Gå til innhold

Hvorfor sletter dere diskusjonen? Bytilbygd


Detei

Anbefalte innlegg

Jeg fikk tips om det er her jeg må rette dette spørsmålet. 🙂 Så da gjentar jeg meldingen:

Hvorfor slettes alt vedrørende bytilbygd? Hun har en åpen snap. Hvorfor er det ikke lov å påpeke at den dama oppfører seg helt forkastelig? Lurer sine følgere trill rundt, utnytter osv. Dere godtar jo glatt diskusjoner, stygge diskusjoner om folk som ikke er i nærheten av å drive som dette mennesket her. Bare lurer 🤔 nå er hun ute med tiggefoten igjen, sperr korta deres 😄

 

 

 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik jeg tolket det så er hun vel lettere psykisk utviklingshemmet? Det handler vel litt om å skjerme henne og beskytte henne litt fra seg selv?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasellen skrev (33 minutter siden):

Slik jeg tolket det så er hun vel lettere psykisk utviklingshemmet? Det handler vel litt om å skjerme henne og beskytte henne litt fra seg selv?

Lettere psykisk utviklingshemmet? Hva mener du med det? Sånn jeg ser personen så sliter hun med sine psykiske problemer, men hun er ikke psykisk utviklingshemmet 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en tråd fremstår som ekstra belastende for noen i en sårbar situasjon, kan det være nødvendig å ikke tillate tråder om vedkommende. Særlig dersom det ikke er snakk om en svært offentlig person.

Sol, admin.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detei skrev (På 25.12.2021 den 21.38):

Jeg fikk tips om det er her jeg må rette dette spørsmålet. 🙂 Så da gjentar jeg meldingen:

Hvorfor slettes alt vedrørende bytilbygd? Hun har en åpen snap. Hvorfor er det ikke lov å påpeke at den dama oppfører seg helt forkastelig? Lurer sine følgere trill rundt, utnytter osv. Dere godtar jo glatt diskusjoner, stygge diskusjoner om folk som ikke er i nærheten av å drive som dette mennesket her. Bare lurer 🤔 nå er hun ute med tiggefoten igjen, sperr korta deres 😄

 

 

 

 

Hva heter hun på snap? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol Rampelyset skrev (På 26.12.2021 den 15.28):

ekstra belastende for noen i en sårbar situasjon

Og hvem bestemmer om noen er i en sårbar situasjon eller ikke, gjør man det ut i fra en følelse eller er det blitt dokumentert? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er i allefall høyst grad offentlig når hun pusher på og har konkurranse for å nå 10 000 følgere. 

Sårbar posisjon? Hvorfor ble ikke tråden til HD permanent stengt her i høst/vinter da hun var åpen om at hun slet og hadde det tøft etter å ha fått barn? I stedet ble tråden styggere og styggere. Selv etter at noen la ut skjermdump av privat gjelden til HD og mannen så ble ikke tråden stengt, bare ryddet (etter lang tid med rapportering), men den får fortsette i kjent stil. 

Mens andre, som denne offentlige personen, som kjører på med konkurranser og drama for å nå flere følgere og mere inntekt der hun ber følgere vippse og donere til spleis klarer å få Norges største forum til å permanent stenge tråder om seg 

Forstå det den som kan, jeg gjør ikke det 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes KG påtar seg rolle de ikke har kompetanse til eller evner å utøve så veldig bra.

Bytilbygd er uten tvil ute og sykler. Hun er sårbar og av det en til tider ser ikke helt stabil. Og samtidig øker hun bare innsatsen sin 

Men hva med andre bloggere og influensere? Er mange som åpenbart driver med bedrag, luftslott, overeksponerer seg selv, barna sine og andre i familien. Men trådene om de får fortsette.

Hvem har bestemt hvilke tråder som får stå og ikke stå? På hvilket grunnlag blir det vurdert? Hvem man liker eller ikke? Hvem som trekker flest klikk? Bytilbygd er åpenbart en ubetydelig influenser sammenlignet med andre som får stå, så jeg tror dette påvirkes i stor grad av hvem som trekker mest trafikk.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, nomore82 said:

Jeg synes KG påtar seg rolle de ikke har kompetanse til eller evner å utøve så veldig bra.

Bytilbygd er uten tvil ute og sykler. Hun er sårbar og av det en til tider ser ikke helt stabil. Og samtidig øker hun bare innsatsen sin 

Men hva med andre bloggere og influensere? Er mange som åpenbart driver med bedrag, luftslott, overeksponerer seg selv, barna sine og andre i familien. Men trådene om de får fortsette.

Hvem har bestemt hvilke tråder som får stå og ikke stå? På hvilket grunnlag blir det vurdert? Hvem man liker eller ikke? Hvem som trekker flest klikk? Bytilbygd er åpenbart en ubetydelig influenser sammenlignet med andre som får stå, så jeg tror dette påvirkes i stor grad av hvem som trekker mest trafikk.

Helt enig! Veldig rart opplegg. Begrunnelsene moderatorene gir henger ikke på greip. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litenoggod skrev (På 25.12.2021 den 23.36):

Lettere psykisk utviklingshemmet? Hva mener du med det? Sånn jeg ser personen så sliter hun med sine psykiske problemer, men hun er ikke psykisk utviklingshemmet 

Ok. Jeg har bare fulgt henne nå i det siste og reagerte på måten hun snakket på og skrev på. 
Det minnet meg veldig om noen med psykisk utviklingshemning. Tenkte også at ting ble slettet for å "beskytte henne" fordi hun ikke vet bedre.

 

Men da er det ikke noe sånt altså :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (7 timer siden):

Jeg synes KG påtar seg rolle de ikke har kompetanse til eller evner å utøve så veldig bra.

Bytilbygd er uten tvil ute og sykler. Hun er sårbar og av det en til tider ser ikke helt stabil. Og samtidig øker hun bare innsatsen sin 

Men hva med andre bloggere og influensere? Er mange som åpenbart driver med bedrag, luftslott, overeksponerer seg selv, barna sine og andre i familien. Men trådene om de får fortsette.

Hvem har bestemt hvilke tråder som får stå og ikke stå? På hvilket grunnlag blir det vurdert? Hvem man liker eller ikke? Hvem som trekker flest klikk? Bytilbygd er åpenbart en ubetydelig influenser sammenlignet med andre som får stå, så jeg tror dette påvirkes i stor grad av hvem som trekker mest trafikk.

Jeg syns det er interessant at moderatorene har gjort seg til analytikere uten å vise til hvilke regler de tar utgangspunkt i før de plutselig rydder. Faktum er at Kvinneguiden tjener på klikk de også.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Bytilbygd stengte sine kontoer og ytret et ønske om å trekke seg fra offentligheten samtidig som hun var i en sårbar situasjon. På bakgrunn av dette ble det besluttet at vi ikke ville tillate diskusjon av denne influenseren på Kvinneguiden.

Vi ser at bytilbygd er tilbake i offentligheten og vil dermed igjen tillate diskusjon. Vi vil i den forbindelse minne om regelverket og at spekulasjoner ikke er tillatt.

Måne, admin. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå håper jeg Kvinneguiden har ryggrad nok til å se at BtB manipulerer de, ved å stadig lukke kanalene sine og si at hun vil være en privatperson, for å få tråden stengt/slettet. Samtidig som hun jobber aktivt for å øke følgertallene og åpner kanalene sine igjen omtrent umiddelbart etter at hun har oppnådd det hun vil. 

Endret av Lunabelle
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (7 minutter siden):

Nå håper jeg Kvinneguiden har ryggrad nok til å se at BtB manipulerer de, ved å stadig lukke kanalene sine og si at hun vil være en privatperson, for å få tråden stengt/slettet. Samtidig som hun jobber aktivt for å øke følgertallene og åpner kanalene sine igjen omtrent umiddelbart etter at hun har oppnådd det hun vil. 

Enig!

Senest for noen minutter siden la hun jo ut en melding om at hun skulle trekke seg ut av offentligheten. Og så var det bare Snapchat som skulle bort, Instagram beholdes. Men den var ikke offentlig - som i Bytilbygd sin verden betyr at det kun er venner der når hun sensurerer alt der. Og så plutselig synes hun det er tøft at det er følgerne hennes som får svi når hun ikke deler mer, pga slemme folk.

Hun bekrefter jo at hun har tenkt å fortsette. Men løsningen er ikke å være mer bevisst på hva hun deler og når, men å sensurere og blokkere de som lekker ting.

KG må nå ha ryggrad til å la trådene om henne stå. Modereres, åpenbart. Men ikke hjelp henne med å dekke over det hun holder på med.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lunabelle skrev (8 minutter siden):

Nå håper jeg Kvinneguiden har ryggrad nok til å se at BtB manipulerer de, ved å stadig lukke kanalene sine og si at hun vil være en privatperson, for å få tråden stengt/slettet. Samtidig som hun jobber aktivt for å øke følgertallene og åpner kanalene sine igjen omtrent umiddelbart etter at hun har oppnådd det hun vil. 

Så lenge hun legger til x antall personer som følgere på sine private kanaler så er hun ikke privat i mine øyne, og det å åpne og lukke kontoer om hverandre, ja, det hjelper heller ikke. 
Jeg ser derfor absolutt ingen grunn til at debatten skal modererers med årsak i at BtB visstnok skal være privat fremover.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som blir moderert og får stengt tråden sin på KG er jo Linn.

 

Så dette er et direkte spørsmål til dere som er moderator og kanskje dere enda høyere opp.

Hvorfor?

Hva vil dere gjøre om 5 dager da hun igjen er offentlig? ( noe hun i grunn er DD)

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådene nå er stengt for moderering. Vi har dessverre litt fravær for tiden, så det kan ta noe lenger tid å moderere enn vanlig.

Sol, admin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere prioriterte å rydde i CBE-tråden, også nå nylig? Tråden om denne personen står åpen, uten moderering, det har jeg heller ikke forståelse for. Her om dagen skrev jeg at jeg flirte av CBEs story, det ble raskt fjernet. Forstå det den som kan. Det modereres etter samme regler, ja? 🧐

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...