Charmina Skrevet 30. november 2005 #521 Del Skrevet 30. november 2005 Hei vennen! Har sendt deg en pm ang de tabl God bedring vennen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 30. november 2005 Forfatter #522 Del Skrevet 30. november 2005 Heidi76: Ja, det er fint med masse julelys nå på denne tida av året! Og så er det så koselig å gå ute og se på alle lysene i vinduene! Peony: Så rart at du drømte om oss! Man drømmer jammen mye rart når man er gravid. Forrige gang drømte jeg at jeg hadde fått en baby som hadde masse tenner og kunne prate og alt mulig! smilepia: Har sikkert fortrengt mye fra forrige gang, men jeg har sjekket papirene, og jeg gikk bare ned 1,5 kilo den gangen. Jeg tror jeg orket å spise mere, men bevares, jeg var ikke akkurat i toppform heller! Husker spesielt det med at jeg ble kvalm av å se matreklamer på TV! Charmina: Takk for PM vennen! Skal høre med legen min hva hun synes. Men i dag er jeg litt bedre, så kanskje jeg skal gi Postafen en sjanse til? Det er deilig å kunne lage mat og spise den uten å måtte løpe ut på doen! Har så langt hatt en god dag synes jeg. Håper det blir flere sånne framover! I dag er siste gangen på babysvømming før jul, og det skal jeg klare å bli med på. Er sånn i tvil om vi skal fortsette etter jul egentlig... for det blir vel ikke lettere etter hvert som jeg blir større og tyngre, og så kommer jeg til å jobbe fulltid fra midten av januar, så da blir det nok veldig stress å rekke svømminga om ettermiddagen. Men vi får se! Brage har jo enorm glede av det, så det hadde jo vært synd å slutte også... Nå må jeg gå! Ha en fin onsdag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 30. november 2005 Forfatter #523 Del Skrevet 30. november 2005 Hei igjen! Siden jeg ikke fikk tatt magebilde forrige fredag, tok jeg heller et i går kveld, som da blir 10+5 (over midnatt! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 30. november 2005 Forfatter #524 Del Skrevet 30. november 2005 Formen min er fortsatt ganske bra! Har vært på babysvømming, dette var siste gang før jul, og det avslutning med gløgg, pepperkaker og utdeling av diplomer. Brage digga pepperkaker! Jeg kan gå ut på kjøkkenet og til og med åpne skapet der søppelposen står uten å brekke meg. Dette er store forbedringer, tro meg! Og nå sitter jeg faktisk her og har lyst på maten som mannen står og lager der ute! Det er noe så avansert som tagliatelle med tomatsaus! Ha en fin kveld dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. november 2005 #525 Del Skrevet 30. november 2005 så flott at du er i bedre form!! Kos deg med maten venne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 30. november 2005 #526 Del Skrevet 30. november 2005 Har kjapt opdatert meg i dagboka di nå!!! Så leit med kvalmen, håper den gir seg snart da!! Hvis ikke må du snakke med legen, for du har gått ned altfor mange kilo!!! Ellers får du ha en så god kveld som du kan da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanora Skrevet 30. november 2005 #527 Del Skrevet 30. november 2005 Ååå så flott å lese at du har hatt en så fin dag i dag Men du - lov meg at hvis du blir like dårlig igjen og ikke får i deg mat, at du tar kontakt med lege 5kg er mye da Natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanna Skrevet 1. desember 2005 #528 Del Skrevet 1. desember 2005 Ååå for en flott mage!! :grine2: Godt å lese at du er bedre nå, håper det holder seg, for nå må du ikke gå ned noe mere i kilo, for ja, 5 kg. er jo masse! Men det er jo ikke så mye å gjøre med det, når en ikke får i seg mat, og alt en spiser bare kommer opp igjen.... Men ja, kanskje tabl. som Charmina tipset om hjelper bedre.. Det er ihvertfall uansett godt å vite at den lille spiren i magen får det h*n trenger, men ikke så bra at mammaen skal føle seg så dårlig..! Sender deg 100000000 knipe- !! Håper du får en fin dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Principessa Skrevet 1. desember 2005 #529 Del Skrevet 1. desember 2005 Åh! Så fiiiin mage du har fått deg La Traviata! Er du gravid eller?? Heldig du er som forholder deg slank selvom du er gravid...ikke alle som går den veien. Ha en fin dag! Supert at du føler deg så mye bedre!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilepia Skrevet 1. desember 2005 #530 Del Skrevet 1. desember 2005 Hei LT Håper den fine formen fra de siste dagene har holdt seg i dag også, for det var strålende nyheter selv er jeg litt dårligere i dag Hadde det bare sluttet å regne så hadde jeg kanskje orket å gått meg en tur. Er sikker på at frisk luft ville hjelpe, men jeg har desverre ikke blitt så mye Bergenser at jeg går ut i regnværet når jeg ikke må... Blir forestten ikke rent lite missunnelig på magen din! Så stor og flott den er allerede. Jeg har ikke noen slik antydning engang, dvs med mindre jeg former "paddingen" min med klærne da ikke akkurat det samme, men om kveldene kan jeg nesten skrytepå meg mage. hoho. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 1. desember 2005 Forfatter #531 Del Skrevet 1. desember 2005 Takk for hilsener, Heidi76, iss, Leanora, Izaria og smilepia Ilderen vår døde i går... :cry: Det kom litt brått på oss, jeg tutet fælt og mannen var kjempelei seg. Mannen skulle gå ned til ham om kvelden som han pleier, og da lå han død i huset sitt. Han har jo vært slapp en stund, og mest sovet når mannen han vært nede hos ham, men bare de aller siste dagene har han spist dårlig, og mannen har ikke sagt noe til meg om det for ikke å uroe meg. Han hadde tenkt å se det an og bestille en time hos dyrlegen hvis det ble verre, men det rakk vi altså ikke. Føler meg som verdens verste ildermamma... Jeg har hatt så liten tid til ham etter at Brage ble født, og så er det det at jeg er allergisk mot ham (fant jeg ut etter at vi hadde hatt ham i mange år og jeg hadde vært konstant forkjøla..). Men det var ikke sånn han skulle gå bort, vi skulle vært der hos ham og tatt farvel med ham, men sånn ble det altså ikke. Ååååh, stakkars ildergutten vår, jeg håper han ikke det altfor vondt, den tanken plager meg skikkelig. Han ble 7,5 år, og det er mye for en ilder. Vi har hatt mange fine stunder, men det siste året har han nok ikke fått den samme oppmerksomheten som før. Brage har fått hilse på ham noen ganger, og har vært veldig begeistret for ham, men vi har ikke turt å ha dem så mye sammen i samme rom. Vet ikke om det er pga det som skjedde i går, men i dag er jeg litt verre av kvalmen igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 1. desember 2005 #532 Del Skrevet 1. desember 2005 Uff, det var leit å høre La Traviata Men ikke føl deg som en dårlig ildermamma - du har jo måttet være Bragemamma i tillegg til Nestemannmamma de siste ukene, og mannen har jo tatt seg av ilderen! Ettersom han har vært så slapp og sovet så mye har det sikkert vært best for han å få være i fred. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicity Skrevet 1. desember 2005 #533 Del Skrevet 1. desember 2005 Hei. Trist med ilderen din. Men den har jo fått en langt og godt liv hørtes det ut som. Fikk tårer i øynene jeg... Godt du var bedre i går, får tatt deg inn litt. klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 1. desember 2005 #534 Del Skrevet 1. desember 2005 Så trist med ilderen! Skjønner godt at du har litt dårlig samvittighet - ikke det at du trenger å ha det, men det er nå engang sånn vi er skrudd sammen, vi mennesker, at dårlig samvittighet popper opp når vi minst trenger den. Håper det blir bedre etterhvert! Og veldig trasig at du har gått ned så mye! 5 kilo er jo en hel del, så jeg håper pendelen snart snur og du klarer å spise mat som du holder på innsida! Det skal visst bedre seg etterhvert, sier de... Mager trøst (no pun intended!) mens det står på... Håper det blir flere av de gode dagene innimellom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 1. desember 2005 Forfatter #535 Del Skrevet 1. desember 2005 Takk for hilsener, Peony, Felicity og Rognebær Det har vært en litt rar dag i dag Har tenkt mye på det lille dyret vårt. Skal begrave ham på naturtomta vår til helga. Jeg tenker på minnene fra den tida hvor vi hadde ham i en liten leilighet i Oslo. Da likte han så godt å legge seg oppå dyna mi når jeg la meg om kvelden. Og så kom han alltid for å "hilse" når vi kom hjem fra jobb. Og så klarer jeg ikke å riste av meg den dårlige samvittigheten over at han har blitt "nedprioritert" i det siste. Når vi ventet Brage foreslo jeg å prøve å omplassere ham, for jeg tenkte på det med at vi ikke ville få tid til ham lengre. Men mannen min ville ikke det, så da ble det heller til at han tok seg av ilderen, mens jeg tok meg av Brage og andre ting i huset. Jeg tror det blir en stund til vi skaffer noe nytt kjæledyr... de krever en del tid, og man skal jo ha overskudd til dem også. I kvled har formen min vært bedre igjen. Var på foreldremøte i den barnehagen Brage skal begynne i på nyåret. Det blir mye større forhold enn der han er nå - 14 barn og 4 voksne på en småbarnsavdeling! Personalet virka veldig greie og flinke, men jeg lurer litt på hvordan det skal bli. Helt ny avdeling er bygd, og mye nytt personale er ansatt, så vi får regne med litt startvansker... Jeg er forresten enig med dere i at 5 kilo er mye, men jeg går dem nok på igjen, det skal jeg gjerne vedde en del penger på. Og magebeboeren min tar det h*n skal ha, så det er meg det går ut over. Jeg tar vitaminer, og får i meg litt mat om kveldene, og så håper jeg at matlysten tar seg opp de nærmeste ukene. Jeg har flere ganger, om kveldene, fått veldig lyst på et eller annet å spise, så det er nok et tegn på at ting går rette veien! Bare så synd at det jeg har lyst på, oftest ikke finnes i huset... Sein kveld på meg, jeg prøver å få sett LOST, men det går visst ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Principessa Skrevet 2. desember 2005 #536 Del Skrevet 2. desember 2005 Hei LT, det var trist å høre om lille ilderen deres. Men som Peony sier så syns ikke jeg heller at du skal se på deg selv som en dårlig ildermamma...og han hadde det nok best i fred når han var så slapp. Og husk at nå er han i ilderhimmelen og har det kjempe bra! Håper du er bedre i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 2. desember 2005 Forfatter #537 Del Skrevet 2. desember 2005 Hei Izaria! Ting føles litt lettere i dag. Har vært litt kvalm, men det hjalp å spise, så nå tror jeg det går riktig vei her! Og i dag er jeg 11 uker på vei! Her er det som skjer kommende uke: Fra 11 uker og 0 dager til 11 uker og 6 dager av svangerskapet. Vekt: 5-10 g CRL: 41-52 mm Fosteret er i begynnelsen av denne uken ni uker gammelt. Denne uken dekker øyelokkene øynene, og de åpnes ikke før 27. uke. Lever, tarmer, hjerne og lunger begynner så smått å fungere nå, og hodet vokser ikke fullt så fort lenger. Dermed kan kroppen ta igjen litt og få riktigere proporsjon til hodet. Føttene har til nå stått med fotsålene mot hverandre, men vil sakte men sikkert rette seg ut slik at fotsålene peker bort fra kroppen. 20 små tannknopper finnes nå i gommene. Ved slutten av denne uken samles tarmen igjen i buken, slik at navlebrokket forsvinner. Tynntarmen er også foldet og begynner å få tarmtotter som etter fødselen vil trekke næringsstoffer ut til kroppen. Fordøyelsesmusklene begynner å virke og trekker seg sammen. Fosteret beveger seg mye, men det er fremdeles for tidlig å kjenne de små sparkene. Men kanskje kjenner du toppen av livmoren like over skambeinet? Snart vil du kanskje få høre det lille hjertet slå. Det slår omtrent dobbelt så fort som ditt, rundt 150 slag i minuttet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 2. desember 2005 #538 Del Skrevet 2. desember 2005 Gratulerer med 11 uker! Trist med ilderen deres, jeg hadde også blitt veldig lei meg, man blir jo så glad i dyrene sine. Og 7,5 år er lang tid. Men hvis han var syk og gammel så var det kanskje bedre for ham å slippe, men trist er det selvsagt uansett. Håper du får en fin helg La Traviata! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 2. desember 2005 #539 Del Skrevet 2. desember 2005 Innom for å ønske deg ei god helg! Håper formen blir bedre og at du får i deg litt mer mat... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 2. desember 2005 #540 Del Skrevet 2. desember 2005 Gratulerer med 11 uker Takk for hilsen i dagboka mi forresten, koselig. Blir spennende å følge med deg og magen din framover også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg