Gå til innhold

Lange menstruasjons blødning etter MA

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er på min 4. syklus nå etter MA. har hatt to sykluser etter MA nå som har vært mye spotting og langvarig mensen på nå, de syklusene før de her spottet jeg i strekk etter blødningene sluttet av MAen. 

Begynner med at jeg spotter 10 dpo før jeg blør veldig mye på 15 dpo som er da første dagen med menstruasjon, er idag på CD 7 og blør fortsatt, ikke så mye i bindet nå men ganske mye når jeg er på do og tørker meg. Sist syklus varte denne mensen helt til CD 11!
Før MAen så blødde jeg i 5 dager uten noe spotting før og ikke noe etter den 5. dagen. Begynner å bli ganske lei da jeg føler sjansene for å bli gravid ikke er tilstedet så lenge jeg har sånn hormonkluss som dette! Vet ikke hva en gynekolog kan gjøre? De sier det tar 3 sykluser før ting kan bli normalt, men jeg er inn i min 4. syklus nå og det er sånn fortsatt! Noen med lignende erfaringer og hva som evt kan hjelpe om jeg går privat og får hjelp? 

Anonymkode: 5f409...f1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går gjennom noe lignede selv nå. Vet dessverre ikke hva som kan hjelpe, men skjønner godt hvor frustrerende det er å være i situasjonen. Hadde MA i uke 8 for omtrent tre måneder siden og fikk piller for å blø det ut. Blødde kraftig den første uken, så har det vært spotting og lettere blødning (maks ett til to truseinnlegg per dag) nesten hver dag siden det, bortsett fra en uke hvor jeg blødde litt mer (så antagelig mens). Ringte gynekolog i forrige uke og fikk beskjed om at det var vanlig med hormonkluss en stund etter MA og at det ikke var noe å bekymre seg for så lenge jeg ikke hadde smerter eller feber. Men tenker jeg skal ta en tur til gynundersøkelse privat på nyåret for å sjekke at alt er ute hvis spottingen ikke gir seg snart. 

Anonymkode: 32083...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sånn for meg også, fire sykluser med kluss og ekstreme blødninger. Sklusene varte lenge også, 35-40 dager. MA i begynnelsen av desember, første svangerskap. Var hos gynekolog i mars, alt var normalt.  Ble gravid i april, SA i mai, gravid i juni, SA i juli, gravid i juli, SA i august, gravid i slutten av augst og er det fortsatt. Forhåpentligvis.

Anonymkode: f70b2...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...