Gå til innhold

Gulljentas første dager

Fibonacci

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sååååå nydelig jente :)

Gratulerer så mye. Og hjemme så fort. Neste gang kan du virkelig ha hjemmefødsel :)

Klem

Endret av Felicity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg bare ha kveldsmat her... i går natt fikk jeg ikke sove fordi jeg var så sulten faktisk, jordmora på vakt måtte finne noe mat til meg!

Har ikke hatt så god apetitt siden før jeg ble gravid!

Ylva har badet i kveld, og det likte hun godt! Så ut til å nyte det å ligge i det varme vannet og se seg rundt.

Jeg er forelska i nurket vårt :hjerter:

Samtidig er jeg bare enda mer glad i store gutten min, som nå må tilpasse seg en ny tilværelse.

Åh... her kommer barseltårene... :cry:

Brage klemte så utrolig mye på meg i kveld, jeg ble så rørt, og så ble jeg lei meg da mannen snakka litt hardt til ham en gang. Jeg synes han er kjempeflink jeg, og er veldig opptatt av at han og jeg fortsatt skal ha alene-tid sammen og bare kose oss. Håper vi klarer å gjennomføre det i praksis også.

I morgen må vi en tur på sykehuset og ta Føllings test (teste for PKU) og så kommer mamma og lillesøs på besøk. Venter ikke så mye besøk med en gang, mange av de i familien ser vi jo i ferien, og akkurat nå synes jeg det er deilig å ikke ha noe særlig besøk. Kanskje vi ber noen venner hit i helga for å hilse på - har jo ingen planer ellers!

Så rart å tenke på at det først er på søndag jeg har termin! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Ønsker dere ei god helg - den første som tobarns-familie! ;)

Sikkert deilig å kunne ha noen dager for seg selv sånn i starten, kose dere!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare gratulerer så mye en gang til. Herlige bilde av den lille. Skikkelig søt!!

Kos deg med besøk i kveld snuppa. Lykke til ¨på sykehuset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelige bilder av ungene-smelter helt jeg! Så mørk i håret var faktisk Henrik også når han ble fødtMen det forsvant jo da.Nå er han blond.Skal bli artig å se hva lille vekre ylva blir? Jeg synes hun ligner broren jeg særlig i annsiktsformen.

Kose deg masse nå La Traviata og nyte tiden. Før du vet ordet av det er hun stor.

Klem fra Charmisen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine bilder av Ylva. Velkommen hjem La Traviata.

Skjønner godt at dere synes det er greit å vente litt med besøk.

Vi tok det også rolig den første tiden, det var deilig at ikke alle kom samtidig.

Håper dere får det kjempefint i sommer :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miiip

Hun er helt utrolig nydelig og når du skriver om Brage er det ikke bare du som griner... :grine2:

:ler:

Kos dere MASSE med begge gullungene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen hjem og igjen gratulerer så mye med en nydelig liten jente og gratulerer til Brage som er en herlig stolt storebror!!

Kos dere masse og ha en deilig helg!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:legrine: Tror jeg har sånne prebarseltårer!! Klarer ikke holde tilbake når jeg leser hos dere som nettopp har fått...det er ganske intense følelser ja!

Og så fin som hun er....Helt utrolig vakker! Og så våken og oppvakt der hun ligger...*sukk* Jeg gleder meg bare mer og mer til å få oppleve det samme!

Håper dere får ei kjempekoselig helg sammen alle fire!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Håper den nye familien på fire får en kjempe fin helg sammen.

Takk for koslig lesing i dagboka di denne perioden, gleder meg til å følge med videre!

:klem: fra iingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og takk for hilsener, Kverula, Glossy, Heidi76, Charmina, Sandra, miiip, Cr@sh, April, Skytte og iingvild! :klem::kyss:

Jeg er veldig lettrørt for tiden, så nå fikk jeg litt tårer i øyekrokene av å lese hilsenene deres!

:Hehe:Meieriet er offisielt åpnet! :Hehe:

Melka satte inn for fullt i natt. Våkna med sprengte, harde pupper som Ylva faktisk hadde litt problemer med å svelge unna fra. Hun gulpa masse etterpå, så det kom nok litt vel mye...

Den ene puppen har noen veldig harde områder som jeg må jobbe litt med for å få tømt. Skal prøve å pumpe meg etterpå, legge på varmepute først og se om det kan løse opp! Men jeg vil jo ikke overstimulere produskjonen heller, da kommer det bare enda mer... Går rundt med sånne melkeoppsamlere nå, for jeg lekker en del, særlig fra den høyre puppen (problempuppen, den var vanskelig sist også).

Det gikk helt fint på sykehuset i dag. Behøvde ikke dra helt til Fredrikstad, bare til Moss (hvorfor kunne de ikke ha en fødestue der da?), men vi forsov oss i morges fordi vekkerklokka vår (les Brage) ikke virka! :ler:

Mannen fikk ikke levert ham i barnehagen før halv 10, og her hjemme var det både pupping, tallrike bæsjebleier, ordning med bilsete og solskjerming på bilen og kartsøk for å finne ut hvor sykehuset lå før vi endelig kunne komme oss avgårde.

Ylva fikk et stikk i foten, og likte ikke å bli holdt fast i beinet, men roa seg fort etterpå. Fikk pupp mens jeg spiste is! :sjarmor:

Så fikk vi besøk av mamma, lillesøster og samboeren hennes. Fikk en helt nyyydelig hjemmestrikka kjole til Ylva av søs! :hjerte:

Skal legge ut bilde av den, sammen med noen andre bilder som er tatt i dag.

Jeg synes allerede hun begynner å bli rundere i ansiktet og miste en del av nyfødtpreget. Rart det der, tiden aksellererer med mange hakk etter at man har født! Mens man går og venter snegler tiden seg bare avsted!

Har fått så mange blomster og gaver, hele stua er full og alle vasene våre er i bruk! Får vi flere nå har vi et problem ;)

Øyeblikk å ta vare på:

Når Ylva smiler fornøyd i søvne mens hun drømmer om pupp kanskje? :grine2:

Når hun lager små koselyder for hver munnfull melk hun får i seg :hjerter_rundt:

Når Brage kommer til meg med yndlingsboka si og sier noen nye ord når vi peker på bildene :hjerte:

Når mannen gir meg et stort kyss mens vi ser ned på lillejenta vi har laget... :kys_2:

Det finnes ikke noe bedre enn å være tobarnsmamma!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:legrine: Jeg er litt vel lettrørt for tiden... så jeg blir helt tårevåt av å lese det du skriver... Gjett om jeg gleder meg til jeg blir tobarnsmamma! :legrine:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med nydelige Ylva- så fint navn!

Jeg som ikke engang er gravid får tårer i øynene av å lese her. Du skriver så utrolig vakkert om barna dine.

:hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig nyydelige begge barna deres er :hjerter:

Veldig koselig å lese om dagene dine etter fødselen. Om alt du opplever og tingene som gjør deg lykkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...