feil mann oppfattes som trakassering, mens akkurat samme flørten fra rett mann er en hyggelig oppmerksomhet? Nei. Det er lang vei fra en flørt til trakassering uavhengig av hvem som gjør det, med unntak av f eks om kjæresten klapser deg på rumpa eller om en fremmed mann gjør det. Anonymkode: c984e...92d 6
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #19 Skrevet 26. desember 2021 ABM skrev (3 minutter siden): hva betydde det i tidligere tider når kvinnen fikk flashet en ukjent pikk opp i ansiktet? Jepp det er blotting og er derfor like straffbart som blotting. Jeg vil si dickpics på flere måter kan være verre enn en blotter som står i busken å viser seg frem fordi dickpics kan komme når man spiser, når man ligger i senga si, når man har barnet sitt til 3 år på fanget og på den måten er mye mer påtrengende og krenkende for privatlivet og intimsonen. Mens blotting irl på en sti i skogen på sin side kan oppleves mer fysisk farlig og fremkalle frykt for overfall og voldtekt men man har penisen fortsatt på avstand og ikke helt opp i ansiktet som med dickpics. Anonymkode: c984e...92d 8
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #20 Skrevet 26. desember 2021 Nå var jeg ikke så voldsomt opptatt om synet av penis skulle være tennende og føre til full halloy i senga, men mer om hvorfor det man faktisk ser er vakkert for noen og motbydelig for andre. Er klar over at også på andre områder er det stor forskjell på hva ulike mennesker liker å se på, men da er det ofte at vi synes noe er pent eller så har vi ikke noe spesielt forhold til det; registrerer at det er der men ikke noe mer. Enkelte kan si at dette var et pent ansikt, andre oppfatter det ikke mer enn som et ansikt. Skjelden blir det sagt at et vanlig ansiktet er motbydelig eller heslig. Slik jeg oppfatter det er penisen ikke bare på en skala fra 10 (høy score; pen, vakker) og ned til 0 (nøytral, ingen mening), men dras av enkelte ned mot -10 (stygg, motbydelig) Hvorfor det; det er jo bare en kroppsdel? Dersom det ikke er misdannelser eller noe spesielt galt med penisen, vil det være som å si at et vanlig lår er motbydelig. Svært ulogisk TS Anonymkode: 8ce31...2fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå