Gå til innhold

Gulljentas første dager

Fibonacci

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

WEEEEEEEEEE!!!!! Her er det bare nærmere og nærmere gitt!! Hjelpes så spennende!!!Tror lillegull også er kjempespent for h*n hopper og spretter inni magen når jeg sitter her og meddeler all spenningen fra kg :ler:

Spennende å høre hva JM sa!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! :klem:

Tibake fra jordmor, stoppa og kjøpte norske jordbær på veien hjem, og skal koooose meg etterpå! :sjarmor:

Alt er bra, her er tallene:

Uke: 39+3

Vekt: 82,5 (+17,5 kg)

BT: 120/70

Urin: Neg.

Ødem: 1

Leie/beveg.: HB

Fl./min.: 140

SF-mål: 38 cm

Hodet er ennå ikke festa nei...

Men ut fra det jeg fortalte om slimproppen mente hun at det nok bare var snakk om noen dager nå!

Hun anslo vekta til å være rundt 4 kilo, det var litt mye synes jeg! :overrasket:

Ellers anbefalte hun mye søvn, hvile og mat for å lade opp...

og det har jeg tenkt å følge! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å høre at alt så bra ut.. Flotte tall! :Nikke:

Du får gjøre som JM sier: kose deg med jordbært (så mye du orker nå før Lillesøster kommer), mat og sørge for masse hvile! Det skjer jo når som helst! :hoppe:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at alt er bra :tommelsmil:

Hvor stor var Brage da han ble født? Leon veide 3920 g, og det er jo rundt 4 kg. Gikk greit å få ham ut altså :Nikke: Med en gang man passerer 4000 g synes jeg det høres mye ut, mens alt under liksom er helt vanlig. Selv om det bare skiller noen få gram :ler:

Kos deg med deilige, norske jordbær! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cr@sh, søndagsengel og Kverris: :klem:

Brage var 3720 gram og 51 cm lang søndagsengel! Du har rett i at så fort det er snakk om 4 kilo høres det med en gang så mye mer ut!

Går sikkert greit å få henne ut uansett, dette er jo 2. fødselen min og banen burde være klar! ;)

Jordbærene var ganske gode, litt små, men med mye smak!

Brage har virkelig begynt å digge jordbær nå, han fikk smake litt her om dagen og gikk helt av hektene, så godt syntes han det var! Men jeg tror vi skal være litt forsiktig med å gi ham for mye, særlig ettersom jeg mistenker at han har litt allergi. Han har jo gått med tett nese og hosta mye kjempelenge nå. Vi skal til legen med ham og få sjekka det, må bare få unna en viss fødsel først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miiip
Ellers anbefalte hun mye søvn, hvile og mat for å lade opp...

og det har jeg tenkt å følge! :tommel:

Høres veldig bra ut! :Nikke:

Kos deg! Kan ikke være lenge igjen nå!? :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miiip: :klem: Lønner seg nok å lade opp litt ja! Jeg skal gå en tur etterpå, og få med gubben på litt sengekos, men ellers har jeg slappet mye av i dag. Og i natt sov jeg jo så bra atte!

Kverula: :klem: Jordbær er digg! Det blir kjedelig når jeg ikke kan spise det lengre... men på den annen side kan jeg drikke RØDVIN igjen etter hvert! Skål!!!

Æsj og uff. Hver gang jeg kjenner noe som kan minne om rier, så gjentar det seg et par ganger og så forsvinner det bare helt igjen.

Er jo greit å slippe "maserier", men jeg blir så utålmodig av dette!

Lest om en fødende ved Ullevål som måtte sitte på venterom i 3 timer med rier før hun fikk fødestue! Skrekk og gru! :overrasket:

Heldigvis er det ikke så ille tilstander i Fredrikstad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

De fleste har jo sagt at "håper ikke jeg blir sendt til Fredrikstad/glad jeg ikke skal føde i Fredrikstad", men kanskje er det ikke så supert å ha Ullevål som førsteskanse heller for øyeblikket. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte i hvert fall ved Fredrikstad sist gang og har ingenting negativt å si om det sykehuset! Tvert om, vil gjerne benytte anledninga til å skryte uhemmet av det supre personalet og den rolige, avslappa atmosfæren på avdeling B7! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei kjære deg!

Vil bare ønske deg masse lykke til!!! :klem:

Gleder meg til å høre hvordan det har gått!!!

Stor klem :klem: :klem: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg tror nok ikke at det er så stor forskjell på de ulike sykehusene, men jeg må si jeg er glad for at jeg slipper å bekymre meg for at jeg kan bli sendt videre når fødselen først er i gang. Men nå har de vel ordna opp i det på Ullevål også så. :)

Jeg lurer veldig på om jeg skal velge den "naturlige" fødestua eller om jeg skal gå for den med tilgang på medikamenter med en gang... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenge siden jeg har lagt igjen spor her inne nå. Men jeg følger med i spenning, altså. :) Fire kilo går helt greit det. Spesielt siden det er ei lita frøken. I følge legen min så begynner "bekymringen" først når de runder 4,5 kg. Så det skal nok gå bra, skal du se. Jeg har dessuten hørt at andre barnet ofte er litt større enn det første, men jeg vet ikke om det faktisk stemmer.

Endret av Moonchild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så spennende dager du har i møte La Traviata! Jeg har lest jevnlig i dagboken din, men ikke lagt igjen spor.. Tenk at nå skal snart Brage bli storebror!!! Syns disse ni mnd har gått veldig fort jeg!

Masse masse lykke til med fødsel og den nye tilværelsen som to barns mor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose:

Måtte bare inn og kose litt på deg her også! ;)

Fortsatt fine tall, men NÅ håper jeg ikke det blir flere slike rapporter før gulljenta kommer! :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan gå bra med stora barn också - min "lille" son var hela 4715 gram och 57 cm... men nu ska jag visst kontrolleras så lillasyster inte blir så stor. Det räknas som en risk när barnen blir så stora. Storebror föddes ändå vaginalt, med lustgas och andning som enda bedövning, och bara lite "lagning" efteråt.

Det sker nog när som helst ska du se. Spännande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...