Rhodiola Skrevet 16. januar 2022 #41 Del Skrevet 16. januar 2022 Ryddet for brudd på opphavsrett. - Rhodiola, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2022 #42 Del Skrevet 17. januar 2022 Kath H. skrev (4 timer siden): Nei. Da ville dere har feiret kristmesse. I Norge feirer vi jul, en hedensk skikk. Det er som sagt feil. Kristne, skikkelig mennesker feirer jul som er Jesu fødselsdag. Anonymkode: c28fa...082 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kath H. Skrevet 20. januar 2022 #43 Del Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 17.1.2022 den 1.15): Det er som sagt feil. Kristne, skikkelig mennesker feirer jul som er Jesu fødselsdag. Anonymkode: c28fa...082 Nei. Kristne har lånt dagen. Det var ikke engang den dagen Jesus eventuelt ble født. Kristne er ikke så veldig skikkelige heller Capitan Fracassa skrev (På 16.1.2022 den 20.43): Jeg tror du misforstår poenget mitt. Jeg er ateist og har definitivt ikke valgt noen dato for jul. Men å hardnakket påstå at julefeiring ikke har noe med kristendom å gjøre er simpelthen for dumt, da enormt mange feirer jula som en kristen høytid. Jula har ikke noen egen betydning utover det vi mennesker legger i den. Jula har ingen bevissthet. For de fleste som feirer jul handler den i hvert fall delvis om Jesu fødsel, men det er mange som feirer jul helt uten den betydningen - for eksempel familien vår. Dette er like innsnevret og tullete som innlegget du svarer på. Kan ikke folk få feire det de vil i jula uten at du eller andre bryr seg? Om man feirer jul som en hedensk solsnudag, feirer den for Jesu fødsel eller feirer den for hva som helst annet, hvorfor trenger du og andre å legge dere opp i det? Jeg og familien feirer jul først og fremst fordi det er en hyggelig familehøytid uten noen mening utover det, og jeg skjønner ikke hvorfor andre trenger å være så dømmesyke at de bryr seg om hvilken mening andre har med jula. klart at folk får feire den jula de vil. Men den er ikke i utgangspunktet en kristen høytid. Å være åsatroer er en levende trosretning og feirer jul og solsnu med rette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå