Gå til innhold

Gulljentas første dager

Fibonacci

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Soul, *MissS*, LinKri og Peony: :klem:

Æsj, nå er jeg kvalm igjen.. og jeg som har vært så bra i dag. Spiste sikkert for mye usunt i stad, magen min er så følsom for tida!

Men jeg er generelt bedre, merker at jeg orker mer, og begynner å leve "som normalt" igjen. Ikke minst merker jeg at jeg har mye mer overskudd til å leke og tulle med Brage, og han var mer fornøyd i ettermiddag enn han har vært på lenge!

I kveld har vi sløva på sofaen begge to, og spist frossenpizza. Passa bra når ingen av oss gadd å lage noe avansert mat!

Jeg er fortsatt litt anti-kjøtt og middager, så det er vanskelig å ordne gode middager her hjemme. Jeg orker ikke stå og steke kjøtt f.eks., og reagerer også på lukta av stekt kjøtt hvis mannen lager seg noe mat. Ikke lett å være ham alltid heller! Brage får stort sett middagsglass, men jeg håper jeg snart klarer å lage ordentlige middager igjen.

God fredagskveld til alle! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du tak i bringebærdrops i går da??

Plutselig så MÅ man bare ha det. :ler:

Godt å høre at du syns formen er ett hakk bedre. Tenker Brage også er glad for det.

Ble du forrestenfornøyd med bildene hos fotografen? Håper vi får se ett par eksempler. Brage er jo så fotogen så jeg er sikker på at det ble mange fine bilder.

God helg til deg og dine.

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Heidi76! :klem:

Nei, bringebærdrops var vanskelig å få tak i gitt! :ler:

Det er rart med disse lystene. Pleier ikke å like surt godteri i det hele tatt, men på fredag fikk jeg skikkelig craving!

I går begravde vi ilderen vår. Han fikk en fin gravplass på naturtomta vår bak huset, vi tente lys og det snødde litt, så det var ganske fint.

Ellers så fikk jeg en skikkelig fin ullkåpe av mannen, som forskudd på bursdagsgave. Den har også god vokseplass rundt magen! ;)

Handla litt annet også, flere kalendergaver til Brage (nå er alle i boks) og akebrett som han skal få til jul!

Formen min er bedre nå, jeg er kvalm, men har ikke brekt meg eller kasta opp på mange dager. Klarer å være på kjøkkenet igjen, orker mere generelt, selv om jeg nok holdt på litt for mye i går, for i dag er jeg bare så utrolig sliten...

Orka til og med å spise middag i går! Vi tro til med en skikkelig førjulsmiddag, medisterkaker, julepølse, surkål og poteter. Brage likte det godt også (ikke så mye surkål, men...).

Og så lagde jeg pepperkakedeig i går, som har stått i kjøleskapet til nå, og vi skal straks begynne å bake ut pepperkaker!

God søndag til dere som er innom! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom med en liten advents- :klem: jeg...

Gratulerer så mye med 11 uker her forleden! Håper alt er vel med deg, dine og lille spiren! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny kåpe med vokseplass! :tommel:

Kjekt å høre at du er bedre igjen, det må være vondt å være SÅ kvalm hele tiden. Jeg har vært heldig og ikke kastet opp noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iss, TeddyToria og Peony: :klem:

Har bakt altfor mange pepperkaker i dag! Så nå deler jeg ut overskuddet til alle som vil ha!

Skal det være en gris, bukk, mann, kone, hjerte eller juletre? :ler:

:nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

Jeg tar gjerne et juletre :ler: (Har spist alt for mange pepperkaker på jobb nå... )

Kjedelig at du er så kvalm da. Har heldigvis sluppet unna kvalmen så langt. Men som jeg skrev i dagboka mi, kunne nesten ønske jeg var det. Men det ønsket er borte nå :sjenert:

God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velbekomme, LinKri, Peony, Charmina og iss! :klem:

I dag tidlig hadde jeg tenkt å levere Brage i barnehagen, siden jeg har begynt å føle meg bedre i det siste. Men det gikk rett og slett i dass. Kasta opp Postafen´en også... :kvalm:

Når jeg bevegde meg rundt, brakk jeg meg hele tida. Det eneste som funka var å ligge helt stille i senga mi, så mannen måtte trå til med Brage likevel. Føler meg så useless...

Har time hos legen i morgen, kanskje vi skulle prøve noe annet enn Postafen, det virker ikke like bra alltid heller.

Hadde så vondt i magen i natt igjen... det kjennes som det strammer seg, og så er det akkurat som noen deler av den blir hard, så det kan kjennes en hard kul utenpå magen, og så forsvinner det igjen. Kan det være livmoren jeg kjenner? Den er ganske høyt oppe i så fall... og glir unna hele tiden. Merkelig.

Litt morsomt med navnet på den nye prinsen, Sverre er et av navnene på lista vår også (oppkalling etter min morfar)! Magnus derimot, er ikke aktuelt for vår del...

Ha en fin mandag dere som stikker innom! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg vennen. :klem:

Godt du skal til legen igjen. Håper du kan få noen annet mot kvalmen og at det hjelper. Klarer nok ikke helt å forestille meg hvor elendig du må føle deg om dagen men jeg har jo vært fyllesjuk ett par ganger i mitt liv ( :sjenert: ) og det er IKKE noe morro.

Så flink du har vært til å bake. Har ikke lagt noen bakeplaner for i år jeg....får se hva jeg gidder. Vi skal jo hjem til mine foreldre i julen i år, men reiser nok hjem 2. juledag så det kunne vært koselig og hatt noen kaker hjemme også...

Håper du får en fin dag.

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei

Hvordan gikk det hos legen i dag? Håper h*n kan hjelpe deg med noe som faktisk virker mot kvalmen.

Så flink du er som har bakt pepperkaker, og det atpåtil på selvlaget deig. Jeg har bare jukset og kjøpt deig i butikken. Kanskje fordi jeg ikke egentlig er så glad i pepperkaker? Uansett, har laget noen store hjerter jeg skal henge i vinduene. Gjorde det i fjor, og det var så koselig. Men i år har jeg tenkt å prøve meg på å pynte dem med melis først. Kan bli klissete, men gøy å prøve noe nytt. :)

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heidi76 og smilepia: :klem:

Nå har jeg vært hos legen, og blitt sykmeldt litt uti januar måned, jeg som hadde håpet å komme tilbake på jobben før jul, men formen min er jo ganske dårlig fortsatt. Vi ble enige om at jeg skulle bruke Postafen litt til, det har jo noe effekt i og med at jeg blir verre hvis jeg ikke tar det, og så skal jeg komme til en ekstra vektkontroll like før jul, og da var det visst aktuelt å gi meg noe annet for kvalmen (jeg tror noen av de medisinene er sånt man ikke bør ta i 1. trimester).

Var kjempekvalm mens jeg var hos legen, slapp heldigvis å vente lenge for å komme inn på laboratoriet og ta blodprøver og sånt.

Da jeg kom hjem var det bare rett inn på badet og henge over doen... men etterpå følte jeg meg litt bedre.

Brage bakte pepperkaker i barnehagen i går også han! Vi fikk med oss noen fine hjerter hjem, han hadde til og med lært seg å skrive "God jul" på dem! :ler:

Han hadde visst laget noen julegaver også, men de fikk vi ikke se ennå ;)

Nå får jeg benytte sjansen til å slappe av før jeg skal hente ham igjen. Ute sludder/regner det, og er bare slaps... Æsj!

God tirsdag til dere som stikker innom! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for et møkkavær det er i dag!

Deilig å vite at du er sykemeldt i noen uker til, da kan du fokusere på å bli bra igjen, og skulle du plutselig bli frisk før, så er det jo bare å bli friskmeldt igjen! :tommel:

Flinke Brage - tenker det blir gøy å pakke opp gaver fra han i år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...