Gå til innhold

Finnes det mennesker som ikke liker sjokolade?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Liker alle mennesker sjokolade? Altså er det en biologisk årsak til at alle liker sjokolade? Eller er det en kulturell greie i Vesten, mens resten av verden ikke nødvendigvis liker sjokolade?

Jeg ser bort fra folk som av religiøse eller ernæringsmessige grunner har lært seg å "ikke like sjokolade".

Anonymkode: 85619...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt sikkert. Jeg likser sjokolade, men når jeg tar meg tid til å virkelig smake på det så tenker jeg alltid at sjokolade er veldig oppskrytt. Er ikke så sinnsykt god smak som vi gjerne får presentert det som. Så litt kulturell forventning til at det er veldig godt har vi nok.

Anonymkode: 67d40...077

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det finnes flere som ikke liker sjokolade. Jeg er selv ikke så veldig glad i sjokolade, da må det i så fall være sjokolade med noe godt fyll inni. 

Men det er klart at det er mange stoffer i sjokolade som gjør at folk liker det og blir avhengig av det. Sjokolade er jo laget for at vi skal like det.

Anonymkode: 75d52...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror alle på jorda liker sjokolade så lenge de får den rette sjokoladen for dem. Det vil alltid finnes et individ her eller der som helt naturlig er evolusjonsmessig avvik fra resten og ikke liker sjokolade. Akkurat som Trygve Hegnar som antagelig er den eneste i Norge som ikke liker musikk.

Anonymkode: d1815...73e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke sjokolade. Jeg blir kvalm og uvel. Og ja, jeg har prøvd utallige typer. Ellers er jeg altetende. 

m40

Anonymkode: e6e68...b4e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sønnen min liker ikke sjokolade. Han er nå 16 år og har aldri i hele sitt liv likt sjokolade. 

Anonymkode: 162d5...7a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Helt sikkert. Jeg likser sjokolade, men når jeg tar meg tid til å virkelig smake på det så tenker jeg alltid at sjokolade er veldig oppskrytt. Er ikke så sinnsykt god smak som vi gjerne får presentert det som. Så litt kulturell forventning til at det er veldig godt har vi nok.

Anonymkode: 67d40...077

Sjokolade HAR sinnsykt god smak, har elsket sjokolade så lenge jeg kan huske. Det er himmelsk godt….men jeg liker den rene melkesjokoladen, bare noen få typer fyll. Andre elsker helt andre typer.

Nå er vi biologisk programmert til å like energirik kost som sukker og fett, dessverre…

Anonymkode: 54e84...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min liker ikke sjokolade i det hele tatt. Selv liker jeg det bare litt. Altså jeg kan spise det og tenke at det var ganske godt. Men kjøper det aldri selv. Spiser bare når noen nøder meg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at alle i Norge som ikke liker sjokolade havnet i akkurat denne tråden.

Jeg elsker sjokolade. Kan ikke komme på noen som ikke liker noen form for sjokolade.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg tror alle på jorda liker sjokolade så lenge de får den rette sjokoladen for dem. Det vil alltid finnes et individ her eller der som helt naturlig er evolusjonsmessig avvik fra resten og ikke liker sjokolade. Akkurat som Trygve Hegnar som antagelig er den eneste i Norge som ikke liker musikk.

Anonymkode: d1815...73e

Det er Trygve Hegnar definitivt ikke alene om. Jeg kan ikke fordra musikk og jeg vet om flere som føler det samme. 

Anonymkode: e3986...8f2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pennant skrev (På 23.12.2021 den 14.03):

Merkelig at alle i Norge som ikke liker sjokolade havnet i akkurat denne tråden.

Jeg elsker sjokolade. Kan ikke komme på noen som ikke liker noen form for sjokolade.

Jeg liker ikke og ingen på min alder gjør det. Det er harry og mest boomers som spiser det?

Anonymkode: a4e65...801

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsket alt som het godteri før. Men har vokst det av meg med årene. Selv om jeg har kjempemye sjokolade i hus nå så frister det ikke i det hele tatt. Blir igrunnen kvalm bare av å tenke på det. En veldig sjelden gang kan jeg få lyst på, men det er snakk om en gang i halvåret.

Anonymkode: 0ebf9...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg liker ikke og ingen på min alder gjør det. Det er harry og mest boomers som spiser det?

Anonymkode: a4e65...801

Er du helt fjern? 

Anonymkode: 3aa23...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes melkesjokolade og alle småsjokolader generelt smaker dårlig. Forseggjort sjokolade som konfekt, trøffel og mørk nougat er jeg derimot svak for 😄 Liker at det smaker tydelig av ingrediensene og ikke bare sukker. Og tenker at hvis man først skal bruke kalorier på "tull" så skal det være ordentlig tull 😀

Anonymkode: 08f4b...9c2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes melkesjokolade og alle småsjokolader generelt smaker dårlig. Forseggjort sjokolade som konfekt, trøffel og mørk nougat er jeg derimot svak for 😄 Liker at det smaker tydelig av ingrediensene og ikke bare sukker. Og tenker at hvis man først skal bruke kalorier på "tull" så skal det være ordentlig tull 😀

Anonymkode: 08f4b...9c2

Hater konfekt, mørk nugatti og vet ikke hva trøffel er. Er ikke det en slags sopp som bare griser kan spise?

Liker heller ikke sjokolade, sild eller kamfer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke sjokolade med unntak av et par biter kinder sjokolade. En hel kinderstang blir for mye. 
Sjokolade er bare søtt og smaker kun sukker. Er ikke så glad i søtt generelt. 

Anonymkode: f5e74...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeffe skrev (52 minutter siden):

Hater konfekt, mørk nugatti og vet ikke hva trøffel er. Er ikke det en slags sopp som bare griser kan spise?

Liker heller ikke sjokolade, sild eller kamfer

Sopp som bare griser kan spise!! 🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: 35d36...e46

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...