AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #1 Del Skrevet 25. desember 2021 Fant en kråke i området her som bare lå på bakken. Når den skulle gå så stupte den forover, ramla på ryggen og slikt. Den klarte å fly men balansen var helt fordriten så den fløy rett inn i treet og stupte mot bakken igjen. Så ingen skader på vinger eller føtter. Tok den med hjem i en plasteske med lufting på lokket, ligger nå i varmen i gangen, fikk litt frø og vann i to skåler. Tenker å se ann om den kommer seg iløpet av kvelden, men hvis ikke må jeg få tatt den. Kontaktet viltnemda men han var pensjonist, og finner ikke nr til han andre. Noen som har nr til viltnemda i Drammen? Kan den ha blitt så dårlig balanse av kulden eller er det rett og slett hjerneskade? Er det forresten noen risiko for meg å ha den i gangen (liten gang med dør inn til resten av leiligheten. Gjerne gi råd om hvordan jeg kan ta livet av den kjappest mulig, om det er eneste løsningen. Orket ikke la den dø pinefullt ute i skogen, ville heller den skulle være varm og få litt ro. Pappa skulle ta den ikveld om den ikke kommer seg. Kan den ha fått i seg no giftig? Alle råd tas imot. Jeg er klar over at den mest sannsynlig dør, men virker ikke som den lider akkurat nå, ligger å sover i plastesken nå. Anonymkode: 9640d...1ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #2 Del Skrevet 25. desember 2021 Mulig den er skadet. Høres nesten slik ut på oppførsel. kontakt fuglehjelpen, mulig de kan komme med noen råd eller hjelpe. Anonymkode: c7e81...62d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #3 Del Skrevet 25. desember 2021 https://fuglehjelpen.no/Kontakt Anonymkode: c7e81...62d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 25. desember 2021 #4 Del Skrevet 25. desember 2021 Jeg ville også prøvd å ringe fuglehjelpen, du kan også kontakte veterinær og høre hva de anbefaler. Takk for at du hjelper den! ❤ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 25. desember 2021 #5 Del Skrevet 25. desember 2021 (endret) Fugler og ville dyr som er skadet Ring viltansvarlig i Drammen Kommune, Vidar Tandberg, på tlf. 970 11 564. Fant dette på google-søk, er det han du har ringt? Ellers kan du prøve dette; Viltnemda: Kontakt politiet på 02800 for å bli satt over eller komme i kontakt med viltnemda sin vakttelefon. De skal kontaktes når du kommer over et skadet eller sykt vilt dyr. Endret 25. desember 2021 av Rumle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #6 Del Skrevet 25. desember 2021 Rumle skrev (2 minutter siden): Fugler og ville dyr som er skadet Ring viltansvarlig i Drammen Kommune, Vidar Tandberg, på tlf. 970 11 564. Fant dette på google-søk, er det han du har ringt? Ja var han jeg ringte, han som hadde ansvar nå het Kai Harald Wang, men fant ikke nr hans 😕 Anonymkode: 9640d...1ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 25. desember 2021 #7 Del Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja var han jeg ringte, han som hadde ansvar nå het Kai Harald Wang, men fant ikke nr hans 😕 Anonymkode: 9640d...1ad Prøv dette; Viltnemda: Kontakt politiet på 02800 for å bli satt over eller komme i kontakt med viltnemda sin vakttelefon. De skal kontaktes når du kommer over et skadet eller sykt vilt dyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #8 Del Skrevet 25. desember 2021 Rumle skrev (4 minutter siden): Jeg ville også prøvd å ringe fuglehjelpen, du kan også kontakte veterinær og høre hva de anbefaler. Takk for at du hjelper den! ❤ Ja den var jo så stakkarslig.. den fløy helt fint, vinger og bein har ingen skader. Snakket litt med broren min som er fuglejeger, han mente det kunne være en full kråke, ettersom det er lite mat og epler blandt annet gjærer på høst/tidlig vinter. Skal se ann, men tenker å få tak i viltnemda eller fuglehjelpen for råd. Nå er den iallefall varm og god, og slipper å ligge der å føle seg utrygg. Anonymkode: 9640d...1ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipling Skrevet 25. desember 2021 #9 Del Skrevet 25. desember 2021 Kan være en kombinasjon av kulde, matmangel og utmattelse. Ser den typen ting med trekkfugler som såvidt har overlevd ferden og så går rundt i ørska. Men uansett hva det er så finner du ut av det i løpet av en dag eller noe. Ville kanskje gitt den litt mer tid enn bare til kvelden, men om den fortsatt er rar i morgen etter å ha vært i varmen en stund og fått mat og vann så bør dere nok ta den ja. Bra at dere tar ansvar for et dyr som trenger hjelp. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 25. desember 2021 #10 Del Skrevet 25. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja den var jo så stakkarslig.. den fløy helt fint, vinger og bein har ingen skader. Snakket litt med broren min som er fuglejeger, han mente det kunne være en full kråke, ettersom det er lite mat og epler blandt annet gjærer på høst/tidlig vinter. Skal se ann, men tenker å få tak i viltnemda eller fuglehjelpen for råd. Nå er den iallefall varm og god, og slipper å ligge der å føle seg utrygg. Anonymkode: 9640d...1ad Ja, det kan jo godt være, sikkert lurt å få råd, uansett veldig snilt av deg å hjelpe den. Endret 25. desember 2021 av Rumle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #11 Del Skrevet 25. desember 2021 Kipling skrev (1 minutt siden): Kan være en kombinasjon av kulde, matmangel og utmattelse. Ser den typen ting med trekkfugler som såvidt har overlevd ferden og så går rundt i ørska. Men uansett hva det er så finner du ut av det i løpet av en dag eller noe. Ville kanskje gitt den litt mer tid enn bare til kvelden, men om den fortsatt er rar i morgen etter å ha vært i varmen en stund og fått mat og vann så bør dere nok ta den ja. Bra at dere tar ansvar for et dyr som trenger hjelp. Takk for gode råd. Ja broren min som har peiling på småvilt mente den kan ha fått i seg gjæra epler eller slikt, mtp lite mat for tiden. Den ser faktisk helt full ut, for alt annet virket fint med den. Har hjulpet noen fugler før som har kommet seg, så håper den bare er "full" eller utmatta som du sier. Da ventet jeg litt lenger, virker ikke som den lider nå, slapper av og sover i esken her. Ja jeg mener man er pliktig til å hjelpe vilt i nød, det er det minste man kan gjøre.. Anonymkode: 9640d...1ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #12 Del Skrevet 25. desember 2021 Ville absolutt gitt den mer tid. Kan være at den har fått en skade i hodet som midlertidig setter den ut av spill. Ville lagt ut bilde av den og beskrivelse i fuglehjelpen på Facebook om du har det. Mange i den gruppa har også kontakter til gode veterinærer som er flinke på fugl, og du får svar veldig raskt. Har tatt vare på både kråker og skjærer tidligere og fått god hjelp i den gruppa.Håper det ordner seg. Fantastisk av deg å bry deg og ta den inn ❤️ Om du har katte/hundemat så pleier de å være veldig glad i det. Anonymkode: 8cae3...60c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #13 Del Skrevet 25. desember 2021 Kipling skrev (4 minutter siden): Kan være en kombinasjon av kulde, matmangel og utmattelse. Ser den typen ting med trekkfugler som såvidt har overlevd ferden og så går rundt i ørska. Men uansett hva det er så finner du ut av det i løpet av en dag eller noe. Ville kanskje gitt den litt mer tid enn bare til kvelden, men om den fortsatt er rar i morgen etter å ha vært i varmen en stund og fått mat og vann så bør dere nok ta den ja. Bra at dere tar ansvar for et dyr som trenger hjelp. Har du sett noe lignende som dette før med trekkfuglene du nevnte? Snapchat-532301003.mp4 Anonymkode: 9640d...1ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #14 Del Skrevet 25. desember 2021 Oi, se der ja... Den virker jo full. Må ha blitt sånn nylig for den hadde ikke overlevd lenge slik som det der. Ville absolutt hatt den i noen dager for å se om den kommer seg. Anonymkode: 8cae3...60c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #15 Del Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Oi, se der ja... Den virker jo full. Må ha blitt sånn nylig for den hadde ikke overlevd lenge slik som det der. Ville absolutt hatt den i noen dager for å se om den kommer seg. Anonymkode: 8cae3...60c Ja det samme mentr broren min, han sendte meg en video av en skjære som oppførte seg helt likt! Det var betryggende å vite, da blir den her noen dager, så ringer jeg fuglehjelpen for å høre om den ikke blir bedre. Takk for gode råd alle sammen, oppdaterer etterhvett jeg hvordan det går med den, men den virker faktisk full så krysser fingrene for at det er det og ikke noe verre!😉👍🏻 Anonymkode: 9640d...1ad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #16 Del Skrevet 25. desember 2021 Tenkte også på en annen ting. Når kråkefugler har en nevrologisk skade så pleier de vel som regel å krølle klørne sine? Veldig merkelig. Kanskje den bare er full? Virker jo ikke så veldig redd heller. Anonymkode: 8cae3...60c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #17 Del Skrevet 25. desember 2021 Lykke til! Håper det går bra med den. https://www.facebook.com/groups/2050465221850483/?ref=share Her er gruppa jeg ble henvist til i sommer da jeg fant skjæreunger. Anonymkode: 8cae3...60c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #18 Del Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lykke til! Håper det går bra med den. https://www.facebook.com/groups/2050465221850483/?ref=share Her er gruppa jeg ble henvist til i sommer da jeg fant skjæreunger. Anonymkode: 8cae3...60c Takk! Ja den slapper av nå så håper den kommer seg. Den oppførte seg helt likt som den fulle skjæra her: Så håper det bare er litt gjæra epler den har fått i seg. Anonymkode: 9640d...1ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #19 Del Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tenkte også på en annen ting. Når kråkefugler har en nevrologisk skade så pleier de vel som regel å krølle klørne sine? Veldig merkelig. Kanskje den bare er full? Virker jo ikke så veldig redd heller. Anonymkode: 8cae3...60c Den var veldig snill, høgde ikke tak i meg og fikk lov å stryke den med tykke hansker på! Kjempesnill, hadde den vært skadet så hadde den vel vært mer sint vil jeg tro. Den oppførte seg som denne skjæra, så håper den bare er full. Anonymkode: 9640d...1ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #20 Del Skrevet 25. desember 2021 Se der ja! Allerede kommet seg veldig, venter til den har helt balanse igjen så tenker jeg at dette gikk heldigvis fint! Takk for alle gode råd, veldig tydelig at denne har vært full ja😅😬Det føltes bra at den har blitt såpass mye bedre, merker den har veldig lyst ut nå, men den er ikke helt fin enda, så tenker den blir sluppet ut litt senere ikveld😊 Snapchat-1302035857_001_001.mp4 Anonymkode: 9640d...1ad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå