AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #1 Del Skrevet 25. desember 2021 Bor midt på landet, har ikke tilgang til treningssenter. Er utrent, men med et ønske om å begynne smått med litt vekter. Ser at mange har denne typen vekter (dumbbells?), og det er også det jeg typisk ser på treningsvideoer jeg får opp. Men denne typen vektsett er billigere og vekten kan også tilpasses ved å fjerne/legge til plater. Er det noe spesielt med dumbbellsene jeg ikke forstår/ser? Vil det ikke fungere like greit med manualer med plater? Anonymkode: 2c2fd...5c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 25. desember 2021 #2 Del Skrevet 25. desember 2021 Det vil fungere like greit, men du vil raskt vokse ut av et sånt billig vektsett. Blir lillefingertrening relativt kjapt det der! Jeg hadde kjøpt noe slikt som Bowflex eller Nüo Flexbell som går opp til 32 kg og videre. Og til og med der vil du få problemer med å belaste beina tungt nok etter hvert. Nå snakker jeg ut fra perspektivet om tradisjonell styrketrening, så om du bare vil trene for mosjon og helse, så funker jo til og med vannflasker eller bare kroppsvekt helt fint 😊 Men har du plass til et enkelt stativ, en benk, en vektstang og noen vektskiver er det det beste. Men overkill for mange 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #3 Del Skrevet 25. desember 2021 16 minutter siden, Sandum.PT said: Det vil fungere like greit, men du vil raskt vokse ut av et sånt billig vektsett. Blir lillefingertrening relativt kjapt det der! Jeg hadde kjøpt noe slikt som Bowflex eller Nüo Flexbell som går opp til 32 kg og videre. Og til og med der vil du få problemer med å belaste beina tungt nok etter hvert. Nå snakker jeg ut fra perspektivet om tradisjonell styrketrening, så om du bare vil trene for mosjon og helse, så funker jo til og med vannflasker eller bare kroppsvekt helt fint 😊 Men har du plass til et enkelt stativ, en benk, en vektstang og noen vektskiver er det det beste. Men overkill for mange 😊 Takker for tilbakemelding! Skjønner tankegangen, og vet at om jeg klarer å holde meg til det vil det nok bli for lite vekt etter hvert. Samtidig er jeg virkelig utrent og det er en sjanse for at jeg gir opp. For meg blir det derfor for dyrt med de alternativene du viser til. Skal huske på det om jeg klarer å holde meg til treningen. Anonymkode: 2c2fd...5c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 25. desember 2021 #4 Del Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takker for tilbakemelding! Skjønner tankegangen, og vet at om jeg klarer å holde meg til det vil det nok bli for lite vekt etter hvert. Samtidig er jeg virkelig utrent og det er en sjanse for at jeg gir opp. For meg blir det derfor for dyrt med de alternativene du viser til. Skal huske på det om jeg klarer å holde meg til treningen. Anonymkode: 2c2fd...5c5 Du kan jo forsøke styrketrening uten utstyr ved å følge YouTube-videoer? Eller enda bedre, kombinert styrke- og utholdenhetstrening som HIIT-økter eller annet? Masse gratis som kan ta deg langt på vei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 25. desember 2021 #5 Del Skrevet 25. desember 2021 Jeg startet med en vektkoffert som du viser til i HI, og det fungerte kjempebra for meg! Har trent med Caroline Girvan (anbefaler deg å søke henne opp på YouTube, masse gratis økter) og oppnådde masse fremgang med den ene kofferten. Så som en startinvestering støtter jeg den! Nå har jeg kjøpt nye hex-dumbells som er tyngre og litt bedre å jobbe med (enkelte øvelser som f.eks. renegrade row er enklere å gjøre med hex, men som nybegynner er ikke det noe jeg nødvendigvis ville stresset med. Ift. pris er disse dyrere, så ville nok heller kjøpt en koffert først og evt. kjøpt hex-vekter når du vokser ut av belastningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #6 Del Skrevet 26. desember 2021 Jeg har manualsett i koffert med ulike vektskiver. Synes det fungerer helt fint! Forrige måned brukte jeg alle skivene, men i desember har det blitt lite trening, så merker jeg kanskje må ta av litt. Så får jeg kjøpe noen tyngre skiver når jeg er blitt mer trent. Har også strikk i ulik "styrke". Vær obs på at det er ulik kvalitet. Kjøp fra et bra merke, og ikke superbillig fra f.eks Rusta. Strikkene gjør mange øvelser mer effektive. Også tar de liten plass og veier ikke noe, så enkelt å ta med på hyttetur, ferier, jobb ol. Man kan også gjøre enkle øvelser for bedre holdning, noe som er perfekt i pausen på jobb eller bare for å få bevegd seg litt ut av stolen. Anonymkode: 31ab0...378 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå