Gå til innhold

Gulljentas første dager

Fibonacci

Anbefalte innlegg

Gjest Markblomsten

Nå fikk jeg skikkelig lyst på is da! :sikle:

Og så jeg som straks har fullført min andre sunne uke... :sjenert:

Forresten nydelige bilder du har lagt ut. Blir jo spennende med hvordan Brage reagerer når babyen flytter ut av magen da.

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann Peony, LinKri, Markblomsten, Skytte og Heidi76! :klem:

... hva gjør man når man våkner halv 5 om morgenen og ikke får sove igjen?

Står opp, spiser litt mat og surfer på nettet, tydeligvis! :forvirret:

Formen min var ikke helt på topp i går. Sleit med pollenallergien, hadde hodepine og var kvalm! Orka ikke middag, og gikk tidlig til sengs.

Og så er jeg så hoven i kroppen om ettermiddagen. Det er tungt og vondt å bevege seg. Og kontoret er det varmeste rommet i huset, dermed blir det nok mindre KG på meg framover...

Men jeg lover å komme sterkere tilbake! :tommel:

I morgen skulle det egentlig være dugnad i barnehagen, men det ble avlyst i siste liten pga personalmangel...

Så det blir babysvømming på Brage og pappaen hans istedet.

Jeg spiste forresten is i går! Snickers-is, den er ganske god den også :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på dere, Cr@sh og Markblomsten! :klem:

Bare innom for en kjapp oppdatering.

Er fortsatt ikke i form - har skikkelig hodepine og er plaga av kvalme! Har jo også blitt så hoven de siste dagene, og siden det var en stund siden forrige kontroll hos jordmor så dro jeg til legen i stad for å få det sjekka opp.

Det er heldigvis ikke noe tegn til begynnende sv.skapsforgiftning - det var jo det jeg var engstelig for. Mest sannsynlig har jeg en eller annen mage/tarminfeksjon, og må bare vente til det går over! Jeg har magesmerter og diaré, og er så kvalm at jeg tror jeg må spy hele tiden. Ble sykmeldt ut uka.

Her er tallene fra legekontrollen:

Uke: 32+5

Vekt: 77 kg (+ 12 kg)

BT: 115/70 (lavt og fint)

Urin: +1 på proteiner

Ødem: 1

Fosterlyd: 129

Leie: HB!

Hun har altså lagt seg med hodet ned! :tommel:

Det er ikke festa, men det er ikke sikkert det fester seg i det hele tatt, siden jeg er flergangsfødende.

Orker ikke noen skikkelig dagbokrunde nå - skal ta det igjen når jeg blir bedre!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cr@sh og Epica: :klem:

Fortsatt veldig kvalm... :kvalm:

Orker ikke tanken på middag.

Masse kynnere. Orker ikke å gjøre noe som helst! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit at du er så dårlig! Håper du blir bedre fort! :klem:

Du har en veldig flott mage, og Brage er så søt. Han har så fantastisk blå øyne. Lillesøster blir nok like søt, hun også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ciara: :klem:

Tusen takk, jeg føler meg litt bedre nå.

Jeg er også kjempespent på hvem lillesøster kommer til å ligne på! Og hva slags personlighet hun viser seg å ha!

Søsken kan jo være utrolig forskjellige, men også veldig like!

På 3D ultralyd-bildene synes jeg hun ligner litt på mannen min jeg da... men det er bare min svært subjektive mening! ;)

Har spist litt druer og er ikke fullt så kvalm i kveld. Men har kynnere i ett sett! Skal det være sånn? :klø:

Hvorfor kan jeg ikke huske om det var sånn forrige gang?

Har vaska en ny runde med lillesøster-klær. Hun har bare hvitt og rosa... :rodme:

Men i litt større størrelser har hun andre farger også! Vasker ikke det tøyet riktig ennå, det er jo en stund til hun kommer til å bruke det!

Det er veldig koselig å sitte og brette sammen de små klærne i str. 50 :hjerte:

Mannen skal ta ned Brages babytøy fra loftet etterpå. Vi hadde mye hvitt og kjønnsnøytralt i de minste størrelsene, så det er nok en del som kan brukes på nytt! :tommel:

Nå er ryggen min litt sliten.

Men før jeg legger meg må jeg prøve å få ned en liste over hva som skal gjøres før lillesøster kommer:

- vaske ferdig babytøyet og legge på plass

- vaske trekket til vippestolen, vaske bæreselen

- finne fram babygym´en (eller rydde plass i lekegrinda?)

- pakke sykehusbag´en

- re opp vogga

- Hente vognbag´en til tvillingvogna (gjøres neste helg)

- re opp vognbag´en (trenger mer sengetøy)

- handle inn mer tepper, kluter, nyfødt-bleier og smokker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Heisann snuppa, hvordan er formen i dag?

Høres ikke noe morro ut å være både kvalm og ha diarè samtidig. :troest:

Håper du får en fin dag. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Izaria og Heidi76: :klem:

Har fortsatt hodepine i dag, men er bedre av kvalmen og magen har heldigvis stabilisert seg. Har en del kynnere fortsatt, og lillesøster er meget aktiv, av og til rister hele magen skikkelig! :ler:

I går tok vi et overblikk over babytøyet som har ligget på loftet. Vi har jo MASSE brukbart babytøy i hvitt, beige og andre nøytrale farger!

Er sikker på at vi har over 20 bodyer bare i str. 50... får jo ikke brukt alt engang. Kommer til å plukke ut det peneste og kjøre det i vaskemaskinen. Fant også en pose med jenteklær fra den eldste niesa vår, der plukka jeg ut noen fine ting, bl.a. en olakjole i str. 68.

Apropos klesvask...

jeg er helt fortvilet for tiden. Vi trenger tørketrommel! :sur:

Etter at finværet har kommet bruker Brage en bukse/shorts og en T-skjorte pr. dag. Dere vil ikke tro hvor møkkete de klærne er altså. Uteplassen i barnehagen er mer eller mindre en byggeplass med masse jordhauger og sand og støv. Og jeg rekker ikke å vaske alt sammen og få det tørt i tide! Løsningen er jo å kjøpe mere klær da...

I stad bestilte jeg masse fra H&M på nettet, men det kommer vel ikke før til neste uke. Så etterpå må jeg nok ut og handle igjen...

Er liksom ikke helt i shoppehumør, med denne hodepinen. Men det passer egentlig bra, for nevøen vår har bursdag på lørdag og jeg må finne en gave til ham.

Ha en god torsdag alle sammen! :klem:

50 dager igjen til termin! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørketrommel ønsker jeg meg også til babyen kommer, men vi har ikke plass til en :tristbla: Hadde vært greit både ift tid og at klærne blir mykere av tromling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir definitivt litt klesvask nå ja... Lillegutten min bruker omtrent 4 plagg hver dag. Etter barnehagen er han så møkkete at vi må skifte alle klærne når vi kommer hjem, for å kunne ta han inni huset :ler2: Også er det ut igjen etter middag - og vips like møkkete... Men der nå gode da...

Som jeg liker å si det... Jo mer møkkete - jo mere moro! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj - BARE 50 dager igjen???? Skal si tiden fyker!!!!!

Åhh det kommer jo til å bli så koselig med en liten prinsesse å kle opp. Tenker Brage kommer til å bli stol når hun kommer til verden.

Husker at det jeg var mest spent på var hvordan hun så ut. Og da hun kom ut så var det en liten mini pappa :ler: Har begynt å forandre seg litt nå, og likner litt mer på mor.

Men de sier jo at jentebabyer ofte kommer ut å ligner sin far på en prikk. Fordi da skal pappaen har en ekstra følelse på at det er HAN som har laget henne :ler: Så da får du se om det stemmer på prinsessen din!!

Ha en supre torsdag, og masse god bedring!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia du!

Huff og huff..ikke noe godt med fæl mage og fæl hodepine...*stryke på*

Men wow!! Bare 50 dager igjen!! Litt deilig å tenke på det da!

Blir spennende å se når lillejenta kommer! Hun blir DEN modellen med alle di klesplaggene :ler: Kan skifte hele dagen lang!

Tørketrommel er supert å ha ja.Vi har en sånn kondenstrommel.Den er ikke så mye i bruk nå men regner med den vil få kjørt seg etterhvert!

Kan jeg spørre om hvilke sånne nyfødtbleier og ammeinnlegg du kjøper?

Jeg har jo ikke peiling over hodet på sånne ting..........

Har sett noen bleier som heter Pampers new born,er de ok?

Føler meg helt på vidda når det kommer til dette.Klær er det liksom greit å kjøpe inn,men alle de andre tingene.........Såper og kremer og babybørste osv...

Jeg tenkte bare å kjøpe en boks talkum,en tube vitapan og en flaske olje til å ha i badevannet+vaske stumpen med.Er det for lite?Litt råd og vink en dag du har tid og er i form vil jeg sette stor pris på........... :sjenert:

Bablet litt mye her nå...men det er så kjekt med sånne som har vært med på gamet før!

Håper formen din bare blir bedre og bedre! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peony: :klem: Ja, trommel står høyt på ønskelista. Når lillesøster kommer, blir det jo enda mer klesvask, kommer ikke til å få gjort noe annet enn å vaske og brette tøy. Hos oss er det ikke plassen det skorter på, men pengene... det vi har til overs nå må gå til oppussing utendørs.

Cr@sh: :klem: Ja, vi skifter også når vi kommer hjem fra barnehagen. Da har han t.o.m. sand i bleia! :ler:

Men ute i hagen vår blir han ikke fullt så møkkete som i barnehagen! Der holder de på og lage utearealene ferdige, og det ser ikke ut der. Blir sikkert veldig fint når det er ferdig da.

Brage har det moro ja - det er jo det viktigste! Men jeg skulle gjerne ha tryllet fram noen shortser og T-skjorter ekstra - hvis noen har en tryllestav å låne bort!

Glossy: :klem: Pappaen blir sikkert fornøyd hvis lillesøster ligner på ham ja! :ler: Alle sier jo at Brage ligner sånn på meg, og mannen er vel lei av å høre det stadig vekk! Selv synes jeg Brage ligner veldig på faren min, og så har han noe som minner om mannens familie på morssiden.

Skytte: :klem: Det er greit å ha nok skift ja! Med både gulp og bæsj til alle kanter kommer det sikkert med! :ler:

Svarer gjerne på spørsmålene dine! :tommel:

Av nyfødtbleier brukte vi Libero sist, men Pampers er også bra. Man må nesten bare prøve seg fram, for vi fant ut etter hvert at Pampers passet bedre til Brages kroppsform, og det ble mindre lekkasjer med Pampers. Mens andre jeg kjenner sverger til Libero. Og noen reagerer med utslett på ett bleiemerke, men ikke på et annet...

Kommer bare til å kjøpe én pakke nyfødt-bleier nå, for de vokser ganske fort ut av den størrelsen, og det er maaange bleier oppi en sånn pakke!

Ammeinnlegg har jeg fra forrige gang, jeg husker ikke merket, men det er vaskbare bomullsinnlegg kjøpt på BabyShop. Prøvde papirinnlegg, men likte det IKKE (de satte seg fast i brystvorta). Ellers hadde jeg ullinnlegg til utendørs bruk, men det er nok ikke så aktuelt på denne årstiden! ;)

Av stelleprodukter brukte vi bare badeolje og babyshampoo. Hadde sinksalve også, men den kom nesten ikke i bruk, for han var svært lite sår. Silulen sinksalve bruker vi nå, og ellers har jeg hatt mye bruk for en sånn Aloe Vera-gele til å smøre på irritert hud. Brukte den senest på meg selv her om dagen da jeg brant meg på et stekebrett! Auau, det var vondt altså! :grine:

Småting som er greie å ha ellers: febertermometer, Paracet stikkpiller, Q-tips, badetermometer, babyneglesaks og myk hårbørste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...